رشد دلار پیش از آمار تورم، یورو پس از ECB کاهش یافت توسط رویترز

2/2 © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر 2/2 نوشته چاک میکولایچاک نیویورک (رویترز) – روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت و کاهش های اولیه را از بین برد در حالی که پس از آخرین

کد خبر : 214707
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
رشد دلار پیش از آمار تورم، یورو پس از ECB کاهش یافت توسط رویترز


2/2

© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس ین ژاپن در این عکس تصویری دیده می شود که در 1 ژوئن 2017 گرفته شده است. رویترز/توماس وایت/تصویر

2/2

نوشته چاک میکولایچاک

نیویورک (رویترز) – روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت و کاهش های اولیه را از بین برد در حالی که پس از آخرین اعلام سیاست بانک مرکزی اروپا (ECB) که نشان داد این بانک قرار است نرخ های بهره را افزایش دهد، یورو کاهش یافت.

بانک مرکزی اروپا به یک برنامه محرک بلندمدت پایان داد و گفت که اولین افزایش نرخ بهره خود را از سال 2011 در ماه آینده انجام خواهد داد و به دنبال آن در ماه سپتامبر یک حرکت بالقوه بزرگتر خواهد داشت زیرا به دنبال کاهش تورم فزاینده است.

اما فقدان جزئیات برای طرحی در مورد رسیدگی به نگرانی های پراکندگی در منطقه به کاهش ارزش یورو در برابر دلار کمک کرد. بانک مرکزی اروپا گفته است که پراکندگی، واگرایی بین هزینه های استقراض برای کشورهای مختلف اروپایی، اجرای سیاست پولی آن را با مشکل مواجه می کند.

هاو رابرتز، رئیس بخش تجزیه و تحلیل در Quant Insight گفت: “ما می دانیم که QE در حال گسترش است، اما آنها خودشان شروع به ارائه ایده یک طرح اضطراری ویژه برای مبارزه با خطر تکه تکه شدن کرده اند، اما آنها هیچ جزئیاتی به ما نداده اند.”

“از آنجایی که آنها در مورد یک طرح اضطراری صحبت می کردند، بازار امیدوار بود که رنگ بیشتری داشته باشد، کمی جزئیات بیشتر در مورد اینکه آنها چه کاری انجام خواهند داد. فقدان هر گونه جزئیات مایوس کننده است.”

گلدمن ساکس (NYSE:) اعلام کرد که اکنون انتظار دارد بانک مرکزی اروپا در ماه جولای 25 واحد پایه افزایش یابد و پس از آن هر کدام 50 واحد در ماه های سپتامبر و اکتبر افزایش یابد و سپس در دسامبر به افزایش 25 واحدی بازگردد.

شاخص دلار با 0.682 درصد افزایش به 103.260 رسید و یورو با 0.9 درصد کاهش به 1.0618 دلار رسید. با افزایش هفتگی بیش از 1 درصد، دلار آمریکا برای دومین پیشرفت هفتگی متوالی و بزرگترین افزایش هفتگی در هفت سال اخیر آماده است.

بیشتر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان اقداماتی را برای جلوگیری از موج افزایش تورم با افزایش نرخ‌های بهره انجام داده‌اند، و سرمایه‌گذاران در روز جمعه آخرین قرائت تورم ایالات متحده را در قالب شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه می (CPI) مشاهده خواهند کرد. پیش‌بینی اجماع بر افزایش نرخ تورم سالانه 8.3 درصدی بدون تغییر نسبت به آوریل تاکید دارد.

در حالی که برخی از سرمایه گذاران امیدوار بودند که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، افزایش اخیر قیمت نفت به بالاترین میزان در 13 هفته گذشته، این خوش بینی را کاهش داده و جذابیت دلار امن را افزایش داده است.

داده های ایالات متحده در روز پنج شنبه نشان داد که بازار کار همچنان بسیار ضعیف است، با افزایش ادعای بیکاری اولیه هفتگی به 229,000 مورد تعدیل فصلی برای هفته منتهی به 4 ژوئن، که بالاترین میزان از اواسط ژانویه و بالاتر از برآورد 210,000 است.

طبق گزارش CME، فدرال رزرو قرار است بیانیه سیاست بعدی خود را در روز چهارشنبه اعلام کند و بازار به طور کامل با افزایش حداقل 50 واحدی نرخ از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری می کند. trading/interest-rates/countdown-to-fomc.html?redirect=/trading/interest-rates/fed-funds.html.

در مقابل، بانک مرکزی ژاپن (BOJ) یکی از معدود بانک‌های مرکزی بوده است که اقدامی در مورد افزایش قیمت‌ها انجام نداده است، که باعث شده است ین در برابر دلار به پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر و 7-1/2 سال کاهش یابد. پایین در برابر یورو فرماندار هاروهیکو کورودا روز چهارشنبه گفت که تضعیف ین تا زمانی که حرکت ها باثبات باشد برای اقتصاد مثبت است، در حالی که افزود که سیاست FX اختیارات BOJ نیست.

یورو در برابر ین 0.86 درصد کاهش یافت و به 142.610 رسید، درست کمتر از بالاترین رقم ژانویه 2015 که در روز چهارشنبه به 144.25 ین رسید.

ین ژاپن 0.01% در برابر دلار آمریکا 0.01% کاهش یافت و به 134.28 در هر دلار رسید، در حالی که استرلینگ آخرین معامله با $1.2502 بود که 0.30% در روز کاهش داشت.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین آخرین بار با 0.36 درصد کاهش به 30080.23 دلار رسید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.