روسیه با نزدیک شدن به مقررات نظارت بر تراکنش های رمزنگاری را بهبود می بخشد

بانک روسیه مدت‌هاست که نسبت به ارزهای رمزنگاری شده ابراز تردید می‌کند و به نگرانی‌های مربوط به ثبات مالی اشاره می‌کند، و از ممنوعیت کامل تجارت و استخراج حمایت می‌کند، در تضاد با دولتی که مشتاق تنظیم این صنعت است. یوری چیخانچین، رئیس Rosfinmonitoring، گفت که روسیه قبلا موارد جنایی خاص مرتبط با ارزهای دیجیتال

کد خبر : 226528
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
روسیه با نزدیک شدن به مقررات نظارت بر تراکنش های رمزنگاری را بهبود می بخشد


بانک روسیه مدت‌هاست که نسبت به ارزهای رمزنگاری شده ابراز تردید می‌کند و به نگرانی‌های مربوط به ثبات مالی اشاره می‌کند، و از ممنوعیت کامل تجارت و استخراج حمایت می‌کند، در تضاد با دولتی که مشتاق تنظیم این صنعت است.

یوری چیخانچین، رئیس Rosfinmonitoring، گفت که روسیه قبلا موارد جنایی خاص مرتبط با ارزهای دیجیتال را شناسایی کرده است و افزود که آژانس می‌خواهد سیستم‌های خود را بهبود بخشد و تراکنش‌ها و بلاک چین‌هایی را که در حال حاضر پنهان هستند شناسایی کند.

چیخانچین گفت که در حال حاضر امکان پوشش همه چیز وجود ندارد، تا حدی به این دلیل که همه کشورها آنقدر مشتاق نیستند که صنعت را تنظیم کنند.

او گفت: «وقتی حساب‌های ارزهای دیجیتال وارد منطقه‌ای غیرقانونی می‌شوند و ما نمی‌فهمیم چه کسی در آن طرف است، بسیار دشوار است. اما من فکر می کنم که ما همچنان این کار را حل خواهیم کرد.

فناوری بلاک چین که ارزهای رمزپایه بر اساس آن هستند، تراکنش ها را ثبت می کند، اما هویت صاحبان کیف پول را ثبت نمی کند و ردیابی آنها را دشوار می کند.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته مالی مجلس سفلی روسیه روز پنجشنبه گفت پیش نویس قانون تنظیم ارزهای دیجیتال در پاییز به مجلس ارائه خواهد شد.

آکساکوف با مقایسه “کریپتومانیا” با اعتیاد در بخش قمار، که در روسیه به شدت تحت نظارت است، گفت: “بدیهی است که مقررات سختگیرانه ای وجود خواهد داشت.”

او گفت: «همین کار باید در مورد مبادلات و تجارت کریپتو نیز انجام شود. “این پدیده وجود دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت.”

صنعت کریپتو در تیررس رگولاتورها بوده است که نگران این هستند که رکود اخیر در بازار بی ثبات می تواند به بخش مالی گسترده تر ضربه بزند.

رکود – که ناشی از سقوط دو توکن اصلی در ماه مه است – منجر به توقف برداشت وام‌دهنده کریپتو سلسیوس و انحلال صندوق تامینی ارز دیجیتال Three Arrows Capital در سنگاپور شد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که برای اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی آماده است و سایر تراکنش های دارایی دیجیتال را تایید کرده است.

آکساکوف همچنین انتظار دارد که به زودی قانون استخراج ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود، حوزه ای که دولت امیدوار است از آن مالیات بگیرد.

برخلاف شرکت‌های پرداخت، اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال در ابتدا تماس‌ها برای قطع دسترسی همه کاربران روسی را رد کردند، و این نگرانی‌ها را در میان قانون‌گذاران آمریکایی برانگیخت که از دارایی‌های دیجیتالی برای فرار از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل اقداماتش در اوکراین استفاده شود.

صرافی های بزرگ گفتند که با مسدود کردن کاربران تحریم شده، از تحریم ها تبعیت خواهند کرد. در ماه آوریل، بایننس سپرده‌ها و معاملات را برای کاربران روسی با دارایی‌های رمزنگاری بیش از 10000 یورو مسدود کرد.

(گزارش رویترز، ویرایش توسط لوئیز هیونز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.