امیرمسعود عابدین: با اینکه این روزها تسلا مدل Y بر فروش جهانی خودرو تسلط یافته، اما نامهای تاریخی مانند فولکسواگن گلف و تویوتا کرولا همچنان در بسیاری از بازارهای سراسر جهان حرفهایی برای گفتن دارند. تویوتا در حال حاضر بر توسعه نسل جدید سدان کامپکت کرولا تمرکز دارد. انتظار میرود که سیزدهمین نسل کرولا در سال ۲۰۲۶ (احتمالاً به عنوان مدل ۲۰۲۷ در آمریکای شمالی) عرضه و به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی (PHEV) مجهز شود.
اگرچه هنوز هیچ نمونه اولیهای از نسل جدید کرولا در حال آزمایش در جادههای عمومی مشاهده نشده، اما رندرهایی با الهام از عناصر طراحی مدرن تویوتا مانند کراون اسپرت منتشر شده است.
نسل بعدی کرولا ممکن است دارای نمای جلویی به سبک چکش (signature hammerhead) تویوتا باشد که با چراغهای جلو کشیده، جلوپنجره باریکتر و ورودیهای سپر اسپرت برای ظاهری تهاجمیتر و مدرنتر تکمیل میشود. در قسمت عقب، این رندرها طرحی را پیشنهاد میکنند که تحت تأثیر مدل کراون بوده و دارای چراغهای عقب پهن است. اگرچه این تصاویر با دستگیرههای سنتی در همراه هستند، اما این احتمال وجود دارد که تویوتا با الگوبرداری از C-HR، طراحی آیرودینامیکتری را انتخاب کند.
فضای داخلی کرولا احتمالاً از یک کابین دیجیتالی بازطراحیشده با نمایشگر بزرگتر اطلاعات و سرگرمی و اتصال بهبودیافته بهره خواهد برد. همچنین انتظار میرود که تویوتا، کرولا را به آخرین سیستمهای پیشرفته کمک راننده (ADAS) خود، احتمالاً به عنوان تجهیزات استاندارد، مجهز کند.
پیشبینی میشود که زیرِ این ظاهر بهروزرسانیشده، نسل جدید کرولا روی نسخه تکاملیافته پلتفرم TNGA-C سوار شود که با مدلهایی مانند C-HR، کرولا کراس و پریوس مشترک است.
طبق گزارش Best Car، موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر آینده تویوتا به عنوان قلب تپنده این خودرو عمل خواهد کرد. گفته میشود که این موتور در حالت تنفس طبیعی حدود ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالی که نسخه توربوشارژ آن میتواند تا ۱۷۸ اسب بخار قدرت داشته باشد. این موتور احتمالاً در هر دو مدل سنتی با موتور احتراق داخلی (ICE) و یک سیستم هیبریدی (HEV) خودشارژ جدید به کار خواهد رفت. انتظار میرود پیکربندی پلاگینهیبرید شامل دو موتور الکتریکی برای بهبود عملکرد و بازده باشد.
یک احتمال غیرمنتظره برای نسل بعدی کرولا این است که پیشرانه ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر تویوتا را به ارث خواهد برد. این موتور که گفته میشود برای مدل احیا شده سلیکا در نظر گرفته شده است، میتواند تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. اگر این اتفاق بیفتد، تصور تولید یک نسخه GR کرولا با عملکرد قوی بعید نیست، اگرچه تویوتا هنوز چیزی را تأیید نکرده است.
نسل دوازدهم و کنونی کرولا از سال ۲۰۱۸ در بازار بوده و در سال ۲۰۲۲ یک فیسلیفت جزئی دریافت کرد. این سدان بسته به منطقه، دارای استایلی منحصربهفرد است و نسخه آمریکایی آن از نمای جلویی اسپرتتری شبیه به نسخه هاچبک استفاده میکند.
تویوتا جزئیات مربوط به نسل سیزدهم کرولا را مخفی نگه داشته است، اما به نظر میرسد که عرضه آن در سال ۲۰۲۶ انجام شود. رونمایی قریبالوقوع RAV۴ جدید در اواخر امسال، ممکن است سرنخهایی در مورد جهتگیری طراحی تویوتا برای موج بعدی مدلهای آن ارائه دهد.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