رویترز می گوید، ژاپن می گوید آماده است تا در شرایطی که داده های تورم ایالات متحده باعث زیان گسترده دلار می شود، عمل کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: مانیتوری که نرخ مبادله ین ژاپن در برابر دلار آمریکا را روی یک مانیتور نشان می‌دهد، در این عکس که توسط Kyodo در 22 اکتبر 2022 گرفته شده است، در توکیو، ژاپن به تصویر کشیده شده است. اعتبار اجباری Kyodo/از طریق رویترز نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – مقامات ژاپنی

کد خبر : 280508
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۵۰
رویترز می گوید، ژاپن می گوید آماده است تا در شرایطی که داده های تورم ایالات متحده باعث زیان گسترده دلار می شود، عمل کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: مانیتوری که نرخ مبادله ین ژاپن در برابر دلار آمریکا را روی یک مانیتور نشان می‌دهد، در این عکس که توسط Kyodo در 22 اکتبر 2022 گرفته شده است، در توکیو، ژاپن به تصویر کشیده شده است. اعتبار اجباری Kyodo/از طریق رویترز

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – مقامات ژاپنی روز جمعه نسبت به مداخله در بازار ارز پس از نوسانات شدید ین در یک شبه هشدار دادند که ناشی از آمارهای ضعیف تر از حد انتظار تورم ایالات متحده و فروش گسترده دلار بود.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی به خبرنگاران گفت که مقامات با “احساس فوریت بالا” از نزدیک حرکات بازار را زیر نظر دارند و آنها آماده هستند تا در صورت نیاز، با تکرار اظهارات قبلی ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد مالی، اقدام کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده، انتظارات بازار را برای افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو کاهش داد و باعث شد دلار در یک شبه 4 ین در برابر ارز ژاپن سقوط کند.

در حالی که با توجه به کاهش شدید 20 درصدی ین در برابر دلار در سال جاری، افزایش ارزش ین باعث آرامش سیاست گذاران می شود، توکیو همواره نسبت به حرکت های ارزی بیش از حد یک طرفه هشدار داده است.

سوزوکی در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن برای جلوگیری از افزایش شدید ین یک شبه مداخله کرده است یا خیر، از اظهار نظر خودداری کرد.

مقامات ژاپنی در سپتامبر وارد بازار شدند تا برای اولین بار از سال 1998 ین را تقویت کنند و در ماه گذشته زمانی که دلار به بالاترین حد در 32 سال گذشته نزدیک به 152 ین تقویت شد، دوباره مداخله کردند.

سوزوکی به خبرنگاران گفت: «دولت با احساس فوریت بالا حرکات بازار ارز را از نزدیک مشاهده خواهد کرد و در صورت لزوم پاسخ مناسبی خواهد داد.

کاهش یک شبه دلار گسترده بود و جایگاه قابل توجهی را در برابر بسیاری از رقبای خود از دست داد. ین ژاپن در یک نقطه با بزرگترین رشد یک روزه خود از سال 2008 صعود کرد و به 140.9350 در برابر دلار رسید.

صبح روز جمعه در توکیو، دلار در حدود 141.57 ین رسید.

در گذشته، مداخلات ژاپن بیشتر برای تضعیف ین و حمایت از بخش صادرات انجام می شد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که هیچ شریک تجاری عمده ای نرخ ارز خود را دستکاری نکرده است تا تا ژوئن 2022 به مزیت رقابتی ناعادلانه دست یابد. وزارت خزانه داری در گزارشی شش ماهه اعلام کرد که عمده مداخلات مشاهده شده با هدف تقویت ارزها بوده است نه تضعیف آنها.

ژاپن در فهرست نظارتی وزارت خزانه داری قرار داشت، اما سوزوکی گفت که این “به این معنا نیست که در مورد سیاست ارزی ژاپن سوال ایجاد می کند.”

وی گفت: “ما به طور مناسب با مقامات ارزی سایر کشورها از جمله ایالات متحده هماهنگ خواهیم کرد.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.