روبل روسیه از پایین ترین سطح جدید، کاهش رتبه ها وزن توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های روبل روسیه و دلار آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل مسکو (رویترز) – روبل پس از سقوط به پایین‌ترین رکورد جدید در برابر دلار و یورو در روز پنج‌شنبه، با کاهش بدهی‌های دولتی روسیه به وضعیت “ناخواسته” توسط Fitch

کد خبر : 173805
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
روبل روسیه از پایین ترین سطح جدید، کاهش رتبه ها وزن توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های روبل روسیه و دلار آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

مسکو (رویترز) – روبل پس از سقوط به پایین‌ترین رکورد جدید در برابر دلار و یورو در روز پنج‌شنبه، با کاهش بدهی‌های دولتی روسیه به وضعیت “ناخواسته” توسط Fitch و Moody’s (NYSE:) کاهش یافت و اقدامات مقامات مالی روسیه در توقف آن ناکام ماند. اسلاید آن

روبل پس از رسیدن به پایین ترین سطح تاریخ 118.35 در معاملات نازک و نوسان، تا پایان روز در بورس مسکو در 106.01 ثابت بود.

روبل در برابر یورو در بورس مسکو 1.9 درصد از ارزش خود را کاهش داد و به 117.6 رسید و پیش از این برای اولین بار از 125 در برابر یورو عبور کرد.

سقوط روبل ادامه یافت حتی اگر بانک مرکزی روسیه کمیسیون 30 درصدی را برای خرید ارز توسط افراد در مبادلات ارز اعمال کرد – اقدامی که کارگزاران گفتند به نظر می رسد برای کاهش تقاضا برای دلار طراحی شده است.

بانک مرکزی روز پنجشنبه اعلام کرد که تغییر ذخایر طلا و ارز خود را که به دلیل تحریم های غرب مسدود شده است، در سه ماه آینده فاش نخواهد کرد.

وزارت دارایی اعلام کرد که خرید ارز و طلا را در سال جاری به عنوان بخشی از تعلیق بخش‌هایی از قوانین مالی خود متوقف می‌کند – اقدامی همچنین با هدف کاهش فشار بر روبل.

بازارهای مالی روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین که بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم است، دچار آشفتگی شده است.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» می‌نامد که می‌گوید برای اشغال سرزمینی طراحی نشده است، بلکه برای از بین بردن قابلیت‌های نظامی همسایه جنوبی‌اش و تسخیر آنچه که به‌عنوان ملی‌گرایان خطرناک می‌داند، طراحی شده است.

از زمان ورود نیروهای روسی به اوکراین در 24 فوریه، روبل حدود یک سوم ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و تحلیلگران می گویند که به شدت نوسان خواهد داشت.

دولت به صادرکنندگان روسی دستور داده است تا 80 درصد از درآمدهای ارزی خود را به روبل تبدیل کنند، اما با کاهش روبل، مردم همچنان در صف بانک‌ها برای خرید دلار هستند.

معاوضه‌های نکول اعتباری پنج ساله روسیه که سرمایه‌گذاران از آن برای محافظت در برابر ریسک استفاده می‌کنند، از سطح پایانی خود در روز چهارشنبه 1321 به 1250 واحد در روز پنجشنبه کاهش یافت، اما روبل نشان داد که سنج‌های نوسانات به بالاترین حد خود رسیده است.

گلدمن ساکس (NYSE:) خاطرنشان کرد که شرایط مالی روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. https://tmsnrt.rs/3C9UMcI

پول به دام افتاده

بنیادهای اقتصادی روسیه، مانند مازاد حساب جاری بی سابقه، بدهی پایین دولت و سیاست بانک مرکزی که توسط آژانس های رتبه بندی بین المللی ستایش شده است، به حفظ روبل در چند ماه گذشته با وجود خطرات سیاسی کمک کردند.

کریس ترنر، رئیس بازارهای جهانی در ING می گوید: “ابهام زیادی در مورد رویدادهای جاری وجود دارد، و نوسانات زیادی وجود خواهد داشت، حجم بسیار پایین تر خواهد بود، نقدینگی فوق العاده ضعیف خواهد بود.” در حال حاضر پول های خارجی زیادی در روسیه به دام افتاده است.

روز پنجشنبه، سپرده گذاری ملی تسویه حساب روسیه، با استناد به دستور بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت پرداخت به خارجی ها، گفت که پرداخت کوپن اوراق قرضه دولتی OFZ روسیه که روز چهارشنبه سررسید می شد، فقط به دارندگان محلی پرداخت شده است.

مسکو سرمایه گذاران خارجی را که ده ها میلیارد دلار سهام و اوراق قرضه روسیه را در اختیار دارند، از خروج از این دارایی ها مسدود می کند. به طور موقت شرکت های روسی را از پرداخت سود سهام به سهامداران خارج از کشور منع کرده است، بدون اینکه گفته شود این محدودیت ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

معاملات در بخش سهام بورس مسکو در روز پنجشنبه، چهارمین روز از محدودیت های دستوری توسط بانک مرکزی، تا حد زیادی بسته بود.

فیچ یک شبه اعلام کرد تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا مبنی بر منع هرگونه معامله با بانک روسیه، «تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تحریم‌های قبلی بر مبانی اعتباری روسیه خواهد داشت».

مودیز گفت که شدت تحریم‌ها فراتر از انتظارات اولیه مودی بوده و پیامدهای اعتباری مادی خواهد داشت.

S&P هفته گذشته رتبه روسیه را به درجه سرمایه گذاری فرعی کاهش داد.

حمله روسیه به اوکراین و تحریم های اعمال شده در پاسخ به هشدارهای وحشتناکی در مورد اقتصاد روسیه منجر شده است، به طوری که موسسه مالی بین المللی کاهش دو رقمی رشد را در سال جاری پیش بینی کرده است.

روز چهارشنبه، پس از آنکه یکی از مدیران ارشد ام‌اس‌سی‌آی در اوایل این هفته بازار سهام روسیه را «غیر قابل سرمایه‌گذاری» خواند، «راسل» و «ام‌اس‌سی‌آی» ارائه‌دهندگان شاخص اعلام کردند که سهام روسیه را از همه شاخص‌های خود حذف خواهند کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.