روسیه می گوید که صدها سرباز اوکراینی کشته شدند

خبرنگاران رویترز از دو خوابگاه کالج بازدید کردند که وزارت دفاع روسیه گفت در زمان حمله شبانه به طور موقت سربازان اوکراینی نزدیک به خط مقدم جنگ را در خود جای داده بودند. به نظر نمی رسید که هیچ کدام مستقیماً مورد اصابت موشک قرار نگرفته باشند یا آسیب جدی دیده باشند. هیچ نشانه آشکاری

کد خبر : 303976
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
روسیه می گوید که صدها سرباز اوکراینی کشته شدند


خبرنگاران رویترز از دو خوابگاه کالج بازدید کردند که وزارت دفاع روسیه گفت در زمان حمله شبانه به طور موقت سربازان اوکراینی نزدیک به خط مقدم جنگ را در خود جای داده بودند. به نظر نمی رسید که هیچ کدام مستقیماً مورد اصابت موشک قرار نگرفته باشند یا آسیب جدی دیده باشند. هیچ نشانه آشکاری از زندگی سربازان در آنجا و هیچ نشانه ای از اجساد یا خون وجود نداشت.

برخی از شیشه‌های هاستل شماره 47 که در کنار حیاطی قرار داشت که دهانه بزرگی در آن وجود داشت شکسته بود.

ساختمان دیگری که توسط وزارت دفاع روسیه نامگذاری شده است، خوابگاه شماره 28، کاملا سالم بود. یک دهانه در 50 متری نزدیکتر به برخی از گاراژها قرار داشت.

مقامات در کیف بلافاصله در مورد این حمله یا ادعای روسیه در مورد صدها تلفات اظهار نظر نکردند. شهردار کراماتورسک پیشتر گفته بود که تلفات جانی نداشته است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به ساختمان‌ها در کراماتورسک یک عملیات انتقامی برای حمله مرگبار اوکراینی هفته گذشته به پادگان روسیه در ماکییوکا، در بخشی از منطقه دونتسک تحت کنترل نیروهای مسکو بود که در آن دست‌کم 89 نفر کشته شدند. سربازان کشته شدند.

این سازمان گفت که مسکو از اطلاعات قابل اعتمادی برای هدف قرار دادن نیروهای اوکراینی استفاده کرده است. بر اساس این گزارش، بیش از 700 سرباز اوکراینی در یک خوابگاه و بیش از 600 سرباز در خوابگاه دیگر اسکان داده شده اند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: در نتیجه یک حمله موشکی گسترده به این نقاط استقرار موقت یگان‌های ارتش اوکراین، بیش از 600 نظامی اوکراینی منهدم شدند.

اگر درست باشد، این بزرگترین تلفات نیروهای اوکراینی از زمان حمله روسیه در 24 فوریه سال گذشته خواهد بود. هیچ یک از طرفین این جنگ که اکنون در یازدهمین ماه خود است، معمولاً خسارات خود را فاش نمی کند.

پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک اوکراین، پیشتر گفته بود که روسیه هفت حمله موشکی به کراماتورسک انجام داده است.

و اولکساندر هونچارنکو، شهردار کراماتورسک، اوایل روز یکشنبه گفت که این حمله به دو مرکز آموزشی و هشت ساختمان آپارتمانی و گاراژ آسیب رسانده است، اما تلفات جانی نداشته است.

اعتقاد بر این بود که اوکراین پس از حمله موشکی مرگبار روسیه به پایگاهی در غرب اوکراین در ماه مارس که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، اسکان نیروهای نزدیک به هم در یک تأسیسات واحد را متوقف کرد.

رویه اسکان سربازان با هم پس از حمله اوکراین به ماکییوکا در این ماه مورد توجه قرار گرفت و فرماندهان نظامی روسیه به دلیل عدم پراکندگی نیروهای خود مورد انتقاد شدید در داخل روسیه قرار گرفتند.

روسیه بارها کراماتورسک را که در منطقه دونتسک نیز قرار دارد، گلوله باران کرده است، یکی از چهار منطقه ای که مسکو مدعی است به طور رسمی در روسیه گنجانده شده است، چیزی که اوکراین و اکثر کشورهای جهان آن را به رسمیت نمی شناسند.

کراماتورسک در چند مایلی شمال غربی باخموت واقع شده است، شهری کوچک که روسیه بیش از پنج ماه در نبردی وحشیانه که به صحنه برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر تبدیل شده است، تلاش می‌کند آن را تصاحب کند.

مقامات اوکراینی پیشتر گفته بودند که پس از پایان آتش‌بس یکجانبه کریسمس ارتدوکس روسیه، حداقل دو نفر در بمباران شبانه روسیه در نقاط دیگر کشته شده‌اند.

اوله سینهوبوف، فرماندار این منطقه در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام گفت که یک مرد 50 ساله در منطقه شمال شرقی خارکف کشته شده است.

مقامات محلی گفتند که یک نفر دیگر در حمله شبانه به سولدار در نزدیکی باخموت در منطقه دونتسک کشته شده است.

رویترز نتوانست بلافاصله این ادعاها را تأیید کند.

(گزارش توسط رویترز نوشته اندرو آزبورن؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.