ریالبل از اینکه بچه هاتون به 5 سالگی برسن، این 5 تا درس رو بهشون یاد بدین!

هنگامی که می خواهید فرزندتان را برای نبردهای سخت روزانه آماده کنید، با دشواری هایی روبرو خواهید شد. همه ما می دانیم که ماهیت و شخصیت کودک عمدتاً مبتنی بر بیولوژیک و ارثی است. اما شرایط محیطی هم می‌تواند باعث شود کودکان با طبیعت مشابه رفتارهای متفاوتی داشته باشند. و به جای کتاب و سایر

کد خبر : 505744
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱:۳۶
ریالبل از اینکه بچه هاتون به 5 سالگی برسن، این 5 تا درس رو بهشون یاد بدین!


هنگامی که می خواهید فرزندتان را برای نبردهای سخت روزانه آماده کنید، با دشواری هایی روبرو خواهید شد. همه ما می دانیم که ماهیت و شخصیت کودک عمدتاً مبتنی بر بیولوژیک و ارثی است. اما شرایط محیطی هم می‌تواند باعث شود کودکان با طبیعت مشابه رفتارهای متفاوتی داشته باشند. و به جای کتاب و سایر محیط‌های اطراف، مهم‌ترین عاملی که بر کودک تأثیر می‌گذارد شما هستید، ما پدر و مادرها. تحقیقات نشان می‌دهد که 90 تا 95 درصد رشد مغز در 5 سال اول اتفاق می‌افتد و از این رو 90 درصد از ظرفیت مغز قبل از رسیدن کودک به سن 5 سالگی رشد می‌کند. بنابراین در طول این سال‌های مهم رشد، کودک شما به چند درس اساسی از شما نیاز دارد که می‌تواند آینده او را به آینده ای بهتر تبدیل کند.

در این نوشتار از صفحه کودکان و والدین خبرنامه وجود دارد که هر پدر و مادری باید قبل از 5 سالگی به فرزندان خود بیاموزد تا رفتارهای فیزیکی، روانی و اجتماعی درستی را در آنها پرورش دهند:

صداقت

به فرزند خود بیاموزید که صادق باشد، زیرا صادق بودن به او کمک می کند تا فرد بهتری شود. اما بهترین راه برای تشویق راستگویی در فرزندتان این است که خودتان هم صادق باشید. تا زمانی که حتی در مورد کوچکترین چیزها هم از دروغ گفتن دست نکشید، فرزندتان فکر می کند که گاهی اوقات دروغ گفتن اشکالی ندارد و در واقع این همان کاری است که اکثر مردم انجام می دهند. راه دیگر برای ترویج ارزش صداقت زمانی است که اگر فرزندتان به شما دروغ گفت، بیش از حد واکنش نشان ندهید. در عوض، به آنها کمک کنید راهی برای گفتن حقیقت پیدا کنند. بسیار مهم است که به آنها بفهمانید که حتی اگر صادق بودن همیشه آسان یا راحت نباشد، شما و سایر افراد همیشه احساس بهتری دارید اگر حقیقت را بگویید و این برای همه بهترین انتخاب است.

احترام گذاشتن

دومین چیزی که باید به فرزندتان بیاموزید احترام گذاشتن به افراد دیگر است. مهم است که به یاد داشته باشید که کودکان با حس احترام به دیگران به دنیا نمی آیند. در حالی که هر کودک شخصیت متفاوتی دارد، باید به همه کودکان یاد داد که احترام بگذارند. وظیفه شما به عنوان والدین این است که به فرزندتان بیاموزید که بتواند در دنیا رفتار درستی داشته باشد. این یعنی به او بیاموزید که با دیگران و نه فقط شما، محترمانه رفتار کند: با معلمان، دوستان یا مهمانانی که به شما سر می زنند.

سپاسگزاری

سپاسگزاری - پرورش کودکانی مثبت اندیش

شکرگزاری به زبان ساده به معنای سپاسگزار بودن و قدردانی از چیزهای خوبی است که دارید. آسان است که به کودک خود یاد دهید وقتی چیزی از کسی دریافت می کند فقط “متشکرم” بگوید. اما چالش بزرگتر این است که به آنها بفهمانیم چرا باید از آنچه در حال حاضر دارند یا آنچه دریافت می کنند خوشحال باشند. به آنها بیاموزید که از چیزهای کوچک لذت ببرند به جای غمگین شدن برای چیزهایی که ندارند. پرورش حس قدردانی در فرزندانتان باعث می شود آنها دنیا را بهتر درک کنند. قبل از آن شاید لازم باشد شما هم بدانید که شکرگزاری کلید خوشبختی است؛ به ۵ دلیل!

اهمیت کلمه “متاسفم”

می‌توانید از طریق یک جمله ساده به کودک خود معنای عذرخواهی را بیاموزید: «وقتی کاری را انجام می‌دهیم که به کسی آسیب می‌زند یا کسی را آزار می‌دهد متاسفیم». اما بسیار مهم است که به آنها یاد دهیم که اشتباهات خود را بپذیرند و بابت آن عذرخواهی کنند و این عذرخواهی قلبی باشد. بچه‌ها گاهی اوقات ممکن است فقط برای جلب رضایت والدین خود به راحتی بگویند «متاسفم»، اما وقتی کودک می‌داند چگونه بگوید متاسفم، چیزی بیش از مهارت اجتماعی به دست می‌آورد. او یاد می گیرد که چگونه اشتباهات خود را برطرف کند، مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرد و احساسات دیگران را در نظر می گیرد.

احساسات را شناسایی و بیان کنید

کودکان بین 0 تا 5 سال به سختی می توانند احساس خود را تشخیص دهند و چگونه این احساسات را به وضوح بیان کنند. یادگیری شناسایی و ابراز احساسات به شیوه ای مثبت و سالم به کودکان خردسال کمک می کند تا پایه های قوی تری برای موفقیت در آینده ایجاد کنند. کودکی که احساسات را درک می‌کند و می‌تواند با آن کنار بیاید، دارای «صلاحیت عاطفی» است، به این معنی که می‌تواند احساسات خود را به درستی بیان کند. کودکانی که هوش هیجانی دارند احتمالاً در مدرسه خوب عمل می کنند و با سایر کودکان و اعضای خانواده درگیر روابط مثبت می شوند. آنها می توانند احساس دیگران را درک کنند، بیشتر به دیگران کمک می کنند و راه هایی برای مقابله با موقعیت های منفی پیدا می کنند. چطور کودکی با هوش هیجانی بالا تربیت کنیم؟



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.