رشد دلار در برابر یورو قبل از سخنرانی پاول توسط رویترز

نوشته کارن برتل نیویورک (رویترز) – روز پنجشنبه قبل از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در برابر یورو، دلار از پایین ترین سطح 13 ماهه خود در برابر یورو بازگشت و از آنجایی که ضعف اخیر دلار آمریکا بیش از حد تلقی می شد. ارزش پول ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد تضعیف

کد خبر : 486334
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
رشد دلار در برابر یورو قبل از سخنرانی پاول توسط رویترز


نوشته کارن برتل

نیویورک (رویترز) – روز پنجشنبه قبل از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در برابر یورو، دلار از پایین ترین سطح 13 ماهه خود در برابر یورو بازگشت و از آنجایی که ضعف اخیر دلار آمریکا بیش از حد تلقی می شد.

ارزش پول ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد تضعیف اقتصاد و انتظارات فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره کاهش یافته است. اما میزان ضعف و اینکه آیا بانک مرکزی ایالات متحده را به کاهش 25 یا 50 واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر خود سوق خواهد داد، همچنان مورد سوال است.

احتمال کاهش 50 واحدی یا بیشتر پس از گزارش اشتغال ژوئیه افزایش یافت که نشان داد افزایش شغلی کمتر از حد انتظار و افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری وجود دارد، اگرچه این قیمت گذاری به عنوان سایر داده ها به رشد بهتر کاهش یافته است.

برد بچتل، رئیس جهانی FX در Jefferies در نیویورک، گفت: “دلار اخیراً تحت فشار زیادی بوده است، اما من فکر می کنم که به جایی می رسد که فروش آن کمی بیش از حد است.”

بچتل گفت: «ما کمی از آن نوع موقعیت اضطراری که پس از چاپ لیست حقوق و دستمزد به آن رسیدیم عقب نشینی کرده ایم، اما به نظر می رسد دلار به گونه ای قیمت گذاری می کند که گویی هنوز در آن وضعیت اضطراری هستیم.

کاهش انبوه معاملات حمل و نقل، که در آن معامله گران برای تامین مالی خرید دارایی های ایالات متحده، ین را قرض می کردند، پس از گزارش حقوق و دستمزد به تحرکات بازار افزوده شد و قیمت کاهش نرخ را شدیدتر کرد.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME (NASDAQ:)، معامله گران اکنون با احتمال 25 درصد کاهش 50 واحد پایه در ماه آینده، از 38 درصد در روز چهارشنبه، و 75 درصد احتمال کاهش 25 واحد پایه قیمت گذاری می کنند.

معامله گران برای هر سرنخ جدید در مورد اندازه کاهش نرخ بهره در سپتامبر و اینکه آیا احتمال کاهش بعدی در هر جلسه پس از آن وجود دارد یا خیر، بر اظهارات پاول در روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول فدرال رزرو کانزاس سیتی، وایومینگ تمرکز خواهند کرد.

با این حال، پاول ممکن است تمایلی به ارائه جزئیات بیش از حد نداشته باشد، با توجه به آمارهای شغلی و تورم ماه اوت که پس از سخنرانی او، اما قبل از نشست 17-18 سپتامبر ارائه می شود.

دقایقی از نشست 30 تا 31 ژوئیه فدرال رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که “اکثریت قریب به اتفاق” مقامات گفته اند که کاهش ماه سپتامبر محتمل است.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال‌رزرو فیلادلفیا، روز پنجشنبه گفت تا زمانی که داده‌ها مطابق انتظار او عمل کنند، با کاهش نرخ بهره در سپتامبر موافقت می‌کند و سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون نیز از حمایت احتمالی او خبر داد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند در هفته اخیر افزایش یافته است، اما این سطح همچنان نشان می‌دهد که سرد شدن تدریجی بازار کار دست نخورده باقی مانده است.

این یک روز پس از بازنگری داده‌های سال منتهی به مارس نشان داد که کارفرمایان ایالات متحده مشاغل بسیار کمتری نسبت به آنچه که در ابتدا گزارش شده بود، اضافه کرده‌اند.

با توجه به اینکه اروپا و بریتانیا نیز با چشم انداز رشد ملایم و کاهش نرخ بانک مرکزی روبرو هستند، بچتل گفت که ضعف دلار نسبت به ارزهای آنها ممکن است بسیار زیاد باشد.

هیچ دلیل واقعی برای عملکرد بهتر در سمت یورو در این مرحله وجود ندارد. من در بریتانیا نیز مشابه این بحث را خواهم داشت.» در پایان روز، فدرال رزرو، (بانک مرکزی اروپا) و بانک انگلستان در مورد چرخه‌های تسهیلی خود در یک میدان قرار خواهند گرفت.

آخرین افزایش 0.38٪ در 101.50 بود. در روز چهارشنبه به 100.92 رسید که پایین ترین رقم از 28 دسامبر بود. یورو با 0.36 درصد کاهش به 1.111 دلار رسید. روز چهارشنبه به 1.11735 دلار رسید که بالاترین رقم از جولای 2023 بود.

داده‌های اولیه روز پنج‌شنبه نشان داد که فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه اوت با وجود افزایش قیمت‌ها توسط شرکت‌ها، قدرت شگفت‌انگیزی را نشان داد، در حالی که رشد دستمزد منطقه یورو در سه ماهه گذشته کند شد.

استرلینگ در برابر دلار آمریکا به بالاترین حد خود در 13 ماه گذشته رسید، به دنبال گزارشی که نشان می‌داد فعالیت‌های تجاری بریتانیا در این ماه شتاب گرفت و فشار هزینه‌ها به ضعیف‌ترین خود در سه سال گذشته کاهش یافت.

استرلینگ آخرین بار با 0.02% افزایش به 1.3093 دلار رسید، پس از آنکه قبلا به 1.3130 دلار رسیده بود. این رقم در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح 1.3144 دلاری است که در جولای 2023 به دست آورده بود، که اگر شکسته شود، آن را به بالاترین سطح از آوریل 2022 می رساند.

دلار با 0.65 درصد تقویت به 146.2 ین ژاپن رسید.

انتظار می رود کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، تصمیم بانک مرکزی در ماه گذشته برای افزایش نرخ بهره را با حضور در پارلمان در روز جمعه مورد بحث قرار دهد.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین ۱.۴۳ درصد کاهش یافت و به ۶۰۳۷۰ دلار رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.