زگیل سیب زمینی در PEI – Canada.ca

زگیل سیب زمینی قارچی است که از طریق خاک منتقل می شود و می تواند بیش از 40 سال در مزرعه خفته باقی بماند. اگر چه زگیل سیب زمینی هیچ تهدیدی برای سلامت انسان یا ایمنی مواد غذایی ایجاد نمی کند، اما با کاهش عملکرد و غیرقابل فروش شدن سیب زمینی، تأثیری بر بازده اقتصادی

کد خبر : 133004
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
زگیل سیب زمینی در PEI – Canada.ca


زگیل سیب زمینی قارچی است که از طریق خاک منتقل می شود و می تواند بیش از 40 سال در مزرعه خفته باقی بماند.

اگر چه زگیل سیب زمینی هیچ تهدیدی برای سلامت انسان یا ایمنی مواد غذایی ایجاد نمی کند، اما با کاهش عملکرد و غیرقابل فروش شدن سیب زمینی، تأثیری بر بازده اقتصادی تولیدکنندگان سیب زمینی دارد.

در کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر، زگیل سیب زمینی یک آفت قرنطینه است. بنابراین CFIA موظف است کنترل‌هایی را اعمال کند که خطر انتشار زگیل سیب‌زمینی را هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی کاهش دهد.

زگیل سیب زمینی در زیر تنظیم می شود قانون حفظ نباتات، به این معنی که تشخیص آن ممکن است باعث محدودیت های کاربری زمین، کنترل حرکت، الزامات تمیز کردن و ضد عفونی تجهیزات، نمونه برداری و آزمایش خاک شود. قارچ فوق العاده پایدار است و تنها راه کارآمد برای کنترل بیماری جلوگیری از انتشار به مکان های جدید است.

زگیل سیب زمینی در PEI – رویدادهای اخیر

در 1 اکتبر 2021، آزمایشگاه CFIA شارلوت تاون تشخیص زگیل سیب‌زمینی را پس از ارسال یک سیب‌زمینی مشکوک توسط یک تولیدکننده تأیید کرد.

در 14 اکتبر 2021، کشف بعدی در مزرعه دوم – همچنین از سیب زمینی ارسال شده توسط یک تولید کننده – تایید شد.

در 2 نوامبر 2021، انتقال بذر سیب زمینی از PEI به ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا) توسط CFIA، در نتیجه این دو کشف و دامنه تحقیقات، متوقف شد.

پس از ارزیابی اثرات این کشف‌های اخیر، مشخص شد که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از گسترش زگیل سیب‌زمینی به سایر نقاط کانادا و خارج از آن ضروری است. از 21 نوامبر 2021، یک دستور وزیر برای رسیدگی به این خطرات وضع شد. این دستور حرکت بذر سیب‌زمینی را از PEI، چه در سطح بین‌المللی و چه در داخل کشور، محدود می‌کند و اقدامات کاهش خطر جدیدی را برای ذخیره و فرآوری سیب‌زمینی PEI معرفی می‌کند.

زگیل سیب زمینی در PEI – در طول زمان

اولین تشخیص زگیل سیب‌زمینی در PEI در سال 2000 منجر به بسته شدن مرز ایالات متحده و کانادا برای تمام سیب‌زمینی‌های تازه PEI – از جمله بذر و خوراک – به مدت شش ماه شد.

از آن زمان، CFIA سالانه زگیل سیب زمینی را در PEI بررسی می کند. در طول سه سال اول پس از تشخیص اولیه زگیل سیب زمینی، CFIA تمام مزارع مورد استفاده برای تولید سیب زمینی در استان را بررسی کرد. این بررسی ها نشان داد که این آفت در آن زمان شیوع زیادی نداشت.

برنامه مدیریت بلندمدت داخلی زگیل سیب زمینی که پس از شناسایی در سال 2000 اجرا شد، حداقل فعالیت های بررسی، آزمایش و نظارت اجباری مورد نیاز را با هدف کاهش خطر گسترش زگیل سیب زمینی در خارج از مناطق ممنوعه در PEI مشخص می کند. . اگر زگیل سیب‌زمینی شناسایی شود، کنترل‌های محدودیت زمین در مزارع جداگانه اعمال می‌شود تا حرکت سیب‌زمینی، گیاهان، خاک و سایر اقلام را که می‌تواند منجر به گسترش زگیل سیب‌زمینی در خارج از مزارع تحت نظارت شود، محدود کند. CFIA سالانه تقریباً 1000 مزرعه را برای زگیل سیب زمینی کنترل می کند.

آزمایشگاه CFIA در شارلوت تاون مسئول تایید زگیل سیب زمینی در نمونه های ارسال شده توسط کارکنان CFIA است. این تسهیلات برای جلوگیری از گسترش زگیل سیب زمینی طراحی شده است.

در سال 2003، مقررات جبران زگیل سیب زمینی برای جبران خسارات خاص و تایید شده ناشی از درمان، ممنوعیت، محدودیت یا دفع مربوط به زگیل سیب زمینی به تصویب رسید. مقررات، ضرر احتمالی درآمدی را که هنوز رخ نداده است، جبران نمی کند.

در سال 2015، ایالات متحده یک دستور فدرال را وضع کرد که در آن اقدامات کاهش خاصی لازم برای جابجایی سیب زمینی های رومیزی، فله، شسته نشده و دانه سیب زمینی از PEI به ایالات متحده را مشخص می کند. از آن زمان، الزامات وارداتی برای بذر سیب زمینی شامل آزمایش اجباری خاک ظرف یک سال پس از برداشت است. اقدامات کاهشی برای سیب‌زمینی‌های استوکی که در مزرعه‌ای رشد می‌کنند که زگیل سیب‌زمینی در آن مشخص نیست، عبارتند از: مسواک زدن و شستشو برای حذف هرگونه خاک، بسته‌بندی در ظروف 50 پوندی یا کمتر، و بازرسی و گواهی بهداشت گیاهی.

در سال 2021، CFIA برنامه نظارت ملی خود را با نمونه‌های خاک اضافی در هر منطقه تولیدکننده سیب‌زمینی بذر در کانادا افزایش داد.

اقدامات کاهشی مبتنی بر علم انجام شده توسط CFIA همراه با برنامه مدیریت زگیل سیب زمینی، که برای حذف مسیرهای خطر گسترش زگیل سیب زمینی طراحی شده است، به PEI اجازه داده است صدها میلیون دلار سیب زمینی را به خارج از جزیره منتقل کند.

جزیره پرنس ادوارد یک تامین کننده مهم سیب زمینی تازه به بازار داخلی است و بخش عمده ای از محموله ها به انتاریو، نیوبرانزویک، کبک و نوا اسکوشیا می رود.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.