ریشی سوناک قرار است نخست وزیر جدید بریتانیا شود، پوند سقوط کرد

[ad_1] این مرد 42 ساله در کمتر از دو ماه دیگر سومین نخست‌وزیر خواهد شد، پس از آن که سلف او، لیز تراس، تنها پس از 6 هفته از قدرت، توسط یک برنامه اقتصادی که بازارها را به هم ریخته سرنگون کرد. پوند برای مدت کوتاهی در برابر دلار رشد کرد و سپس به محدوده

کد خبر : 271728
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
ریشی سوناک قرار است نخست وزیر جدید بریتانیا شود، پوند سقوط کرد

[ad_1]

این مرد 42 ساله در کمتر از دو ماه دیگر سومین نخست‌وزیر خواهد شد، پس از آن که سلف او، لیز تراس، تنها پس از 6 هفته از قدرت، توسط یک برنامه اقتصادی که بازارها را به هم ریخته سرنگون کرد.

پوند برای مدت کوتاهی در برابر دلار رشد کرد و سپس به محدوده منفی سقوط کرد، در حالی که شاخص بلوچی FTSE 100 رشد روز را حفظ کرد.

واکنش بازار:

سهام: FTSE 100 0.6% در روز افزایش یافت، اما همچنان در بازارهای اروپایی گسترده تر، جایی که STOXX 600 1.7% افزایش یافته است، عملکرد ضعیفی دارد.

فارکس: استرلینگ 0.2 درصد در برابر دلار سقوط کرد و به 1.1287 دلار رسید و به بالاترین سطح 1.1402 دلار رسید و فعالیت همچنان بی ثبات است.

بازارهای اوراق قرضه: بازده ده ساله طلایی با 22 واحد کاهش در روز به 3.83 درصد رسید.

نظرات:

روث گرگوری، اقتصاددان ارشد بریتانیا، اقتصاد سرمایه، لندن:

کاهش بازده طلا به دلیل اخبار امروز مبنی بر اینکه ریشی سوناک نخست وزیر بعدی بریتانیا خواهد شد، شانس یکپارچگی مالی قابل توجه را کاهش داده است. با وجود این، نخست وزیر جدید همچنان باید سخت تلاش کند تا ثبات را در چشمان بازارهای مالی بازگرداند.

این بدان معناست که خطرات پیش‌بینی ما مبنی بر ورود اقتصاد به رکودی که شامل کاهش اوج به پایین تولید ناخالص داخلی در حدود 2 درصد می‌شود، همچنان به سمت نزولی است.

مایکل براون، رئیس سازمان اطلاعات بازار، کاکستون، لندن:

به نظر می رسد که این اعلامیه تا این لحظه قیمت بسیار خوبی داشته است – به خصوص پس از افزایش قابل توجه پوند در افتتاحیه آسیا در شب گذشته. با این اوصاف، تصدی سوناک به عنوان نخست وزیر باید میزان قابل توجهی از اعتبار را در مورد سیاست بریتانیا بازگرداند، که احتمالاً در کوتاه مدت نزولی برای دارایی های پوند را محدود می کند.

دنی هیوسون، تحلیلگر مالی در AJ BELL، لندن:

«بازارها مطمئن هستند که می‌دانند ریشی سوناک احتمالاً چه نوع نخست‌وزیری خواهد بود، زیرا می‌دانند که او چه نوع صدراعظمی بود و به وضوح درک می‌کرد که این کاهش‌های مالیاتی بدون بودجه چقدر آسیب‌رسان است.

بازده کاهش یافته است، که فقط نشان می دهد که بازارها احساس راحتی بیشتری می کنند و آنها احساس می کنند که بار دیگر بریتانیا در حال بازگشت به آن نوع اقتصادی است که از یک اقتصاد مستقر به جای یک اقتصاد نوظهور انتظار دارند.

با پوند، فقط به این دلیل که نخست وزیر جدید داریم، همه مسائل به سادگی از بین نمی روند و ما همچنان از قدرت قابل توجهی برخورداریم که دلار از آن برخوردار است.»

GILES COGHLAN، تحلیلگر، HYCM، لندن:

با توجه به اینکه ریشی سوناک به عنوان سومین نخست وزیر بریتانیا در سه ماه گذشته معرفی شد، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا رویدادهای امروز آغاز چرخش بالاتری برای پوند به عنوان بازگشت اعتماد به برنامه های مالی دولت خواهد بود یا خیر.

با وجود این که دوران نخست وزیری سوناک آشکار می شود، احتمالاً زمان های سخت تری برای اقتصاد بریتانیا در پیش است، زیرا این کشور در راه خروج از یک رکود بدتر و حتی چشم انداز یک انتخابات عمومی دست و پنجه نرم می کند – تحولی که می تواند بازارها را بیشتر از مسیر خارج کند.

گفته می شود، یک جنبه از کمک به GBP وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. در آن سوی اقیانوس اطلس، کاهش سرعت در سیاست فدرال رزرو احتمالاً به افزایش پوند انگلیس به اندازه سیاست مالی بریتانیا، حتی نه بیشتر، کمک خواهد کرد.

(گزارش توسط هری رابرتسون، بانسوری مایور، دانیلو ماسونی و ویلیام شومبرگ؛ نوشته آماندا کوپر؛ ویرایش توسط کارین استروهکر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.