CNMV، تنظیمکننده اوراق بهادار اسپانیا، از موتورهای جستجوی بزرگ و شبکههای اجتماعی خواسته است تا ارائه خدمات تبلیغاتی را برای پلتفرمهایی که برای ارائه خدمات سرمایهگذاری یا مالی ثبت نشدهاند، متوقف کنند. رگولاتور همچنین اعلام کرده است که اگر این شرکتها نتوانند به آن رسیدگی کنند، با ترویج مقررات مربوط به این موضوع، امور را
کد خبر : 189029
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
CNMV، تنظیمکننده اوراق بهادار اسپانیا، از موتورهای جستجوی بزرگ و شبکههای اجتماعی خواسته است تا ارائه خدمات تبلیغاتی را برای پلتفرمهایی که برای ارائه خدمات سرمایهگذاری یا مالی ثبت نشدهاند، متوقف کنند. رگولاتور همچنین اعلام کرده است که اگر این شرکتها نتوانند به آن رسیدگی کنند، با ترویج مقررات مربوط به این موضوع، امور را به دست خود خواهد گرفت.
رگولاتور اسپانیایی به مشکل تبلیغات پلت فرم ثبت نشده رسیدگی می کند
رگولاتور اوراق بهادار اسپانیا CNMV بسیار نگران فضایی است که شرکتهای بزرگ اینترنتی پلتفرمهای سرمایهگذاری ثبتنشده را برای تبلیغ خدمات خود در اختیار میگذارند. رئیس سازمان، رودریگو بوئناونتورا، در یک سخنرانی در رویدادی به نام “سرپرست، رمزارزها و تبلیغات: عملکرد خوب در بخش” به این موضوع اشاره کرد و در آنجا موضع CNMV را در مورد این مشکل توضیح داد.
بوئناونتورا بیان کرد:
به نظر من، غیرقابل توجیه است که شرکت هایی که تبلیغات پولی را در شبکه های اجتماعی یا موتورهای جستجو پخش می کنند، با پذیرش تبلیغات نهادهای دزدان دریایی، که به عنوان پلتفرم های ثبت نشده به طور عمومی هشدار داده می شوند، سود ببرند.
علاوه بر این، Buenaventura اعلام کرد که این شرکتها با تبلیغ چنین خدماتی، مشتریان خود را در معرض خطر قرار میدهند و باعث میشوند که آنها در معرض کلاهبرداریهای مختلف قرار گیرند.
اکثر پرونده های کلاهبرداری که در دادگاه های اسپانیا هستند و میلیون ها دلار خسارت به بار آورده اند، قبلاً توسط این سازمان به عنوان پلت فرم های غیرمجاز شناسایی شده اند. Buenaventura فکر میکند که اگر پلتفرمها از فهرستهایی که CNMV و سایر تنظیمکنندههای اروپایی مکرراً برای ممانعت از استفاده از خدمات تبلیغاتی چنین پلتفرمهای ثبتنشدهای را منتشر میکنند، استفاده میکردند، میتوان از این مشکلات جلوگیری کرد.
وی در این زمینه توضیح داد:
از آنها می خواهیم که از طریق خودتنظیمی متعهد شوند که شبکه ها یا صفحات آنها در ازای افزایش درآمد، وسیله ای برای گسترش فریب و جرایم احتمالی نباشد.
مقررات می تواند بعدی باشد
رگولاتور اسپانیایی به این شرکتها زمان میدهد تا تغییرات فوقالذکر را برای محافظت از کاربران خود در برابر این خدمات یکپارچه کنند. با این حال، همچنین اعلام کرد که در صورت عدم حل خواستههایش، با پیشنهاد مقرراتی برای الزام شرکتها به رعایت این الزامات، اوضاع را به دست خود میگیرد.
به گزارش ال موندو، منابع CNMV اعلام کردند که چند هفته طول می کشد تا این مقررات را پیشنهاد کند. همان منابع بیان می کنند که این شرکت ها استدلال می کنند که برخی از مسائل – مشکلات فنی، مجوز از شرکت های مادر، و زمان برای تجزیه و تحلیل و اجرای اقدامات – مانع از رعایت الزامات آنها شده است.
CNMV قبلاً مقرراتی را صادر کرده است که کمپین های تبلیغاتی مرتبط با رمزنگاری را که بیش از 100 هزار کاربر را هدف قرار می دهند مجبور می کند تا از قبل به رگولاتور از دسترسی به چنین کمپین هایی اطلاع دهند.
نظر شما در مورد موضع رگولاتور اوراق بهادار اسپانیا در مورد تبلیغات پلتفرم های سرمایه گذاری غیرقانونی چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.
سرجیو گوشنکو
سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر وارد بازی میکند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد، وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا، و تحت تاثیر قرار گرفتن تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه میکند. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.
اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons
سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