رسانه های اجتماعی برای موفقیت در کانادا
از LinkedIn تا TikTok چگونه از ابتدای ورود با بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای موفقیت در کانادا استفاده کنی داده های یک نظرسنجی توسط مانیتور فناوری رسانه (MTM) CBC در سال 2022 نشان داده است که تقریباً نیمی (یعنی 42%) از «تازه واردانی که در ماه گذشته اخبار را دنبال نموده اند، رسانه
از LinkedIn تا TikTok چگونه از ابتدای ورود با بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای موفقیت در کانادا استفاده کنی
داده های یک نظرسنجی توسط مانیتور فناوری رسانه (MTM) CBC در سال 2022 نشان داده است که تقریباً نیمی (یعنی 42%) از «تازه واردانی که در ماه گذشته اخبار را دنبال نموده اند، رسانه های اجتماعی را به عنوان منبع خبری خود ذکر کرده اند». بر اساس این نظرسنجی، بیش از سه نفر از هر ده تازه وارد کانادایی (یعنی 31%) که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند “شش پلت فرم یا بیشتر” را اعلام نموده اند.
به زبان ساده، رسانه های اجتماعی بخش مهمی از تجربه زندگی بسیاری از تازه واردان به کانادا است. رسانه های اجتماعی از یافتن فرصت های شغلی، ایجاد یک شبکه پشتیبانی گرفته تا یادگیری فرهنگ کانادایی و ارتباط با آنها، طیف گسترده ای از مزایای را برای مهاجران جدید کانادا ارائه می کنند. راه های زیادی وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند به موفقیت مهاجران جدید، هم قبل و هم بعد از ورودشان به کانادا کمک کنند.
ساختن یک برند شخصی قوی برای موفقیت در کانادا
در سال 2022، 256000 مقیم دائم از طریق مهاجرت به شیوه اقتصادی وارد کانادا شدند. همانطور که توسط دولت کانادا تعریف شده است، این مقوله مهاجرت بر انتخاب “مهاجران ماهری که قادر به اقامت در کانادا و کمک به اقتصاد هستند” متمرکز است. این مشارکت عمدتاً به این دلیل اتفاق می افتد که این مهاجران قادر به پیدا نمودن شغل درکشور کانادا بر اساس تخصص خویش می باشند که به آنها اجازه می دهد تا با صرف پول برای کالاها و ارائه خدمات به گردش اقتصاد کمکی شایان کنند.
بسیار مهم است که مهاجرانی که به کانادا می آیند برای ایجاد یک برند شخصی قوی تلاش کنند، زیرا انجام این کار به آنها در طول فرآیند جستجوی کار و استخدام کمک می کند. حضور فعال در رسانه های اجتماعی به این معنی است که جویندگان کار بهتر می توانند خود را بازاریابی کنند و برای استخدام کنندگان یا متخصصانی که به دنبال فردی با مهارت ها، صلاحیت ها و تخصص آنها می باشند، دسترسی پیدا نمایند. علاوه بر این، مهاجران (و کانادایی ها) که به عنوان یک جوینده کار به دنبال فضایی مناسب برای کار هستند، می توانند از طریق کانال های اجتماعی مختلف با شرکت ها (ارزش ها، فرهنگ، فعالیت های روزمره) آشنا شوند.
پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، فیس بوک و توییتر می توانند در این سفر ضروری باشند، زیرا بسیاری از کارفرمایان بررسی های رزومه های آنلاین را برای تجزیه و تحلیل در حضور افراد در یک موقعیت شغلی به عنوان نامزدها برای آن شغل ، انجام می دهند.
در واقع، نزدیک به دو سوم (یعنی 65%) از شرکت های کانادایی از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای غربالگری متقاضیان استفاده می کنند که 64% از شرکت ها این روش غربالگری را موثر می دانند. این نتیجه گیری بر اساس نظرسنجی The Harris Poll که در ژانویه سال جاری منتشر شد، بیان گردیده است. بیش از 40 درصد از کارفرمایان مورد بررسی از رسانه های اجتماعی برای غربالگری نامزدها استفاده کرده اند، «این نظرسنجی گزارش می کنند که محتوایی که یک نامزد برای شغل در رسانه های اجتماعی منتشر کرده است ، باعث شده مدیر استخدام آنها را به کار نگیرد».
