رفتار تلویزیون بار دیگر تبلیغات فیلم‌های ایرانی را به ماهواره بُرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق در حالی می افتد که این فیلم ها در ژانرهای مختلف حتی ژانر کودک و نوجوان تبلیغ درستی در شبکه های مختلف تلویزیون ایران ندارند. در این میان مدتی است که تبلیغات پلتفرم وی‌اودی «تلویکا» نیز در شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز شده است. به نظر می‌رسد نحوه برخورد صداوسیما با

کد خبر : 231873
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
رفتار تلویزیون بار دیگر تبلیغات فیلم‌های ایرانی را به ماهواره بُرد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق در حالی می افتد که این فیلم ها در ژانرهای مختلف حتی ژانر کودک و نوجوان تبلیغ درستی در شبکه های مختلف تلویزیون ایران ندارند.

در این میان مدتی است که تبلیغات پلتفرم وی‌اودی «تلویکا» نیز در شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز شده است.

به نظر می‌رسد نحوه برخورد صداوسیما با فیلم‌های سینمایی و پخش نکردن تبلیغات آنها و همچنین فقدان برنامه های سینمایی مهم و جذاب و تاثیرگذار که بینندگان این رسانه میلیونی راتشویق به رفتن به سینما و استفاده از این تولید مهم ملی کند، بزرگترین دلیل برای این رفتار ماهواره ها است که همیشه از خلا حاضر برای مدیریت فضای فرهنگی استفاده نکرده اند.

با توجه به اظهارنظرهایی که از گوشه و کنار منتشر می‌شود، دست‌اندرکاران بخش اعظم فیلم‌ها به علت دریافت نکردن تخفیف تبلیغاتی، امکان تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما را نمی‌یابند. همچنین امکان تبلیغاتی مناسبی که برای معدودی از فیلم‌ها فراهم شده است، در اختیار اغلب فیلم‌ها قرار نمی‌گیرد و تهیه‌کنندگان این آثار بدون دریافت تخفیف مناسب، توان پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغاتی در تلویزیون را ندارند. این در حالی است که گاه شنیده شده است حضور بعضی بازیگران در تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها، از عوامل مخالفت تلویزیون با این آثار بوده است.

و اما این اتفاق مربوط به امروز نیست و در میانه دهه ۹۰ نیز یک بار دیگر پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فراگیر شد که به جنجال بزرگی انجامید. در آن زمان نیز خودداری تلویزیون از پخش تیزرها و تبلیغات کافی برای فیلم‌های روی پرده سینما، مسیر پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها را در شبکه ماهواره‌ای «جم» هموار کرد.

پس از پخش گسترده تیزر فیلم‌های در حال اکران در شبکه جم، سازمان سینمایی و قوه قضاییه به موضوع ورود کردند و حتی با دستور دادستانی، اکران فیلم «آااادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان برای مدتی متوقف شد تا پخش تیزرها از شبکه جم متوقف شود. این ماجرا به ممنوع‌الکاری شماری از کارگردانان سینما نیز انجامید.

با این حال پس از آن غائله و در چند سال اخیر، پخش گسترده تیزرهای تلویزیونی در شبکه‌های ماهواره‌ای سابقه چندانی ندارد. باید دید در وضعیت امروز که بی‌شباهت با شرایط سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیست، چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا سازمان صداوسیما از محدودیت‌ها برای فیلم‌های ایرانی کوتاه خواهد آمد یا وضعیت کنونی ادامه خواهد یافت.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.