رند پس از اعلام وضعیت اضطراری 6 درصد سقوط کرد

[ad_1] اخبار و تحلیل رند، USD/ZAR «طوفان کامل» به شدت به رند ضربه می زند زیرا SA در حال تحمل بار کاهش بار، سیل های مرگبار و معکوس شدن احتمالی تجارت کالاهای همسو با ریسک است زیرا چشم انداز رشد جهانی ضعیف می شود. USD/ZAR سطوح فنی کلیدی با توجه به حرکت ضربه ای عظیم

کد خبر : 196874
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
رند پس از اعلام وضعیت اضطراری 6 درصد سقوط کرد

[ad_1]

اخبار و تحلیل رند، USD/ZAR

  • «طوفان کامل» به شدت به رند ضربه می زند زیرا SA در حال تحمل بار کاهش بار، سیل های مرگبار و معکوس شدن احتمالی تجارت کالاهای همسو با ریسک است زیرا چشم انداز رشد جهانی ضعیف می شود.
  • USD/ZAR سطوح فنی کلیدی با توجه به حرکت ضربه ای عظیم در نظر گرفته شده است

وضعیت ملی فاجعه پس از سیل مرگبار KZN اعلام شد

در 11هفتم و 12هفتم در ماه آوریل، استان کوازولو-ناتال (KZN) بین 200 تا 400 میلی متر بارندگی در طول 24 ساعت دریافت کرد که منجر به آواره شدن ده ها هزار نفر، خسارت میلیاردها رند به زیرساخت ها، خانه ها و مشاغل شد. با افزایش تعداد قربانیان به بالای 500 نفر.

با توجه به وخامت اوضاع، دولت برای کمک به شهروندان و کمک به تعمیر زیرساخت های حیاتی، وضعیت فاجعه ملی را اعلام کرد. تأثیر سیل در سطح ملی علیرغم ماهیت محلی سیل احساس خواهد شد زیرا بزرگترین بندر SA در شهر ساحلی دوربان تحت تأثیر نامطلوب قرار گرفته است و منجر به تاخیر در حمل و نقل می شود.

برق Utility برای روشن نگه داشتن چراغ ها تلاش می کند

تنها تامین کننده انرژی آفریقای جنوبی، Eskom در 8 اعلام کردهفتم در ماه آوریل، این کاهش بار به دلیل قطعی نیروگاه های کندال، دوها، کامدن و کوسیله به مدت کوتاهی آغاز خواهد شد. در حالی که تعدادی از واحدها به سرعت بازسازی شدند، زمان می برد تا آنها به تولید کامل برسند و استفاده از ذخایر تولید اضطراری را ضروری می کند.

چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول در سال 2022

در اوایل این هفته، صندوق بین المللی پول با توجه به درگیری در اوکراین، تورم مداوم و سیاست های پولی سختگیرانه جهانی، رشد جهانی را کاهش داد. اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده با کاهش از 4 درصد به 3.7 درصد و چین از 4.8 درصد به 4.4 درصد کاهش یافته است. رشد کمتر در ایالات متحده و چین معادل کاهش تقاضای آتی برای واردات از کشورهای صادرکننده مانند SA است که به طور بالقوه منجر به بادهای معکوس اقتصادی بیشتر می شود. با کمال تعجب، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد SA را در 1.9 درصد برای سال 2022 و 1.4 درصد برای سال 2023 بدون تغییر نگه داشت.

سطوح فنی کلیدی برای USD/ZAR

در 4 روز معاملاتی گذشته، راند تسلیم شده استنزدیک به 7 درصد از ارزش خود را در برابر دلار شناور افزایش داد. قبل از جهش اخیر در USD/ZAR، راند یکی از ارزهای با عملکرد بهتر در برابر دلار بود. دلار آمریکا اساساً قوی است و در مراحل اولیه درگیری اوکراین از یک پناهگاه امن بهره می برد، اما اکنون از حمایت انتظارات افزایش نرخ بهره در بقیه سال 2022 برخوردار است.

علاوه بر مشکلات ZAR، از بین رفتن تجارت کالاهای همسو با ریسک است که به چرخه های افزایش نرخ جهانی مرتبط است که تقاضای کل را کاهش می دهد (پول برای استقراض گران تر است) و اغلب منجر به کندی رشد می شود.

USD/ZAR سطح 15.70 را آزمایش کرد و از آن سطح که مصادف با بالاترین سطح 28 ژانویه است، به طور قابل توجهی عقب نشینی کرد. USD/ZAR تمایل به معامله در اطراف سطوح روانی بزرگ (خطوط بنفش) دارد و بنابراین نزدیکترین سطحی که باید در نظر گرفت 15.50 است. بسته شدن به زیر 15.50 نشان‌دهنده بازگشت به سمت حمایت خط روند (از بالاترین سطح 28 ژانویه) با پشتیبانی ثانویه تا پایان ساعت 15.00 است.

با این حال، تغییر اساسی در مبانی ZAR، رند را مستعد فروش بیشتر می‌کند. 15.70 با ورود 16.00 در سطح ثانویه مقاومت، مانع بعدی است.

نمودار روزانه USD/ZAR

چشم انداز USD/ZAR: رند پس از اعلام وضعیت اضطراری 6 درصد سقوط می کند

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.