در اینجا سه نکته برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی و مثبت وجود دارد:
- فعال و جذاب باشید: بخشی از ایجاد یک شخصیت آنلاین مثبت، تعامل است. افراد دیگر و متخصصان در صنعت را در زمینه شغلی خود بیابید و مرتباً نظر بدهید و با محتوای آنها درگیر شوید.
- محتوای مرتبط و آموزنده را به اشتراک بگذارید: به اشتراک گذاری محتوای آموزنده و مرتبط با صنعت می تواند به نشان دادن تخصص و اشتیاق شما برای کارتان به کارفرمایان بالقوه کمک کند.
- محتوای خود را تمیز و حرفه ای نگه دارید: پست ها و کپشن های خود را تصحیح کنید، از یک هد شات حرفه ای به عنوان تصویر نمایه خود استفاده کنید و از ترکیب محتوای شخصی با محتوای حرفه ای خودداری کنید.
رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای فرصت های شغلی
هنگامی که تازه واردان یک برند شخصی قوی ایجاد کردند، رسانه های اجتماعی می توانند به عنوان ابزاری برای یافتن فرصت های شغلی استفاده شوند. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه متروپولیتن تورنتو انجام شده است، «کسانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند 3.5 برابر بیشتر از کسانی که از رسانه های سنتی استفاده می کنند، احتمال استخدام دارند».
با استفاده از توییتر، فیس بوک و لینکدین، تازه واردان به کانادا می توانند با کارفرمایان بالقوه، شرکت های تحقیقاتی ارتباط برقرار کنند و در مورد فرصت های شغلی اطلاعات کسب کنند. در واقع، توییتر و لینکدین می توانند برای دنبال کردن شرکت ها و ارتباط با افراد در صنایع/حرفه های مورد علاقه استفاده شوند.
به طور خاص، لینکدین می تواند توسط تازه واردان برای پرسیدن سوالات مربوط به ارتباطاتشان و یافتن منابع شغلی مفید و شرکت در گفتگو پیرامون موضوعات حرفه ای مورد علاقه، مورد استفاده قرار گیرد. اتصالات ایجاد شده از طریق این پلتفرم ممکن است در نهایت به تازه واردان به کانادا کمک کند تا روابط خود را ایجاد کنند و آنها را در معرض فرصت های شغلی قرار دهند. این دلیل مهمی است که چرا لینکدین به یک پلتفرم جستجوی شغل محبوب تبدیل شده است. در واقع، داده های سال 2023 از پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعیHootsuite نشان می دهد که 52 میلیون نفر هر هفته از این پلت فرم برای جستجوی شغل استفاده می کنند. در هر ثانیه 101 درخواست شغلی در لینکدین در سراسر جهان ارسال می شود و در هر دقیقه هشت نفر از طریق لینکدین استخدام می شوند.
توجه: لینکدین به کارفرمایان این امکان را می دهد که مشاغل خود را مستقیماً در این پلتفرم ارسال کنند و به تازه واردان این امکان را می دهد که از طریق این برنامه ، احتمال یافتن شغل خود را افزایش دهند.
ایجاد یک شبکه پشتیبانی در ارتباط با سایر تازه واردان برای موفقیت در کانادا
به غیر از ورود به کانادا و ایجاد یک زندگی حرفه ای، مهاجران می توانند از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دیگران و تشکیل یک شبکه پشتیبانی استفاده کنند و به آنها کمک کند تا با زندگی خارج از محل کار آشناتر شوند.
به عبارت دیگر، تازه واردان به کانادا می توانند از ویژگی های موجود در پلتفرم های سنتی مانند فیس بوک (گروه ها) استفاده کنند تا دیگران را در موقعیتی مشابه خود بیابند. نمونه هایی از گروه های فیس بوک برای پیوستن شامل گروه های «همسایگی»، مخصوص جامعه محلی یک مهاجر است. این گروه ها اغلب جایی هستند که مردم اطلاعات مربوط به رویدادهای اجتماعی را به اشتراک می گذارند و راهی مناسب برای تازه واردان به جهت ایجاد ارتباط با سایر افراد محلی و همچنین ایجاد یک شبکه پشتیبانی، که به طور بالقوه منجر به دوستی ها و فرصت های جدید می شود، باشد.
