زادگاه به دنبال مارکز معاون کلمبیا است تا به وعده‌های نابرابری عمل کند

[ad_1] اما مشخص نیست که مارکز، 40 ساله، در صورت پیروزی او و گوستاوو پترو، نامزد ریاست جمهوری، چریک سابق چپ و سناتور فعلی، چقدر آزادی دارد تا به تعهدات خود برای بهبود حقوق زنان و کمک به فقرا در دسترسی به سلامت و آموزش کمک کند. موقعیت معاون رئیس جمهور در کلمبیا مبهم است

کد خبر : 217512
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
زادگاه به دنبال مارکز معاون کلمبیا است تا به وعده‌های نابرابری عمل کند

[ad_1]

اما مشخص نیست که مارکز، 40 ساله، در صورت پیروزی او و گوستاوو پترو، نامزد ریاست جمهوری، چریک سابق چپ و سناتور فعلی، چقدر آزادی دارد تا به تعهدات خود برای بهبود حقوق زنان و کمک به فقرا در دسترسی به سلامت و آموزش کمک کند.

موقعیت معاون رئیس جمهور در کلمبیا مبهم است – روسای جمهور آزادند وزارتخانه ها یا سایر تخصص ها را به دومین نفر خود اختصاص دهند – و پترو به عنوان یک مدیر سرسخت شناخته می شود و زمانی که شهردار بوگوتا بود بارها با مقامات درگیر می شد.

پترو و مارکز در نظرسنجی‌ها با رقبای غافلگیرکننده رودولفو هرناندز و نامزد معاون ریاست‌جمهوری او، مارلن کاستیو، که قول کوچک کردن دولت را داده‌اند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاستیلو، مسئول دانشگاه، مانند مارکز، آفریقایی-کلمبیایی است. مهم نیست چه کسی روز یکشنبه برنده می شود، این اولین باری است که یک زن سیاه پوست به عنوان معاون رئیس جمهور کلمبیا خدمت می کند.

مارکز یک فعال محیط‌زیست مشهور است که مخالفتش با استخراج طلا در شهرداری محل زندگی‌اش سوارز باعث دریافت جایزه معتبر محیط‌زیست گلدمن در سال 2018 و همچنین تهدید به مرگ از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی شد.

مارکز، که هرگز سمت منتخب را برعهده نداشته است، در صورت پیروزی او و پترو، قرار است وزارت برابری جدیدی را رهبری کند.

گیمنا سانچز-گارزولی، مدیر آند در دفتر واشنگتن در آمریکای لاتین، یک اندیشکده، به رویترز گفت، اگر پترو از برنامه‌های خود برای دادن نقش سیاست‌گذاری به مارکز یا مدیریت خرد تصمیم‌هایش صرف‌نظر کند، این دو ممکن است یک بار در مقام خود با هم برخورد کنند.

سانچز-گارزولی گفت: «او همیشه آنچه را که فکر می‌کند مهم‌تر است، یا ایده‌اش در مورد اینکه چه چیزهایی باید باشد، قبل از اینکه واقعاً با دیگران به توافق کامل برسد، قرار داده است. .

سانچز-گارزولی گفت که مارکز که در انتخابات مقدماتی ائتلاف آنها در ماه مارس پس از پترو با 783000 رای دوم شد، از حمایت قابل توجهی برخوردار است.

دانیلا کوئلار از FTI Consulting گفت که او همچنین می تواند کمک مهمی برای توسعه اقتصادی باشد که بین مردم محلی اغلب بدبین و شرکت های بزرگ ارتباط برقرار می کند.

کوئلار گفت: “این می تواند به شرکت ها کمک کند تا موضوعات مورد علاقه مشترک با جوامع را شناسایی کرده و روی آنها کار کنند.”

دختر سوارز

ساکنان سوارز – مزین به نقاشی های دیواری رنگارنگ مارکز – و بوئنوس آیرس همسایه به رویترز گفتند که شلیک غافلگیرکننده او به سمت معاونت ریاست جمهوری فرصتی منحصر به فرد برای مناطق حاشیه نشین مانند آنهاست.

بیش از 80 درصد مردم در قفقاز – محل زندگی چندین گروه مسلح، مانند مخالفان چریک فارک که توافق صلح 2016، استخراج غیرقانونی معدن و تولید کوکا را رد می‌کنند – در نوعی فقر زندگی می‌کنند.

مردم محلی از او می خواهند که حقوق زمین را تقویت کند و به نابرابری رسیدگی کند.

گونزالو آرارات، 79 ساله، کشاورز که در بحبوحه درگیری های مسلحانه داخلی کلمبیا در دوران جوانی خود به دلیل خشونت آواره شد و مارکز را بیش از 20 سال است که می شناسد، گفت: “من بسیار خوشحالم.”

آرارات با افتخار مجله‌ای را در سال 2010 با ستونی که مارکز نوشته بود، نشان داد که برنامه‌هایش را برای تحصیل در رشته حقوق برای دفاع از جامعه‌اش در برابر تهدیدات علیه سرزمین‌شان، که او همراه با مواد مبارزات انتخاباتی امروزی‌اش بهم چسبانده بود، نشان می‌داد.

ساندرا پاتریشیا ایبارا، عضو شورای محلی 47 ساله، به رویترز گفت که او مارکز را دوست دارد، زیرا او جان خود را برای دفاع از خانه آنها به خطر انداخته بود، علیرغم کشتار ده ها نفر از محیط بانان هر سال در کلمبیا.

ایبارا گفت: «فرانسیا دختر سوارز است.

اگر مارکز برنده شود، انتظار می رود که اجرای حکم اخیر دادگاه عالی مبنی بر جرم زدایی سقط جنین را تحت فشار قرار دهد و در عین حال تمرکز ویژه ای بر دسترسی به این روش برای زنان بومی، آفریقایی-کلمبیایی و روستایی داشته باشد.

آنا کریستینا گونزالس از Causa Justa، ائتلافی متشکل از بیش از 90 گروه طرفدار انتخاب، گفت: «زن بودن در کلمبیا یکسان نیست (…) اگر بومی یا آفریقایی تبار باشید.

فعالان زن آفریقایی-کلمبیایی بوئنوس آیرس، که در گذشته همکاران مارکز بودند، گفتند که برنامه های او برای حمایت از مناطق فقیرنشین و دفاع از حقوق آفریقایی-کلمبیایی ها با موانع زیادی روبرو خواهد شد.

اما حضور او در تالارهای قدرت تغییری عمیق را رقم خواهد زد.

کلمنسیا کارابالی، 51 ساله، یکی از اعضای گروه زنان افریقایی-کلمبیایی ASOM، گفت: «دولت کلمبیا، دولت های کلمبیا، از سرزمین ما به درستی مراقبت نشده است، زیرا به نظر می رسد تنها چیزی که به آن اهمیت می دهند غارت منابع آن است.

کارابالی – که در کنار محافظان دولتی به دلیل تهدید به مرگ به دلیل فعالیت هایش ارائه شده بود – مارکز را که یک دوست 25 ساله بود به عنوان یک خواهر توصیف کرد.

من به عنوان یک زن به کاری که او انجام داده احساس غرور می کنم.»

(گزارش توسط الیور گریفین؛ گزارش اضافی توسط جولیا سیمز کاب و لوئیس جیمی آکوستا؛ ویرایش توسط آلیستر بل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.