زمان نداریم؛چرا خبری از برنامه‌های تیم ملی نیست؟

زاوش محمدی: چند هفته‌ای است که از بازگشت تیم ملی ایران از منامه و صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی گذشته است.از همان روزی که تیم ملی از بحرین به تهران رسید شایعات زیادی درباره تغییر سرمربی فعلی تیم ملی به گوش رسید.بازی با اسامی بزرگی چون کی‌روش، برانکو و کالدرون در نهایت فقط یک خروجی

کد خبر : 76790
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۳۸
زمان نداریم؛چرا خبری از برنامه‌های تیم ملی نیست؟


زاوش محمدی: چند هفته‌ای است که از بازگشت تیم ملی ایران از منامه و صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی گذشته است.از همان روزی که تیم ملی از بحرین به تهران رسید شایعات زیادی درباره تغییر سرمربی فعلی تیم ملی به گوش رسید.بازی با اسامی بزرگی چون کی‌روش، برانکو و کالدرون در نهایت فقط یک خروجی داشت؛تبلیغات مجانی رسانه ای! در نهایت هم فدراسیون نشین ها راهی غیر از تمدید قرارداد با اسکوچیچ پیدا نکردند و باز هم مرد کروات هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت.

پس از اعلام خبر حفظ اسکوچیچ و تثبیت حضورش در تیم ملی گفته شد برنامه‌ای از سرمربی تیم ملی ایران خواسته شده اما مسئله این است که با وجود شرایط خاص فیفا دی، نحوه برنامه ریزی برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی آسان و ساده نیست و سوال اصلی این است که به جای خط و نشان کشیدن در فضای مجازی چرا مسئولان فدراسیون یک برنامه مدون را پیش روی علاقمندان به تیم ملی قرار نمی دهند؟

برنامه تیم ملی و اسکوچیچ چیست؟

تیم ملی کمتر از دو ماه دیگر باید در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف سوریه برود و 5 روز بعد در دیداری سنتی و حساس با عراق رو در رو شود.ملی پوشان سپس یکماه بعد مقابل امارات و کره قرار خواهند گرفت. این بازی ها در حالی از ۱۱ شهریور آغاز می شود که بازی های لیگ برتر تا ۸ مرداد زمان می برد و سپس فینال جام حذفی درپیش است. با این تفاسیر به نظر می رسد با توجه به زمان استراحت بازیکنان، تیم ملی تنها سه هفته برای آماده سازی برای دیدار مقابل سوریه زمان دارد. در این میان فدراسیون و اسکوچیچ هنوز مشخص نکرده اند در این بازه برای تیم ملی چه برنامه هایی دارند؟اینکه ملی پوشان برای آماده سازی از چه زمانی وارد اردو خواهند شد و تیم ملی با چه تیم هایی بازی تدارکاتی برگزار خواهد کرد؟سابقه نشان داده که نه تنها بازی تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی در نظر گرفته نمی شود بلکه تیم های باشگاهی یا دسته چندم اروپایی می شوند رقبای بازی های تدارکاتی!

تعطیلات آقای سرمربی چه زمانی تمام می شود؟

اسکوچیچ که در زمستان سال ۹۸ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، بسیاری او را برای نیمکت تیم ملی کوچک دانستند و معتقد بودند او نمی تواند در چهار بازی انتخابی جام جهانی موفق شود. اما شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا بازی های تیم ملی بیش از یک سال عقب بیفتد تا مربی کروات بیشتر وقت داشته باشد تا بازیکنان ملی پوش را زیرنظر بگیرد و حریفانش را آنالیز کند. اسکوچیچ با تیم ملی در بازی های گروهی چهار پیروزی کسب کرد و ایران را به عنوان صدرنشین به مرحله بعد رساند. او پس از تثبیتش روی نیمکت تیم ملی به مرخصی رفت و ترجیح داد هفته های آخر لیگ برتر را دور از ایران زیرنظر بگیرد. او حتی برای تماشای دربی هم به تهران نمی آید و دستیارانش وظیفه حضور در استادیوم آزادی را دارند. حال مشخص نیست اسکوچیچ دقیقا چه زمانی وارد تهران خواهد شد و تعطیلات آقای سرمربی کی تمام می شود؟

در باد بردهای منامه نخوابیم

تیم ملی در گروه بندی جدید مقدماتی جام جهانی در گروه B با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان همگروه شده است. شاید گروه تیم ملی نسبت به گروه A آسان‌تر باشد اما اینکه همچنان در فضای بردهای منامه باشیم و بخواهیم هنوز بابت شکست دادن بحرین و عراق لذت ببریم و هر روز این موفقیت را یک ابزار قرار بدهیم نگاه یک سویه ای است که به دلیل در پیش بودن بازی‌های سخت تیم ملی، تاریخ این شادی‌ها منقضی می‌شود؛ برنامه فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ از حالا به بعد تعیین کننده است و باید بدانیم برای تکمیل پروژه صعود تیم ملی به جام جهانی، چگونه می‌خواهیم از دست اندازهای متعددی که در پیش است عبور کنیم؟ 

کره جنوبی در فکر انتقام؛عراق زهردار و خطرناک

تیم ملی مثل در دو دوره قبل انتخابی جام جهانی با کره جنوبی همگروه شده است و شاید در نگاه اول کفه ترازو به سمت یوزها سنگین باشد اما نباید کره جنوبی را دست کم گرفت. اگر به بردهای متوالی مقابل کره ای‌ها در طول سال‌های گذشته عادت کرده‌ایم باید این را هم در نظر بگیریم که چشم بادامی ها برای انتقام این بار پا در مسابقه می گذارند و نمی خواهند قافیه را به ایران ببازند. شک نکنید برای شکست دادن کره جنوبی نیاز به برنامه ریزی داریم و در هر بازی نمی‌توانیم متکی به استعدادها و قابلیت‌های فردی بازیکنان و چند لژیونر باشیم.عراق،عراق را هم نباید دست کم گرفت.درست است که در منامه آنها را شکست داده ایم اما آنها از همین حالا کری خوانی را آغاز کرده اند و دارند جنگ روانی،همان کاری که در آن استاد هستند را به خوبی انجام می دهند.سوریه،لبنان و امارات هم رقبای دست و پا بسته ای نیستند و در بزنگاه های تاریخی طوری بازی کرده اند که کسی انتظارش را نداشته است.

256 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.