نمونه های دیگری از پلتفرم هایی که به خاطر ایجاد جامعه شناخته می شوند، لینکدین و ردیت هستند، که در آن کاربران می توانند در تجربیات و چالش های مشترک با دیگران ارتباط برقرار کنند. تالارهای گفتگو مانند انجمن ویزا کانادا نیز برای تازه واردان وجود دارد تا با هم ارتباط برقرار نمایند و درباره سؤالات، نگرانی ها و نقاط عطف خود در طول سفر مهاجرت، هم پس از ورود و اقامت در کانادا و هم قبل از ورود به این کشور، بحث کنند.
پذیرش فرهنگ کانادا و تقویت تجربه کانادایی
مهاجران جدید به کانادا همچنین می توانند از رسانه های اجتماعی برای کشف رویدادها و فعالیت های فرهنگی، مطلع شدن از اخبار و روندهای کانادا، آشنایی با فرهنگ کانادا و افزایش تجربه کلی خود در کانادا استفاده کنند.
به عنوان مثال، توییتر به کاربران این امکان را می دهد که از آنچه در سراسر کانادا اتفاق می افتد مطلع شوند. دنبال کردن خبرگزاری ها، روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در توییتر به تازه واردان اجازه می دهد تا در بحث های مربوط به رویدادهای جاری شرکت کنند، درست مانند بیش از 7 میلیون کانادایی در حال حاضر.
توجه: به غیر از توییتر، اشتراک در کانال های خبری کانادایی در یوتیوب نیز می تواند به تازه واردان کمک کند تا از آنچه در سراسر کشور می گذرد آگاه باشند.
در اینجا راه های دیگری برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با فرهنگ کانادا وجود دارد:
از اینستاگرام یا TikTok برای دنبال کردن اینفلوئنسرهای کانادایی استفاده کنید که بینش ها و دیدگاه های مربوط به فرهنگ کانادا را به اشتراک می گذارند.
برای الهام گرفتن و ایده هایی در مورد نحوه مشارکت بیشتر با رویدادها و ایجاد یک زندگی اجتماعی در کانادا، در کانال های وبلاگ نویسان کانادایی یا تأثیرگذاران سبک زندگی در YouTube مشترک شوید.
اینفلوئنسرها، چه خود تازه وارد باشند و چه در کانادا به دنیا آمده باشند، ایده های خود را در مورد فعالیت هایی که باید تجربه کنید، مکان هایی که باید بازدید کنید، غذاهایی که باید امتحان کنید و موارد دیگر را به اشتراک می گذارند. اینفلوئنسرهایی که خودشان تازه وارد هستند، اغلب چیزهایی را به اشتراک می گذارند که به آنها کمک کرد در اولین باری که به کانادا آمدند، جا بیفتند یا احساس کنند در خانه خود هستند.
در همین حال، وبلاگ نویسان اغلب بینندگان خود را به سفری از طریق ویدیو، از جمله به مناطق مختلف این کشور، می برند. این می تواند به تازه واردان کمک کند مناطقی از کانادا را تجربه کنند که ممکن است در مورد آنها ندانند و در مورد روش کلی زندگی در جوامع مختلف کانادا بیاموزند.
در ارتباط ماندن با دوستان و خانواده داخل خانه
در حالی که برای مهاجران بسیار مهم است که محیط جدید خود را بپذیرند، اما مهم است که تازه واردان به کانادا ارتباط خود را با دوستان و خانواده ای خود در کشور خود به طور کامل از دست ندهند. قدرت رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را در خانه آسان تر و در دسترس تر از همیشه می کند.
علاوه بر ابزارهای ویدئو کنفرانس سنتی مانند اسکایپ و زوم، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند واتس اپ، تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام طیف وسیعی از گزینه های ارتباط بین المللی ارزان را ارائه می دهند. از پیام رسانی رایگان گرفته تا تماس صوتی و تصویری، این پلتفرم ها راهی آسان تر را برای تازه واردان های کانادا فراهم می کنند تا بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستند، با آن هایی که در خانه هستند، ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های رسانه های اجتماعی به کاربران امکان می دهند تا با قرار دادن عکس ها و اشتراک گذاری آنها با خانواده و دوستان راه دیگری برای ارتباط با زندگی تازه وارد در کانادا ارائه دهند.
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