روسیه پرداخت کوپن یوروباند را به صورت FX انجام می دهد

© رویترز. اسکناس روبل روسیه روی اسکناس های یورو در این تصویر که در 7 آوریل 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/فایل ها (رویترز) – یک نماینده NSD به رویترز گفت که سپرده گذاری ملی تسویه حساب روسیه (NSD) روز جمعه با موفقیت کوپن های ارز خارجی دو اوراق قرضه یورو را پرداخت کرد، اقدامی

کد خبر : 211930
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
روسیه پرداخت کوپن یوروباند را به صورت FX انجام می دهد



© رویترز. اسکناس روبل روسیه روی اسکناس های یورو در این تصویر که در 7 آوریل 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/فایل ها

(رویترز) – یک نماینده NSD به رویترز گفت که سپرده گذاری ملی تسویه حساب روسیه (NSD) روز جمعه با موفقیت کوپن های ارز خارجی دو اوراق قرضه یورو را پرداخت کرد، اقدامی که می تواند به این معنی باشد که روسیه ممکن است دوباره از نکول جلوگیری کرده باشد.

روسیه در آستانه نوعی بحران بدهی منحصربه‌فرد است که سرمایه‌گذاران می‌گویند این اولین باری است که یک اقتصاد بازار نوظهور بزرگ به جای خزانه‌های خالی، توسط ژئوپلیتیک به سمت نکول اوراق قرضه سوق داده می‌شود.

NSD اعلام کرد که ارز خارجی را به صورت کوپن پرداختی در اوراق قرضه یورویی که سررسید آن در سال‌های 2026 و 2036 سررسید می‌شد، پرداخت کرده است، که هر دو در 27 مه سررسید بودند.

روسیه جمعه گذشته در آخرین تلاش خود برای جلوگیری از نکول، دو پرداخت بدهی بین المللی خود را عجله کرد، درست چند روز قبل از اینکه ایالات متحده تصمیم بگیرد معافیت کلیدی را که اجازه تراکنش پرداخت های یوروباندهای روسیه به ارز خارجی را می دهد، تمدید نکند.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در مصاحبه تلویزیونی روز جمعه گفت: روسیه اکنون در حال کار بر روی مکانیسم جدیدی برای پرداخت بدهی های دلاری خود است که به آن اجازه می دهد تا پرداخت های اوراق قرضه یورو را که سررسید ماه ژوئن در ماه ژوئن به دست می آید، بدون مجوز صادر شده توسط ایالات متحده انجام دهد.

روسیه قرار است در اواخر ژوئن کوپن‌های اوراق قرضه یورو را که در سال‌های 2027، 2028 و 2048 سررسید می‌شوند، پرداخت کند.

روسیه از زمانی که پایتخت های غربی در پی تصمیم این کشور مبنی بر اعزام ده ها هزار نیرو به اوکراین در 24 فوریه، تحریم های گسترده ای را اعمال کردند، با چشم انداز نکول دولتی مواجه شده است. تقریباً نیمی از 640 میلیارد دلار ذخایر خارج از کشور منجمد شد.

اما مقامات روسی گفته اند که این کشور پول کافی برای پرداخت بدهی خود دارد و آنچه که سایر کشورها ممکن است به عنوان نکول در نظر بگیرند، یک رویداد فنی و سازماندهی شده است.

سیلوانوف گفت این هفته روسیه به پرداخت تعهدات اوراق قرضه یورو دولتی خود به روبل ادامه خواهد داد، در صورتی که قادر به پرداخت ارز خارجی نباشد و از نقش خود به عنوان یک وام گیرنده قابل اعتماد با تمام ابزارهای ممکن دفاع خواهد کرد.

سیلوانوف گفته است که اگر ایالات متحده اعلام کند روسیه در مورد اوراق قرضه یورو خود دچار نقص فنی شده است، هیچ تاثیری بر اقتصاد نخواهد داشت.

تاکاهیده کیوچی، اقتصاددان مؤسسه تحقیقاتی نومورا، گفت، اما تحلیلگران در مورد تأثیر پیامدهای بالقوه بر اقتصاد روسیه در بلندمدت تردید داشتند، زیرا کسری بودجه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین می‌تواند به شدت افزایش یابد.

کیوچی گفت: “اقتصاد روسیه بدون تامین مالی یا پول خارج از کشور نمی تواند ایستادگی کند. بنابراین از این نظر، دسترسی به بازار جهانی نمی تواند پتانسیل رشد اقتصاد روسیه را در بلندمدت کاهش دهد.”



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.