رشد دلار پس از سقوط داده های تورم توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده که باعث تقویت فدرال رزرو برای کاهش افزایش شدید نرخ

کد خبر : 280234
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
رشد دلار پس از سقوط داده های تورم توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده که باعث تقویت فدرال رزرو برای کاهش افزایش شدید نرخ بهره شد، دلار برای دومین روز متوالی در سراسر جهان سقوط کرد.

ضعف دلار در روز جمعه ادامه این حرکت بود که پس از داده های روز پنجشنبه نشان داد که تورم مصرف کننده آمریکا در ماه اکتبر 7.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که پایین ترین نرخ آن از ژانویه و کمتر از پیش بینی ها برای 8 درصد بود.

در برابر سبدی از ارزها، دلار در طی دو جلسه حدود 3.8 درصد کاهش یافت و این در حالی است که بیشترین کاهش درصدی دو روزه خود از مارس 2009 را به خود اختصاص داده است.

استراتژیست ها می گویند که افزایش طولانی ارزش پول ایالات متحده در دو سال گذشته تعداد زیادی از دلار را به سمت موقعیت شلوغ سوق داده است و داده های روز پنجشنبه بسیاری از آنها را به دنبال خروجی سریع قرار داده است.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn گلوبال فارکس در نیویورک، می گوید: «فقط دنبال کنندگان روند کوتاه مدت نیستند، بازیگران شتاب باید از موقعیت ها خارج شوند، بلکه برخی از موقعیت های بلندمدت ساختاری دلار باید بازگشایی شوند.

دلار در برابر ین ژاپن با 1.7 درصد کاهش به 138.55 ین رسید در حالی که یورو با 1.46 درصد در برابر واحد آمریکا به 1.036 دلار رسید.

جیم سیلینسکی، رئیس جهانی درآمد ثابت در Janus Henderson Investors، روز جمعه در انجمن بازارهای جهانی رویترز گفت: «دلار یکی از آن بازارهایی است که در ارزش گذاری بیش از حد خود بسیار افراطی است – احتمال زیادی وجود دارد که ما اوج را مشاهده کرده باشیم.

با این حال، برخی از استراتژیست‌ها هشدار دادند که خرس‌های دلار در برابر بازگشت احتمالی کوتاه‌مدت آسیب‌پذیر هستند.

چندلر از Bannockburn گفت: “بله، افراد بیشتری متقاعد شده اند که دلار به اوج خود رسیده است، اما این حرکت آنقدر تیز بوده است که من به مردم هشدار می دهم که آن را تعقیب نکنند.”

ارزش دلار از داده های نظرسنجی در روز جمعه که نشان می دهد احساسات مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر کاهش یافته است، به دلیل نگرانی های مداوم در مورد تورم و هزینه های بالاتر استقراض، حمایت چندانی نداشت.

دلار استرالیا و نیوزلند حساس به ریسک به ترتیب 1.4 و 1.6 درصد در برابر دلار آمریکا رشد کردند.

اشتهای ریسک سرمایه گذاران با کاهش برخی از محدودیت های سختگیرانه کووید-19 در این کشور، از جمله کوتاه کردن زمان قرنطینه برای تماس نزدیک مبتلایان و مسافران ورودی، از سوی مقامات بهداشتی چین تقویت شد.

در همین حال، استرلینگ با 1.22 درصد افزایش در برابر دلار به 1.1853 دلار رسید.

پس از آن که توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس، روز جمعه گفت که بانک آماده است تا «تمام اقدامات لازم» را برای بازگرداندن تورم به محدوده هدف 0 تا 2 درصد انجام دهد، دلار در برابر فرانک سوئیس 2.4 درصد کاهش یافت و به 0.94025 فرانک رسید.

پس از سقوط صرافی FTX، ارزهای رمزپایه تحت فشار آشفتگی مداوم در دنیای ارزهای دیجیتال باقی ماندند. توکن اصلی FTX، FTT، آخرین بار با 26.7 درصد کاهش به 2.731 دلار رسید و زیان ماه تا امروز آن را به نزدیک به 90 درصد رساند.

4.6 درصد کاهش یافت و به 16747 دلار رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.