روسیه به کیف و لویو ضربه زد. به ویرانه های ماریوپل حمله می کند

در ماریوپل محاصره شده، صحنه سنگین ترین جنگ و بدترین فاجعه انسانی، نیروهای روسی به پیشروی های اخیر فشار آوردند، به این امید که شکست خود در تصرف کیف را با گرفتن اولین جایزه بزرگ خود در جنگ جبران کنند. مسکو گفت که هواپیماهایش به یک کارخانه تعمیر تانک در پایتخت حمله کردند که صدای

کد خبر : 194186
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
روسیه به کیف و لویو ضربه زد.  به ویرانه های ماریوپل حمله می کند


در ماریوپل محاصره شده، صحنه سنگین ترین جنگ و بدترین فاجعه انسانی، نیروهای روسی به پیشروی های اخیر فشار آوردند، به این امید که شکست خود در تصرف کیف را با گرفتن اولین جایزه بزرگ خود در جنگ جبران کنند.

مسکو گفت که هواپیماهایش به یک کارخانه تعمیر تانک در پایتخت حمله کردند که صدای انفجار شنیده شد و دود در منطقه دارنیتسکی در جنوب شرقی آن مشاهده شد. شهردار کیف گفت حداقل یک نفر جان خود را از دست داده است و پزشکان در حال مبارزه برای نجات دیگران هستند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که هواپیماهای جنگی روسیه که از بلاروس برخاسته‌اند نیز موشک‌هایی را به منطقه Lviv در نزدیکی مرز لهستان شلیک کرده‌اند که در آن چهار موشک کروز توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شد.

در ماریوپل، خبرنگاران رویترز در بخش‌های تحت کنترل روسیه به کارخانه‌های فولاد ایلیچ رسیدند، که مسکو مدعی شد روز جمعه آن‌ها را تصرف کرده است.

کارخانه به ویرانه‌ای بی‌صدا از فولاد پیچ ​​خورده و بتن انفجاری تبدیل شد، بدون هیچ نشانه‌ای از حضور مدافعان. بیرون، حداقل نیم دوجین جسد غیرنظامی، از جمله زنی با یک پارک صورتی و کفش های سفید، در خیابان های اطراف پراکنده شده بودند.

شخصی روی حصاری که در جلوی محوطه پمپ بنزین از بین رفته بود، رنگ پاشیده بود. در یک نشانه نادر از زندگی، یک ماشین قرمز رنگ به آرامی در خیابانی خالی رانندگی می‌کرد، کلمه «کودکان» روی کارتی که روی شیشه جلو چسبانده شده بود خط خورد.

فرماندار استان خارکف در شرق این کشور گفت که در یک حمله موشکی حداقل یک نفر کشته و 18 نفر زخمی شده اند. در میکولایف، شهری نزدیک به جبهه جنوبی، روسیه اعلام کرد که به یک کارخانه تعمیر خودروهای نظامی حمله کرده است.

این حملات به دنبال اعلام روز جمعه روسیه مبنی بر تشدید حملات دوربرد در تلافی اقدامات نامشخص «خرابکاری» و «تروریسم»، ساعاتی پس از تایید غرق شدن کشتی پرچم دار دریای سیاه خود، مسکوا، صورت گرفت.

کیف و واشنگتن می گویند که این کشتی مورد اصابت موشک های اوکراینی قرار گرفته است. مسکو می گوید پس از آتش سوزی غرق شده است.

یک ماه و نیم پس از حمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین، روسیه پس از عقب نشینی از شمال در پی حمله گسترده به کیف که در حومه پایتخت دفع شد، در تلاش است تا قلمروهایی را در جنوب و شرق تصرف کند.

نیروهای روسی که از شمال خارج شدند، شهرهایی مملو از اجساد غیرنظامیان را پشت سر گذاشتند، شواهدی از آنچه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این هفته آن را نسل کشی خواند – تلاشی برای محو هویت ملی اوکراین.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند و می گوید هدف از “عملیات نظامی ویژه” آن خلع سلاح همسایه، شکست ملی گرایان و محافظت از جدایی طلبان در جنوب شرقی است.

