روسیه می گوید انفجار باعث فلج شدن گل سرسبد دریای سیاه شده است، اوکراین مدعی حمله موشکی است

[ad_1] به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آتش سوزی در رزمناو موشکی مسکوا باعث انفجار مهمات شده است. علت آتش سوزی اعلام نشد اما ماکسیم مارچنکو، فرماندار اوکراینی منطقه اطراف بندر اودسا در دریای سیاه، گفت که مسکوا توسط دو موشک کروز ضد کشتی نپتون ساخت اوکراین مورد اصابت قرار گرفته

کد خبر : 193174
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
روسیه می گوید انفجار باعث فلج شدن گل سرسبد دریای سیاه شده است، اوکراین مدعی حمله موشکی است

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آتش سوزی در رزمناو موشکی مسکوا باعث انفجار مهمات شده است.

علت آتش سوزی اعلام نشد اما ماکسیم مارچنکو، فرماندار اوکراینی منطقه اطراف بندر اودسا در دریای سیاه، گفت که مسکوا توسط دو موشک کروز ضد کشتی نپتون ساخت اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

وی در یک پست آنلاین گفت: موشک‌های نپتون که از دریای سیاه محافظت می‌کردند آسیب بسیار جدی وارد کردند.

وزارت دفاع اوکراین به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد و رویترز نتوانست ادعای هیچ یک از طرفین را تأیید کند.

Moskva دومین کشتی بزرگ شناخته شده است که از زمان شروع جنگ آسیب جدی دیده است. ماه گذشته اوکراین اعلام کرد که یک کشتی پشتیبانی فرود به نام Orsk را در دریای کوچکتر آزوف منهدم کرده است.

نیروی دریایی روسیه موشک های کروز را به سمت اوکراین پرتاب کرده است و فعالیت های آن در دریای سیاه برای حمایت از عملیات زمینی در جنوب این کشور، جایی که برای به دست گرفتن کنترل کامل بندر ماریوپل در حال مبارزه است، بسیار مهم است.

خبرگزاری های روسی گفتند که مسکوا که در سال 1983 به بهره برداری رسید به 16 موشک کروز ضد کشتی ولکان با برد حداقل 700 کیلومتر (440 مایل) مسلح شد.

روسیه گفت 1026 سرباز از تیپ 36 تفنگداران دریایی اوکراین، از جمله 162 افسر، در ماریوپل تسلیم شده اند و این شهر به طور کامل تحت کنترل آن است. سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد تسلیم شدن ندارد.

تصرف منطقه صنعتی آزوفستال که تفنگداران دریایی در آنجا مستقر شده اند، به روسیه کنترل بندر اصلی دریای آزوف اوکراین را می دهد، کریدور زمینی جنوبی را تقویت می کند و اشغال شرق کشور را گسترش می دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه شب در یک سخنرانی ویدیویی گفت: «نیروهای روسیه در حال افزایش فعالیت های خود در جبهه های جنوب و شرق هستند و تلاش می کنند تا از شکست های خود انتقام بگیرند».

روزنامه‌نگاران رویترز که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه را همراهی می‌کردند، روز سه‌شنبه، یک روز پس از آن که تیپ 36 تفنگداران دریایی اوکراین اعلام کرد مهمات سربازانش تمام شده است، شعله‌های آتش را از منطقه آزوفستال مشاهده کردند.

ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که 800 میلیون دلار تجهیزات نظامی اضافی شامل توپخانه، نفربر زرهی و هلیکوپتر به اوکراین ارسال خواهد کرد. فرانسه و آلمان نیز تعهدات بیشتری دادند.

یک منبع آگاه گفت که مقامات ارشد ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا یکی از اعضای ارشد کابینه مانند آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و آستین لوید، وزیر دفاع، برای نشان دادن همبستگی به کیف اعزام شوند یا خیر.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: روسیه خودروهای آمریکایی و ناتو را که در خاک اوکراین تسلیحات حمل می کنند به عنوان اهداف نظامی قانونی تلقی خواهد کرد.

