رویترز، وزیر دارایی ژاپن صریح ترین هشدار را نسبت به ریزش ین و پیامدهای اقتصادی می دهد

© رویترز. فایل عکس: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی آماده می شود تا زنگی را در مراسم سال نو به مناسبت آغاز معاملات در سال 2022 در بورس اوراق بهادار توکیو (TSE) در بحبوحه همه گیری بیماری کرونا (COVID-19) در توکیو، ژاپن به صدا درآورد. 4 ژانویه نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی،

کد خبر : 195483
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
رویترز، وزیر دارایی ژاپن صریح ترین هشدار را نسبت به ریزش ین و پیامدهای اقتصادی می دهد



© رویترز. فایل عکس: وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی آماده می شود تا زنگی را در مراسم سال نو به مناسبت آغاز معاملات در سال 2022 در بورس اوراق بهادار توکیو (TSE) در بحبوحه همه گیری بیماری کرونا (COVID-19) در توکیو، ژاپن به صدا درآورد. 4 ژانویه

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه‌شنبه گفت که آسیب به اقتصاد ناشی از تضعیف ین در حال حاضر بیشتر از منافعی است که به آن وارد می‌شود و صریح‌ترین هشدار را نسبت به افت اخیر ارز در برابر دلار می‌دهد.

سقوط ین فشارهای تورمی وارداتی در ژاپن را در بحبوحه افزایش قیمت کالاها و نفت در جهان و افزایش موانع عرضه که در پی بحران اوکراین تشدید شده است، تشدید کرده است.

سوزوکی با تکرار اظهارات قبلی در حالی که دلار ژاپن به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر دلار کاهش یافته است، به پارلمان گفت: ثبات مهم است و حرکت‌های تند ارز نامطلوب است.

سوزوکی گفت: ضعیف بودن ین شایستگی خود را دارد، اما در شرایط فعلی که هزینه مواد خام در سطح جهانی افزایش می‌یابد، ضعف بیشتر است، در حالی که ضعیف بودن ین قیمت‌های واردات را افزایش می‌دهد و به مصرف‌کنندگان و شرکت‌هایی که قادر به انتقال هزینه‌ها نیستند، آسیب می‌زند.

در مجموع، اظهارات وزیر نشان دهنده واضح ترین سیگنال در مورد ناراحتی مقامات ژاپنی از ادامه کاهش ین بود.

سوزوکی از اظهار نظر در مورد چگونگی واکنش دولت و بانک مرکزی ژاپن به تضعیف ین، از جمله اینکه آیا مداخله در بازار یک گزینه است، خودداری کرد.

اظهارات او پیش از سفرش به واشنگتن برای شرکت در گردهمایی رهبران مالی گروه 20 (گروه 20) اقتصادهای بزرگ این هفته بیان شد. در میان گفتگوهای فراوان، قرار است وزیر با جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز دیدار کند.

سوزوکی متعهد شد که به توافق اقتصادهای پیشرفته گروه هفت (G7) در مورد ارزها پایبند باشد و از نزدیک با مقامات ارزی ایالات متحده و سایر کشورها ارتباط برقرار کند تا “پاسخ مناسب” به حرکات ارزی نشان دهد.

بازار ارز از فک گفتاری وزیر عقب نشینی کرد و ین را به 127.80 برای دلار رساند که پایین ترین سطح آن از ماه می 2002 بود. ین تا کنون در سال جاری حدود 10 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

سرمایه گذاران می گویند هشدارهای شفاهی تأثیر چندانی نخواهد داشت زیرا ضعف ین منعکس کننده عوامل بنیادی است و به چشم انداز متضاد برای یک رشته تهاجمی فدرال رزرو با تعهد بانک ژاپن برای حفظ برنامه کاهش پولی قدرتمند خود اشاره می کنند.

موضع اساسی G7 این است که نرخ ارز توسط بازار تعیین می شود و اعضا در مورد هر اقدامی در بازار ارز از نزدیک با یکدیگر مشورت خواهند کرد. این گروه همچنین اذعان می کند که نوسانات بیش از حد و حرکت های بی نظم می تواند بر ثبات اقتصادی و مالی تأثیر منفی بگذارد.

سوزوکی افزود: مقامات ژاپنی به دقت مشاهده می کردند که چگونه تضعیف ین ممکن است بر اقتصاد تأثیر بگذارد، زیرا ثبات در بازار ارز مهم است.

یک نظرسنجی از 1 تا 11 آوریل از 5400 شرکت ژاپنی که توسط شرکت تحقیقاتی اعتباری خصوصی توکیو شوکو انجام شد، نشان داد که تقریباً 40 درصد از آنها تحت تأثیر منفی ضعیف بودن ین قرار گرفتند، با فرض اینکه نرخ دلار/ین در بین تولیدکنندگان فهرست‌شده به 110 ین می‌رسد.

نظرسنجی قبلی در ماه دسامبر، زمانی که دلار در حدود 113 ین حرکت می کرد، نشان داد که تنها حدود 30 درصد از شرکت های ژاپنی ضعیف بودن ین را منفی می دانستند، که نشان می دهد چگونه کاهش سریع ارزش از ابتدای سال جاری بر شرکت ها ضربه می زند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.