“تا زمانی که ممکن است تخلیه شود”

اوکراین گفت که نیروهایش همچنان در ویرانه های ماریوپل، جایی که دفاع در اطراف آزوفستال متمرکز شده است، یک کارخانه بزرگ فولادی دیگر که هنوز تسلیم نشده است، ایستاده اند.

«وضعیت در ماریوپل دشوار است… در حال حاضر جنگ در حال وقوع است. الکساندر موتوزیانیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست تلویزیونی گفت: ارتش روسیه دائماً از واحدهای اضافی برای حمله به شهر فرا می‌خواند.

رینات آخمتوف، صاحب هر دو کارخانه غول پیکر فولاد ماریوپل، ثروتمندترین مرد اوکراین، قول داد که شهر را بازسازی کند.

ماریوپل یک تراژدی جهانی و نمونه جهانی قهرمانی است. آخمتوف به رویترز گفت: برای من، ماریوپل همیشه یک شهر اوکراین بوده و خواهد بود.

اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین جایزه روسیه در جنگ تا کنون خواهد بود. این بندر اصلی دونباس است، منطقه ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی طلبان است.

اوکراین می‌گوید تا کنون از پیشروی‌های روسیه در سایر نقاط دونباس جلوگیری کرده است. سرهی گایدای، فرماندار استان دونباس در یک پست آنلاین گفت که در گلوله باران در لوهانسک، یکی از استان های دونباس، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

گایدایی گفت که یک خط لوله گاز در شهرهای خط مقدم لیسیچانسک و سورودونتسک که بدون گاز و آب بودند آسیب دید. اتوبوس برای کسانی که مایل به ترک بودند در دسترس بود. “تخلیه، در حالی که هنوز ممکن است.”

اوکراین در مرحله اولیه جنگی که بسیاری از کارشناسان نظامی غربی پیش بینی کرده بودند به سرعت شکست خواهد خورد، دست برتر را به دست آورد. این کشور با موفقیت واحدهای متحرک مجهز به موشک های ضد تانک عرضه شده توسط غرب را علیه کاروان های زرهی عظیم روسیه که در جاده های گل آلود محدود شده بودند، مستقر کرده است.

اما به نظر می رسد پوتین مصمم به تصرف مناطق بیشتری از دونباس برای ادعای پیروزی در جنگی است که روسیه را در معرض تحریم های تنبیهی فزاینده غربی قرار داده و متحدان کمی دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که تاکنون حدود 2500 تا 3000 سرباز اوکراینی کشته شده‌اند، در حالی که 20000 سرباز روسیه در این کشور کشته شده‌اند.

مسکو از 25 مارس که اعلام کرد 1351 نفر جان خود را از دست داده اند، هیچ به روز رسانی در مورد تلفات نظامی خود ارائه نکرده است. برآوردهای غرب از خسارات روسیه چندین برابر بیشتر است، در حالی که تخمین مستقل کمی از خسارات اوکراین وجود دارد.

اوکراین می گوید شمارش تلفات غیرنظامیان غیرممکن است، تخمین زده می شود که ده ها هزار نفر تنها در ماریوپل کشته شده اند.

به طور کلی، حدود یک چهارم اوکراینی ها از خانه های خود رانده شده اند، از جمله یک دهم جمعیتی که به خارج از کشور گریخته اند.

“موفقیت های ارتش ما در میدان نبرد واقعاً قابل توجه و از نظر تاریخی قابل توجه است. اما آنها هنوز برای پاکسازی سرزمین ما از اشغالگران کافی نیستند. زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی آخر شب در روز جمعه گفت: ما آنها را بیشتر شکست خواهیم داد.

(گزارش توسط پاول پولیتوک در کیف، خبرنگاران رویترز در ماریوپول، و دفاتر رویترز در سراسر جهان نوشته پیتر گراف ویرایش توسط جان استون استریت و فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.