اینترفاکس به نقل از وزارت امور خارجه اعلام کرد که پس از هدف قرار دادن 328 نماینده مجلس سفلی روسیه توسط واشنگتن، 398 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و 87 سناتور کانادایی را تحریم خواهد کرد.

بریتانیا تدابیر مالی جدیدی را علیه جدایی طلبان اعلام کرد و استرالیا روز پنجشنبه تحریم های مالی هدفمندی را علیه 14 شرکت دولتی روسیه اعمال کرد.

فیجی گفت که در حال بررسی ورود قایق تفریحی Amadea متعلق به میلیاردر روسی سلیمان کریموف است که توسط ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم شده است.

“ما را از چه چیزی آزاد کنید؟”

اوکراین می‌گوید ده‌ها هزار نفر در ماریوپل کشته شده‌اند و روسیه را به ممانعت از ارسال کاروان‌های کمک‌رسانی به غیرنظامیان در آنجا متهم می‌کند.

وادیم بویچنکو، شهردار آن، گفت که روسیه «برای خلاص شدن از شر شواهد جنایات جنگی» کوره‌های مرده‌سوز متحرک را وارد کرده است – بیانیه‌ای که تأیید آن ممکن نبود.

مسکو اوکراین را مسئول مرگ غیرنظامیان دانسته و کیف را به تحقیر نیروهای مسلح روسیه متهم کرده است.

در روستای لوبیانکا در شمال غربی کیف، جایی که نیروهای روسی قبل از رانده شدن، تلاش کرده بودند و نتوانستند پایتخت را تحت سلطه خود درآورند، پیامی به اوکراینی‌ها روی دیوار خانه‌ای که توسط نیروهای روسی اشغال شده بود، نوشته شده بود.

او گفت: “ما این را نمی خواستیم… ما را ببخش.”

کرملین می‌گوید که یک «عملیات نظامی ویژه» را برای غیرنظامی کردن و «آزادسازی» اوکراین از دست افراط‌گرایان ملی‌گرا آغاز کرده است، پیامی که روستاییان گفتند که توسط نیروهای روسی برای آنها تکرار شده است.

«برای رهایی ما از چه چیزی؟ ویکتور شاپوشنیکوف، ساکن لوبیانکا، گفت: ما صلح آمیز هستیم… ما اوکراینی هستیم.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در سفر به کیف همراه با همتایان لیتوانیایی، لتونیایی و استونیایی خود گفت که کسانی که مرتکب جنایت شده اند و دستور داده اند باید به دست عدالت سپرده شوند.

رئیس جمهور آلمان آنطور که برنامه ریزی کرده بود به آنها نپیوست. زلنسکی گزارش روزنامه ای را که وی این سفر را به دلیل روابط خوب اخیر اشتاین مایر با مسکو رد کرده است، تکذیب کرد.

نظرات درباره نسل کشی بایدن

کرملین توصیف رئیس جمهور جو بایدن از اقدامات مسکو در اوکراین را به عنوان نسل کشی محکوم کرد و سخنگوی دیمیتری پسکوف گفت که این غیرقابل قبول است از سوی رهبر کشوری که به گفته وی مرتکب جنایات خودش شده است.

به گفته سفیر ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا، گزارش اولیه هیئتی از کارشناسان که توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا تشکیل شده است، “کاتالوگ ضد بشری” توسط نیروهای روسیه در اوکراین را مستند می کند.

مایکل کارپنتر گفت: «این شامل شواهدی از هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان، حملات به مراکز پزشکی، تجاوز جنسی، اعدام، غارت و اخراج اجباری غیرنظامیان به روسیه است.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است.

رئیس پلیس منطقه کیف گفت: 720 جسد در منطقه اطراف پایتخت که نیروهای روسی از آنجا عقب نشینی کرده بودند، پیدا شد و بیش از 200 نفر ناپدید شدند.

(گزارش اضافی توسط الیزابت پایپر در کیف، مکس هاندر در لندن، دیوید لیونگرن در دفاتر اتاوا و رویترز؛ نوشته کاستاس پیتاس و استفان کوتس؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن و مایکل پری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.