رویترز، گذشته ین به درد بیشتری در پیش رو اشاره می کند

© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر نوشته تام وستبروک سنگاپور (رویترز) – ین در عرض چند هفته 10 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در دو دهه اخیر رسید. اما تاریخ نشان می‌دهد که

کد خبر : 196088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
رویترز، گذشته ین به درد بیشتری در پیش رو اشاره می کند



© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر

نوشته تام وستبروک

سنگاپور (رویترز) – ین در عرض چند هفته 10 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در دو دهه اخیر رسید. اما تاریخ نشان می‌دهد که هنوز ارزان نیست و سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که حتی بیشتر از این هم سقوط کند.

این کاهش که برای یک ارز اصلی در بازار ارز جهانی 6.6 تریلیون دلاری در روز بسیار سریع است، ناشی از شکنندگی سومین اقتصاد بزرگ جهان و عدم تمایل بانک مرکزی ژاپن به تبعیت از ایالات متحده و سایر کشورهای جهان است. جهان در تشدید سیاست های پولی

این یک شکاف نامطلوب در بازده اوراق قرضه دولتی ایجاد کرده است که همزمان با افزایش هزینه واردات انرژی که تراز تجاری ژاپن را با کسری مواجه کرده است، افزایش یافته است.

با این حال، حتی با وجود افزایش فروش ین برای یک رکورد 13 روزه، تحلیلگران می گویند که روند نزولی فضایی برای ادامه دارد. چشم انداز تجاری و درس هایی از دوره های قبلی کاهش ین حاکی از کاهش بیشتر است، به خصوص در حالی که جریان های گردشگری وجود ندارد.

جونیچی اینوئه، که مجموعه ای از سهام ژاپنی را در یانوس هندرسون مدیریت می کند، در تماس تلفنی از توکیو گفت: “این یک تغییر رژیم است و وقتی رژیم تغییر می کند، هیچ حمایتی وجود ندارد.”

او گفت: «فکر می‌کنم هیچ ارزش‌گذاری روی ارز وجود ندارد» و پس از شکستن مقاومت در حدود 125 در هر دلار، آن را در رکود قرار داد.

با اشاره به سطحی که برخی از معامله گران فکر می کنند مقامات ژاپنی ممکن است مداخله کنند، “زمانی که جهت به سمت تضعیف تعیین شود، هیچ گونه فعالیت پوششی وجود نخواهد داشت – تا زمانی که اتفاقی بیفتد. بنابراین من فکر می کنم 130 ین متوقف نمی شود (کاهش ارزش پول).

فروش ین در روز چهارشنبه به 129.43 در هر دلار نزدیک شد که ضعیف ترین آن از آوریل 2002 تاکنون بود.

در آن زمان، سرمایه‌گذاران فکر می‌کردند که ژاپن از «دهه گمشده» خود در دهه 90 بیرون می‌آید و ین شروع به افزایش طولانی کرده است. امروزه، معامله گران با ضعف ین در زمان ظهور «آبنومیکس» در سال 2013 که با کاهش تورم مبارزه می کند، به موازات آن می پردازند تا ثابت کنند که چنین نقطه عطفی در پیش نیست.

در سال 2013، زمانی که ین ضعیفتر بخشی از تلاش شینزو آبه، نخست وزیر وقت شینزو آبه برای افزایش تورم بود، شکاف بین بازدهی 10 ساله آمریکا و ژاپن حدود 120 واحد افزایش یافت و ین نزدیک به 27 درصد کاهش یافت.

امسال، حرکت نرخ ها قابل مقایسه است، اما ین از نظر درصدی کمتر از دست داده است و حدود 20 درصد کاهش یافته است. تا کنون معامله گران همچنین تلاش های شفاهی مقامات برای ثابت نگه داشتن ین را کاهش داده اند، در حالی که BOJ میلیاردها دلار برای تقویت بازده اوراق قرضه هزینه کرده است.

در همان زمان، سرمایه از ژاپن خارج شده تا به دنبال بازدهی بهتر در جاهای دیگر باشد و برای هشت ماه متوالی تراز تجاری منفی بوده است.

