روایت اسلام‌آباد از تردد آزاد طالبان پاکستانی در افغانستان

به گزارش به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع امنیتی عنوان کردند که این کشور بارها اسناد دقیق و انکار ناپذیری درخصوص حضور سرکردگان طالبان پاکستانی در افغانستان را به دولت این کشور ارائه کرده است اما هیچ اقدام یا برخوردی علیه عناصر ضد پاکستانی از سوی کابل مشاهده نشده است. وب

کد خبر : 490963
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
روایت اسلام‌آباد از تردد آزاد طالبان پاکستانی در افغانستان



به گزارش به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع امنیتی عنوان کردند که این کشور بارها اسناد دقیق و انکار ناپذیری درخصوص حضور سرکردگان طالبان پاکستانی در افغانستان را به دولت این کشور ارائه کرده است اما هیچ اقدام یا برخوردی علیه عناصر ضد پاکستانی از سوی کابل مشاهده نشده است.

وب سایت شبکه خبری اکسپرس پاکستان امروز گزارش داد که تازه‌ترین اسناد دریافتی از سوی دستگاه‌های امنیتی این کشور حاکی از صدور مجوزهای دولتی برای نور ولی محسود و مفتی مزاحم محسود از سرکردگان اصلی گروه تحریک طالبان پاکستان جهت اقامت، حمل سلاح و خودرو در افغانستان است.

در این گزارش ادعا شده است که طالبان افغانستان تردد آسان عناصر طالبان پاکستانی را تسهیل کرده و این مغایر با اظهارات مقامات طالبان افغانستان از جمله فرمانده ارتش این کشور مبنی بر عدم حضور تروریست‌ها در خاک این کشور است.

منابع امنیتی پاکستان مدعی شدند که حضور طالبان پاکستانی در خاک افغانستان بیانگر رویکرد دوگانه کابل برای همکاری سازنده با اسلام‌آباد است و تداوم پدیده تروریسم در افغانستان یک خطر جدی برای منطقه و جامعه جهانی محسوب می‌شود.

وب سایت جیو نیوز پاکستان به نقل از کارشناسان امنیتی این کشور نوشت که جنگجویان طالبان پاکستانی از پشتیبانی های نظامی در افغانستان برخوردارند و به طور مستقیم در حملات به مواضع نیروهای پاکستانی در داخل خاک پاکستان دست دارند.

پاکستان همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.