رهبر محکوم در توطئه آدم ربایی فرماندار میشیگان با محکومیت روبرو می شود

آدام فاکس در ماه آگوست توسط هیئت منصفه دادگاه فدرال در گراند راپیدز، میشیگان، به هر یک از اتهامات مربوط به توطئه برای ربودن ویتمر و توطئه برای استفاده از سلاح کشتار جمعی در طرحی مجرم شناخته شد. “ متهم دیگر بری کرافت جونیور، یکی دیگر از اعضای گروه شبه نظامی سه درصد، در همان

کد خبر : 298671
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رهبر محکوم در توطئه آدم ربایی فرماندار میشیگان با محکومیت روبرو می شود


آدام فاکس در ماه آگوست توسط هیئت منصفه دادگاه فدرال در گراند راپیدز، میشیگان، به هر یک از اتهامات مربوط به توطئه برای ربودن ویتمر و توطئه برای استفاده از سلاح کشتار جمعی در طرحی مجرم شناخته شد. “

متهم دیگر بری کرافت جونیور، یکی دیگر از اعضای گروه شبه نظامی سه درصد، در همان محاکمه به همین اتهامات مجرم شناخته شد و قرار شد روز چهارشنبه حکم صادر شود.

هر دو نفر با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو هستند.

دادستان ها فاکس را به عنوان مغز متفکر پشت توطئه نفوذ به خانه تعطیلات ویتمر، ربودن او با اسلحه و بردن او به “محاکمه” به اتهامات خیانت ساختگی و اعدام محکوم کردند.

دادستان ها گفتند که این توطئه که به دلیل مخالفت این گروه با اقدامات بهداشت عمومی که ویتمر در روزهای اولیه همه گیر کووید اعمال کرد، ایجاد شد، با هدف سوق دادن کشور به درگیری مسلحانه همزمان با نزدیک شدن به رقابت های انتخاباتی جنجالی ریاست جمهوری در نوامبر 2020 بود.

سلاح کشتار جمعی درگیر بمبی بود که به گفته دادستان ها، توطئه گران قصد داشتند آن را منفجر کنند تا مانع از واکنش مجری قانون به آدم ربایی شوند.

ویتمر، یک دموکرات و رئیس مشترک کمپین جو بایدن در کاخ سفید در آن سال، به طور علنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، بر سر سیاست‌های کووید او درگیر شده بود.

او ترامپ را به دامن زدن به افراط گرایی سیاسی با هدایت مکرر لفاظی های تند در مورد این موضوع متهم کرد، از جمله یک گردهمایی تبلیغاتی در میشیگان که در آن انتقاد وی از ویتمر شعارهای «قفلش کن» را از سوی جمعیت برانگیخت.

فاکس و کرافت از جمله 13 مردی بودند که در اکتبر 2020 به دلیل جنایات ایالتی یا فدرال در توطئه آدم ربایی دستگیر شدند.

دو نفر دیگر که با آنها در دادگاه فدرال محاکمه شدند، در آوریل 2022 بی گناه شناخته شدند. همان هیئت منصفه نتوانستند حکمی برای فاکس و کرافت صادر کنند و منجر به محاکمه آنها شد.

دو مرد دیگر که به اتهام توطئه آدم ربایی اعتراف کردند در اولین محاکمه فدرال و در جریان محاکمه مجدد فاکس و کرافت حدود چهار ماه بعد برای پیگرد قانونی شهادت دادند.

دو شاهد همکار، تای گاربین و کالب فرانک، به ترتیب به 2 سال و نیم و چهار سال زندان محکوم شدند.

سه مرد دیگر با هم در دادگاه ایالتی محاکمه شدند و در اکتبر 2022 به دلیل ایفای نقش های مکمل در توطئه به عنوان اعضای شبه نظامی Wolverine Watchmen محکوم شدند، ماه گذشته به ترتیب به حداقل 10، 12 و 7 سال زندان محکوم شدند.

بسته به عوامل آزادی مشروط، دو تن از این افراد، جوزف موریسون و پدرشوهرش، پیت موزیکو، ممکن است هر کدام تا 42 سال حبس داشته باشند، در حالی که سومی، پل بلار، با 22 سال زندان مواجه است.

(گزارش توسط استیو گورمن در لس آنجلس. ویرایش توسط گری دویل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.