آلن راسکین، استراتژیست کلان در این باره می‌گوید: «متقاعدکننده‌ترین چرخش‌ها روی ارز زمانی اتفاق می‌افتد که حساب‌های تجاری و مالی ترکیب شوند. بانک دویچه (ETR:).

او گفت که میانگین نرخ رشد صادرات ژاپن نزدیک به 45 کشوری است که تحلیلگران این بانک پوشش می دهند.

او افزود: “به نظر می رسد ما هنوز تا حدودی از یک سناریوی مثبت ین فاصله داریم.”

عملکرد گذشته

در تئوری، ضعیف‌تر شدن ین، رقابت‌پذیری صادرکنندگان را بهبود می‌بخشد، رشد را افزایش می‌دهد و باعث واکنش سیاستی می‌شود که ین را دوباره بالا می‌برد. ارزش ین که برای تجارت و تورم در میان بزرگترین شرکای تجاری آن وزن دارد، به پایین ترین حد چند دهه اخیر رسیده است.

تغییر الگوهای تولید – برای مثال، خودروهای ساخته شده در خارج از کشور در حال حاضر حدود دو سوم فروش خودروسازان ژاپنی را تشکیل می دهند – احتمال حمایت از رشد را کاهش می دهد و می تواند با اثرات کاهش دهنده افزایش هزینه های واردات جبران شود.

برای برخی از تحلیلگران، این خطر مداخله دولت برای ثابت نگه داشتن ارزش پول را افزایش می دهد، به خصوص که هزینه های انرژی بالاتر شروع به آسیب رساندن به خانوارها کرده است.

همچنین این احتمال وجود دارد که BOJ هدف بازده اوراق قرضه خود را افزایش دهد یا کنار بگذارد، که باعث جهش ین می شود.

اما تجربه قبلی بیشتر شرط بندی کرده است که حتی یک مداخله برای تغییر حرکت کافی نیست.

جو کاپورسو در بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:) در سیدنی، که چهار مداخله گذشته BOJ را که به سال 2010 بازمی‌گردد، تحلیل کرده است، گفت: «تاریخ نشان می‌دهد که مداخله به ندرت هدف سیاست خود را برای تغییر روند ارز محقق می‌کند».

او گفت: «ما فقط در قسمت مارس 2011 به موفقیت دست یافتیم، زمانی که بانک‌های مرکزی بزرگ دیگر بانک‌های مرکزی به کمک بانک‌های مرکزی آمریکا برای تضعیف ین در پی زلزله و سونامی ویرانگر کمک کردند. کاپورسو گفت در سه مورد دیگر، ین در عرض دو هفته به سطح قبل از مداخله بازگشت.

هدف این چهار مداخله همگی کاهش قدرت ین بود. آخرین باری که ژاپن برای خرید ین مداخله کرد در سال 1998 بود.

داده‌های موقعیت‌یابی همچنین نشان می‌دهد که موقعیت‌های طولانی دلار/ین به بالاترین حد خود در سه سال و نیم رسیده است، اما کمتر از اوج‌هایی هستند که در سال‌های 2017، 2013 و 2007 به ثبت رسیده‌اند، که نشان می‌دهد هنوز فضایی برای سرمایه‌گذاران برای ادامه فروش برای مدتی وجود دارد.

معکوس‌های ریسک دلار-ین، که سوگیری‌ها را در بازار اختیار معامله نشان می‌دهد، سود دلار را نشان می‌دهد، اما نه به اندازه سال 2015، که به گفته تحلیلگران سیتی با این ایده که ین باید بیشتر سقوط کند، سازگار است.

بنجامین شاتیل، استراتژیست JP Morgan FX خاطرنشان کرد، نه موقعیت‌های خرید خرده‌فروشی ژاپنی در ین و نه موقعیت‌های فروش سفته‌بازی خارجی با سرعت فروش ین همگام نشده‌اند.

او گفت: «ما هیچ یک از این دو را به‌عنوان باد مخالف قابل توجهی برای کاهش بیشتر ارزش ین نمی‌دانیم.» وی افزود که حرکت به 130 یا بالاتر با محدوده پایین 3 درصد مطابقت دارد. آخرین در 2.91٪ بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.