رهبر مخالفان آنگولا می گوید دولت تک حزبی سرطان بزرگ جامعه است

[ad_1] آنگولا در حال آماده شدن برای رای گیری در روز چهارشنبه است که احتمالاً فشرده ترین رای گیری از زمان اولین انتخابات چند حزبی در سال 1992 خواهد بود. MPLA، رئیس جمهور فعلی ژائو لورنکو، از زمان استقلال این کشور از پرتغال در سال 1975، این کشور را اداره می کند. آدالبرتو کوستا جونیور،

کد خبر : 244753
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۰۸
رهبر مخالفان آنگولا می گوید دولت تک حزبی سرطان بزرگ جامعه است

[ad_1]

آنگولا در حال آماده شدن برای رای گیری در روز چهارشنبه است که احتمالاً فشرده ترین رای گیری از زمان اولین انتخابات چند حزبی در سال 1992 خواهد بود. MPLA، رئیس جمهور فعلی ژائو لورنکو، از زمان استقلال این کشور از پرتغال در سال 1975، این کشور را اداره می کند.

آدالبرتو کوستا جونیور، رهبر UNITA در مصاحبه ای به رویترز گفت: «این یک رژیم تک حزبی، سرطان بزرگی است که کشور باید از شر آن خلاص شود.» وی افزود که MPLA اجازه نمی دهد آنگولا یک دموکراسی باشد.

این کشور، دومین تولیدکننده بزرگ نفت آفریقا، از یک جنگ داخلی 27 ساله بین MPLA و UNITA در سال 2002 بیرون آمد.

برخی از منتقدان دولت ابراز نگرانی کرده اند که انتخابات ممکن است آلوده باشد. تنها 2000 ناظر برای پوشش کشوری دو برابر فرانسه وجود دارد، شمارش نهایی آرا از همه ایستگاه ها در پایتخت لواندا متمرکز شده است و برخی نظرسنجی ها محدود شده اند.

MPLA به درخواست اظهار نظر در مورد شفافیت و تقلب در انتخابات پاسخی نداد. این کشور قبلا گفته بود که به نتیجه رای گیری احترام می گذارد.

UNITA و جامعه مدنی MPLA را به کنترل نهادهای اصلی کشور، از دادگاه ها گرفته تا رسانه ها، متهم کرده اند. لورنکو درخواست مصاحبه را رد کرد، اما در سخنرانی در ماه مارس گفت که دادگاه های آنگولا به طور مستقل از اختیارات خود استفاده می کنند.

او در تظاهرات روز شنبه در حومه لواندا گفت که در حال حاضر آزادی رسانه ای بسیار بیشتری نسبت به زمانی که در سال 2017 انتخاب شد وجود دارد.

لورنکو که به دنبال ریاست جمهوری دوم خود در سال 2017 پس از 38 سال حکومت بر آنگولا، توسط سلف خود، خوزه ادواردو دوس سانتوس، کنار رفت، متعهد شده است که با فساد مبارزه کند، اقتصاد را تقویت کند و فضای دموکراتیک را باز کند.

اما کاستا جونیور گفت که وعده ها عملی نشده و اصلاحات به شرایط زندگی بهتر برای آنگولایی ها تبدیل نشده است.

کاستا جونیور در پاسخ به این سوال که آیا در صورت وجود سوء ظن قوی به تقلب، نتیجه را به چالش می کشد، گفت که اگر این روند دموکراتیک نباشد، حزب از تمام سازوکارهای قانونی، ملی یا بین المللی که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.

او گفت که حزب قبلاً شواهدی دال بر چندین تخلف از جمله خرید رای دارد، اما گفت که همچنان معتقد است کمیسیون انتخابات برای جلوگیری از تقلب تغییراتی را اعمال خواهد کرد.

کاستا جونیور گفت: “ما باید دموکراتیک ترین انتخابات ممکن را داشته باشیم، اما خواب نیستیم.”

MPLA بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد ادعاهای خرید رأی پاسخ نداد.

کاستا جونیور از رای دهندگان خواست که پس از رای دادن برای نظارت بر روند انتخابات در نزدیکی مراکز رای گیری بمانند. در گزارشی از موسسه مطالعات امنیتی آمده است که اگر پیروزی MPLA تقلبی تلقی شود، ناآرامی ممکن است به دنبال داشته باشد.

(گزارش توسط Catarina Demony، Miguel Pereira، Miguel Gomes، Sisipho Skweyiya و Siphiwe Sibeko در لواندا؛ ویرایش توسط Jan Harvey)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.