روسیه از چه سلاح هایی در اوکراین استفاده می کند؟

تهران ارسال پهپادها به مسکو را تکذیب می کند و کرملین نیز در این مورد اظهار نظری نکرده است. واشنگتن می گوید انکار ایران دروغ است. در اینجا چیزی است که ما در مورد دستگاه ها می دانیم. ارتش اوکراین در 13 سپتامبر اولین بار اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را در نزدیکی کوپیانسک،

کد خبر : 269213
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
روسیه از چه سلاح هایی در اوکراین استفاده می کند؟


تهران ارسال پهپادها به مسکو را تکذیب می کند و کرملین نیز در این مورد اظهار نظری نکرده است. واشنگتن می گوید انکار ایران دروغ است.

در اینجا چیزی است که ما در مورد دستگاه ها می دانیم.

ارتش اوکراین در 13 سپتامبر اولین بار اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را در نزدیکی کوپیانسک، شهری که ماه گذشته طی یک ضد حمله سریع در شمال شرق آن توسط نیروهای کی‌یف بازپس گرفته شده بود، منهدم کرده است.

وزارت دفاع این دستگاه را شاهد-۱۳۶ ساخت ایران معرفی کرد و تصاویری را منتشر کرد که به نظر می‌رسد قسمت‌هایی از یک پهپاد منهدم شده است که روی آن به زبان روسی «Geran-2» نوشته شده است. به نظر می رسد که نوک بال با شاهد-136 مطابقت دارد.

بر اساس داده‌های ارتش، روسیه در ابتدا از پهپادها برای حمله به تجهیزات نظامی اوکراین در خط مقدم استفاده می‌کرد، اما در نیمه دوم سپتامبر استفاده از آن‌ها را برای حملات به زیرساخت‌ها در مناطق اودسا، میکولایف و خارکف آغاز کرد.

اولین استفاده گسترده از پهپادها در پایتخت اوکراین در 17 اکتبر انجام شد.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، گفت: پهپادهایی که کیف می‌گوید دستگاه‌های شاهد-136 هستند، دارای طول بال‌ها 2.5 متر و جرم 200 کیلوگرم هستند و کلاهک 40 کیلوگرمی حمل می‌کنند و با سرعت کروز 120 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند. می گوید.

آنها می توانند دسته دسته پرواز کنند. در رادار، یک علامت است و در آن علامت در واقع پنج (پهپاد) وجود دارد.» احنات گفت. متأسفانه نمی توان 100 درصد (آنها) را زد زیرا هدف سخت و کوچک است.

او گفته است که پهپادها ادعا می‌کنند برد ۲۵۰۰ کیلومتری دارند اما به دلیل محدودیت‌های سوخت و اندازه‌شان در واقع نمی‌توانند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کنند.

اوکراین می‌گوید برای کنترل پهپادها به دفاع هوایی بهتر از جمله سلاح‌های ضدهوایی و سیستم‌های مسلسل کالیبر بزرگ نیاز دارد. در روز سه‌شنبه، کی‌یف یادداشتی رسمی به اسرائیل ارسال خواهد کرد و به دنبال تدارکات فوری دفاع هوایی و همکاری در این بخش خواهد بود.

کیف می گوید پهپادها عمدتاً از جنوب پرتاب می شوند، اما مواردی از پرتاب از بلاروس و منطقه کورسک روسیه نیز وجود داشته است. اوکراین می گوید هشت و پنج درصد از پهپادها سرنگون شده اند.

ایحنات روز سه شنبه گفت که اوکراین 51 پهپاد شاهد-136 را در 17 تا 18 اکتبر سرنگون کرد. او یک روز پیش از آن تعداد پهپادهای سرنگون شده را از زمانی که روسیه شروع به استفاده از آنها کرد، 100 عنوان کرد.

اوله ژدانوف، یک تحلیلگر نظامی مستقر در کیف، گفت که مونتاژ این پهپادها در ایران «100 درصد تأیید نشده است».

ژدانوف گفت: «این یک پهپاد یکسان است، فقط مونتاژ آن می‌تواند سوری یا تاجیکستانی باشد… ما آن را کاملاً جدا کردیم و کاملاً فهمیدیم که از دو قسمت تشکیل شده است – قطعاتی از چین و قطعاتی که توسط خود ایران تولید می‌شوند.»

(گزارش توسط پاول پولیتوک؛ نوشته تام بالمفورث؛ ویرایش توسط نیک مکفی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.