رشد دلار به دلیل ترس از کووید در چین، سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوانی چین در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/ جیسون لی توسط آلون جان هنگ کنگ (رویترز) – به دلیل ترس از تاثیر اقتصادی قرنطینه‌های ناشی از کووید-19 چین و سرعت تهاجمی افزایش نرخ بهره

کد خبر : 198483
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۲۷
رشد دلار به دلیل ترس از کووید در چین، سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند و اسکناس های 100 یوانی چین در این تصویر، 21 ژانویه 2016 مشاهده می شود. رویترز/ جیسون لی

توسط آلون جان

هنگ کنگ (رویترز) – به دلیل ترس از تاثیر اقتصادی قرنطینه‌های ناشی از کووید-19 چین و سرعت تهاجمی افزایش نرخ بهره آمریکا، دلار در برابر یورو به بالاترین حد دو سال اخیر و در برابر پوند به بالاترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید. تقلا برای ایمنی

با این حال، پس از اینکه بانک خلق چین اواخر روز دوشنبه اعلام کرد مقدار ارزهای ارزی بانک ها را به عنوان ذخایر ذخیره می کند، چین در معاملات اولیه ثابت تر بود، اما در 6.5770 در هر دلار بود.

این امر به ارز کمک کرد تا از پایین ترین سطح یک سال گذشته خود یعنی 6.609 دلار در روز دوشنبه، که به دلیل ترس از رشد اقتصادی چین آسیب دیده بود، بهبود یابد.

دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، پس از جهش 0.58 درصدی در روز دوشنبه و رسیدن به قله دو ساله 101.86، در 101.58 قرار گرفت.

این ماه تاکنون 3.3 درصد رشد داشته است که بزرگترین ماه رشد آن از نوامبر 2015 خواهد بود.

تحلیلگران Westpac در یادداشتی گفتند: “افزایش بیشتر (شاخص دلار) شرط خوبی است. خطرات رشد چین در حال افزایش است زیرا مقامات یک کمپین تهاجمی COVID را دنبال می کنند، شرایط در اطراف اوکراین بی ثبات است و “Fedspeak” مانند همیشه جنگ طلب باقی می ماند.”

مرکز مالی چین در شانگهای اکنون حدود یک ماه است که برای مبارزه با کووید در قرنطینه شدید قرار گرفته است و یک مقام پکن اواخر روز دوشنبه گفت که کمپین آزمایش انبوه در آنجا از پرجمعیت‌ترین منطقه شهر به 10 منطقه دیگر و یک منطقه اقتصادی گسترش خواهد یافت. منطقه توسعه

اظهارات نابخردانه سیاستگذاران مختلف در هفته گذشته همچنین خطر تشدید سیاست های تهاجمی نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهانی را افزایش داد. مهمترین آنها مربوط به فدرال رزرو آمریکا است که بازارها انتظار دارند در هر یک از دو نشست بعدی خود، نرخ بهره را نیم واحد افزایش دهند. [FEDWATCH]

این ترس‌ها علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاران را به سمت دلار سوق می‌دهد، باعث فروش شدید بازارهای سهام و کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا شده است. [MKTS/GLOB]

یورو در 1.0723 دلار بود که کسری بالاتر از پایین ترین سطح یک شبه 1.0697 دلار بود، که ضعیف ترین آن از مارس 2020 است، زیرا اعصاب بازار بر هر گونه خوش بینی نسبت به انتخاب مجدد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه غلبه کرده بود.

پوند در 1.2744 دلار بود که یک شبه به پایین ترین حد خود از سپتامبر 2020 رسید. داده های بازار آتی ایالات متحده نشان می دهد که صندوق ها بزرگترین شرط بندی خود را در برابر پوند از اکتبر 2019 جمع آوری کرده اند، شرطی که اکنون نزدیک به 5 میلیارد دلار ارزش دارد.

دلار استرالیا که زمانی مورد علاقه بازار بود، 0.7177 دلار بود و یک شبه به پایین ترین حد دو ماه اخیر رسید، به ویژه به این دلیل که قرنطینه چین بر قیمت کالاها تأثیر گذاشته است.

ارزش دلار در برابر ین 0.4 درصد کاهش یافت، اما به 127.62 رسید. ارز ژاپن در این هفته از پایین ترین سطح 20 ساله هفته گذشته یعنی 129.40 بهبودی بسیار اندک در این هفته کسب کرده است.

با 40500 دلار کمی سفت تر بود و اتر در 3000 دلار بود.

محققان در ارائه‌دهنده نقدینگی کریپتو B2C2 گفتند که معاملات بازار کریپتو در حال حاضر ارتباط نزدیکی با بازارهای سهام دارد و از آنجایی که «تاکنون هیچ موضوع رمزنگاری برای رفع ضعف ناشی از نگرانی‌های نرخ/رشد/تورم/جنگ وجود ندارد».



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.