ریال ایران در بحبوحه ناآرامی ها و انزوای بین المللی به پایین ترین حد خود رسید

© رویترز. یک اسکناس یک دلاری آمریکا در برابر چهار اسکناس 10000 ریالی ایران در صرافی در تهران، ایران، 25 دسامبر 2022 مشاهده شد. مجید عسگری پور/ وانا (خبرگزاری غرب آسیا) از طریق رویترز دبی (رویترز) – در بحبوحه انزوای فزاینده این کشور به دلیل برنامه هسته ای مورد مناقشه، نقض حقوق بشر و عرضه

کد خبر : 325687
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
ریال ایران در بحبوحه ناآرامی ها و انزوای بین المللی به پایین ترین حد خود رسید



© رویترز. یک اسکناس یک دلاری آمریکا در برابر چهار اسکناس 10000 ریالی ایران در صرافی در تهران، ایران، 25 دسامبر 2022 مشاهده شد. مجید عسگری پور/ وانا (خبرگزاری غرب آسیا) از طریق رویترز

دبی (رویترز) – در بحبوحه انزوای فزاینده این کشور به دلیل برنامه هسته ای مورد مناقشه، نقض حقوق بشر و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه، ارزش پول ایران در برابر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی روز یکشنبه به پایین ترین حد خود رسید.

به گزارش سایت ارز بنبست دات کام، دلار آمریکا روز یکشنبه در بازار غیررسمی ایران به 601 هزار و 500 ریال رسید، در حالی که در روز گذشته 575 هزار ریال و روز جمعه 540 هزار ریال بود.

مقامات ایرانی سقوط ارز را به دلیل “توطئه دشمنان” برای بی‌ثبات کردن جمهوری اسلامی پس از ماه‌ها ناآرامی ناشی از کشته شدن یک زن جوان در 16 سپتامبر در بازداشت می‌دانند.

ریال تقریباً نیمی از ارزش خود را از زمان شروع اعتراضات سراسری از دست داده است، که جسورانه ترین چالش برای حکومت دینی از زمان انقلاب اسلامی 1979 بوده است.

با تداوم اعتراضات در مناطق سنی نشین ایران، تظاهرات در سایر نقاط کشور در چند هفته گذشته در بحبوحه سرکوب شدید اعتراضات توسط دولت کاهش یافته است.

رهبران روحانی نگرانند که فلاکت اقتصادی ممکن است باعث اعتراضات بیشتر شود وقتی ایران با فشار فزاینده غرب بر سر موضوعاتی از سرکوب “بی رحمانه” ناآرامی ها، برنامه هسته ای مورد مناقشه اش و جنگ در اوکراین، جایی که کشورهای غربی می گویند روسیه از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است، مواجه شود.

ایران تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب می کند.

کاهش احتمال نجات توافق هسته‌ای 2015 تهران با قدرت‌های جهانی در بحبوحه مذاکرات متوقف شده از سال گذشته، می‌تواند به این معنا باشد که تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده‌ای که واشنگتن پس از کنار گذاشتن این توافق در سال 2018 دوباره اعمال کرد، همچنان بر اقتصاد ایران تأثیر خواهد گذاشت.

در مواجهه با چشم‌انداز مشکلات اقتصادی بیشتر، ایرانی‌ها برای محافظت از پس‌انداز خود در بحبوحه تورم بالای ۵۳ درصد و افزایش قیمت‌ها، به دلار و سایر ارزها یا طلا روی آورده‌اند.

برای آرام کردن بازار و کاهش تقاضا برای دلار، بانک مرکزی روز شنبه ممنوعیت فروش صرافی های خصوصی را لغو کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.