زلنسکی: «طرح پیروزی» می‌تواند روسیه را به سوی پایان دیپلماتیک جنگ سوق دهد

به گزارش هوشمند نیوز، ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد : طرح پیروزی، کی‌یف را تقویت می‌کند و یک تاثیر «روانی» برای راه حل دیلماتیک در پایان جنگ دارد. وی افزود که این موضوع مهم است که اوکراین این طرح را قبل از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی در مورد صلح که در اواخر سال جاری

کد خبر : 495053
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
زلنسکی: «طرح پیروزی» می‌تواند روسیه را به سوی پایان دیپلماتیک جنگ سوق دهد



به گزارش هوشمند نیوز، ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد : طرح پیروزی، کی‌یف را تقویت می‌کند و یک تاثیر «روانی» برای راه حل دیلماتیک در پایان جنگ دارد.

وی افزود که این موضوع مهم است که اوکراین این طرح را قبل از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی در مورد صلح که در اواخر سال جاری [میلادی] برگزار می شود، به متحدان خود ارائه می کند.

زلنسکی ادامه داد: اگر شرکا از این [طرح] حمایت کنند، وادار کردن روسیه به پایان جنگ برای اوکراین آسان‌تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پیش از این، رئیس‌جمهور اوکراین همچنین اعلام کرده بود که طرحی برای آتش‌بس با روسیه آماده کرده است و می‌خواهد آن را با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری این کشور در میان بگذارد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش طرح صلح زلنسکی را جدی نخواهد گرفت چرا که کشورهای غربی در پی دستیابی به یک توافق عادلانه نیستند.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که مسکو از طرح صلح برازیلیا و پکن در مورد حل بحران اوکراین استقبال می‌کند.

بحث‌ها درباره صلح میان روسیه و اوکراین در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری «رویترز» در گزارشی مدعی شد که در جریان حملات امروز روسیه به شهر «کوستیانتینیوکا» در شرق اوکراین در منطقه «دونتسک»، سه زن کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

رویترز افزود: منطقه دونتسک که نیروهای روسی بخشی از آن را به کنترل خود درآورده‌اند، به طور مرتب تحت گلوله‌باران و حملات هوایی روسیه قرار می‌گیرد.

این در حالی است که مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان یا زیرساخت‌های غیرنظامی در حمله خود به اوکراین را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایرنا، منطقه مرزی «کورسک» روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. از طرفی نیروهای روسیه حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و همزمان تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرده بود که کشورش مناطق تصرف شده از خاک روسیه را حفظ خواهد کرد و آن را بخشی از طرح پیروزی خود برای پایان جنگ دانست.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی گفته بود که کل جهان از جمله اوکراین، از روسیه می‌خواهند که در دومین نشست صلح برنامه‌ریزی شده برای پایان دادن به جنگ در اوکراین حضور داشته باشد.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.