زمان‌بندی بازار نقطه عطف و روند – استراتژی‌های معاملاتی – 10 نوامبر 2021

وقتی در بازار مالی معامله می کنید، اولین چیزی که باید بدانید نقطه عطف و روند است. اگر مقالات و کتاب های معاملاتی زیادی را مطالعه کنید، نظرات مختلفی را در مورد نقطه عطف و روند پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم نقطه عطف و روند را دو موضوع مجزا می دانند. با این حال،

کد خبر : 128006
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
زمان‌بندی بازار نقطه عطف و روند – استراتژی‌های معاملاتی – 10 نوامبر 2021


وقتی در بازار مالی معامله می کنید، اولین چیزی که باید بدانید نقطه عطف و روند است. اگر مقالات و کتاب های معاملاتی زیادی را مطالعه کنید، نظرات مختلفی را در مورد نقطه عطف و روند پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم نقطه عطف و روند را دو موضوع مجزا می دانند. با این حال، شاید بهتر باشد که نقطه عطف و روند را به عنوان یک موضوع درک کنیم.

شکل 1-2: ترسیم مفهومی روند و نقطه عطف

بیایید سعی کنیم روند را درک کنیم. برای انجام این کار، اجازه دهید انسان را به عنوان یک مثال مشابه در نظر بگیریم. ما به دنیا می آییم، بزرگ می شویم، بالغ می شویم و سپس می میریم. در طی این فرآیند می توان مشاهده کرد که چهار مرحله اصلی وجود دارد. این چهار مرحله در بسیاری از موجودات و اشیاء قابل مشاهده در زمین جهانی هستند.

تولد – رشد – بلوغ – مرگ

روند نیز این چهار مرحله را طی می کند. اجازه دهید در بازار مالی مثالی بزنیم. به عنوان مثال، اگر بشنویم که شرکت اپل مشکلی موقتی در خط عرضه گوشی‌های هوشمند خود دارد، این امر می‌تواند قیمت سهام سامسونگ الکترونیک را تحریک کند زیرا تقاضا برای تلفن هوشمند سامسونگ افزایش می‌یابد. پس از انتشار این خبر در بازار مالی، روند صعودی برای قیمت سهام سامسونگ متولد خواهد شد. در ابتدا این خبر برای افراد کمی قابل اطلاع بود. بعداً افراد بیشتری توانستند این خبر را بشنوند. از این رو، قیمت سهام سامسونگ می تواند شتاب صعودی ایجاد کند. با این حال، این حرکت برای همیشه دوام نخواهد داشت. هنگامی که مردم متوجه شدند که قیمت بسیار بالا رفته است و برخی افراد شروع به گرفتن سود با فروش سهام می کنند، حرکت صعودی می تواند کند شود. به خصوص، اگر بشنویم که اپل مشکل موقتی در خط عرضه گوشی های هوشمند خود را برطرف کرده است، این روند ممکن است به طور کامل از بین برود. همانطور که در این مثال نشان داده شده است، تولد، رشد، بلوغ و مرگ چرخه زندگی روند هستند.

شکل 1-3: فرآیند تولد روند جدید در بازار سهام (نمودار: www.algotrading-investment.com)

حال اجازه دهید تعریف نقطه عطف و روند را دوباره مرور کنیم. نقطه عطف شروع روند جدید پس از مرگ یک روند قدیمی است. از این رو، استراتژی نقطه عطف به استراتژی اشاره دارد که سعی می کند این روند جدید را هر چه زودتر انتخاب کند. این گاهی اوقات شامل انتخاب نقطه عطف در مرحله تولد روند است. در تجارت مالی، استراتژی روند معمولاً به استراتژی اشاره دارد که سعی می کند روند را در مرحله رشد افزایش دهد. از این رو، بیشتر استراتژی روند که می دانیم در واقع استراتژی حرکت است. زمانی که رشد روند قوی باشد، بسیاری از شاخص های فنی برای واکنش به این رشد قوی طراحی می شوند.
بنابراین، بیشتر استراتژی روند به شما امکان ورود در مرحله رشد را می دهد نه در مرحله تولد. به عنوان مثال، اگر زمانی که 20 خط میانگین متحرک از خط میانگین متحرک 50 عبور می کند، بر روی سیگنال خرید معامله می کنید، برای بالا بردن خط میانگین متحرک 20 بر روی خط میانگین متحرک 50، به حرکت رو به بالا قوی نیاز دارید.

شکل 1-4: ورود خرید با استراتژی متقاطع میانگین متحرک تایید شده است

در مقابل، در استراتژی نقطه عطف با استفاده از تحلیل نسبت فیبوناچی، الگوهای هارمونیک، الگوهای موج الیوت و الگوهای X3، به جای روند در مرحله رشد، به دنبال روند تازه متولد شده هستیم. از این رو، تفاوت اصلی در نقطه عطف و استراتژی روند این است که چه زمانی باید در طول چرخه زندگی روند وارد شود. به طور معمول، ما به دنبال ورود نزدیک به تولد روند در استراتژی نقطه عطف هستیم. در استراتژی روند به دنبال ورود به مرحله رشد روند هستیم. احتمالاً می توانید تفاوت بین این دو استراتژی را ببینید.

شکل 1-5: ورود خرید با الگوی هارمونیک تایید شده است (نمودار: www.algotrading-investment.com، نمودار بهینه)

در مثال ما فقط یک روند را در نظر گرفتیم. در عمل شرایط سخت تر است زیرا ما در 24/7 روز آینده اخبار مالی و سیاسی زیادی خواهیم داشت. از این رو، ما باید به جای یک روند، با مجموعه گرایش ها سر و کار داشته باشیم. برخی از روندها از یکدیگر حذف می شوند و برخی روندها برای تشکیل روند بزرگتر جمع می شوند. در نتیجه گاهی این روند جمعی می تواند جهت گیری مشخصی داشته باشد. با این حال، گاهی اوقات، ما ممکن است جهت روشنی را از این روند جمعی نبینیم، بلکه فقط حرکت دامنه ای را مشاهده کنیم. در عین حال، می‌توانیم بسیاری از روندهای کوتاه‌مدت داشته باشیم که ورودی‌های ما را گیج کنند. بنابراین، استراتژی معاملاتی ما به احتمال موفقیت بستگی دارد، صرف نظر از اینکه از استراتژی نقطه عطف یا استراتژی روند استفاده می کنید.

درباره این مقاله

این مقاله بخشی از نسخه پیش نویس کتاب است: علم پشتیبانی، مقاومت، تجزیه و تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، موج الیوت و الگوی نمودار X3.

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/science-of-support-resistance-fibonacci-analysis-harmonic-pattern/

همچنین می توانید از اسکنر الگوی نمودار X3 در متاتریدر برای انجام تجزیه و تحلیل فنی خود استفاده کنید. در اینجا صفحه محصول اسکنر الگوی نمودار X3 است. از الگوی هارمونیک، الگوی X3 و نشانگر الگوی موج الیوت قدرتمند بدون رنگ‌آمیزی و بدون تأخیر لذت ببرید.

https://www.mql5.com/fa/market/product/41993

https://www.mql5.com/fa/market/product/41992

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/profitable-pattern-scanner/

در زیر صفحه فرود برای نمودار بهینه است، که ابزاری مستقل برای اسکن فرصت های معاملاتی برای همه نمادها و تمام بازه های زمانی با یک کلیک یک دکمه است.

https://algotrading-investment.com/2019/07/23/optimum-chart/



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.