راهبردهای بازاریابی در گردشگری سلامت

ایسنا/خراسان رضوی بازاریابی، عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است و بیمارستان‌های پیشرو در کشورهایی که گردشگران پزشکی بسیاری دارند، آن‌هایی هستند که راهبردهای بازاریابی قوی دارند و نیازهای این بیماران را به خوبی برآورده می‌کنند. هسته اصلی گردشگری پزشکی جذب بیماران بین‌المللی است و هرچه رقابت بیشتری ایجاد شود، کشورهای موفق با توانایی

کد خبر : 29376
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۵۸
راهبردهای بازاریابی در گردشگری سلامت



ایسنا/خراسان رضوی بازاریابی، عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است و بیمارستان‌های پیشرو در کشورهایی که گردشگران پزشکی بسیاری دارند، آن‌هایی هستند که راهبردهای بازاریابی قوی دارند و نیازهای این بیماران را به خوبی برآورده می‌کنند. هسته اصلی گردشگری پزشکی جذب بیماران بین‌المللی است و هرچه رقابت بیشتری ایجاد شود، کشورهای موفق با توانایی جذب گردشگران پزشکی متمایز از دیگر کشورها خواهند شد.

به نقل از توریسم، امروزه مقاصد مهم گردشگری پزشکی شامل کشورهایی مانند تایلند، هند، مکزیک، کره جنوبی و مالزی است که ترکیبی از راهبردهای مقرون‌به‌صرفه بودن و کیفیت مراقبت‌های بهداشتی را در کنار دسترسی به مناظر جذاب و آرام‌بخش برای بهبودی به بیماران ارائه می‌کنند و بر اساس گزارش شاخص گردشگری پزشکی ۲۰۱۶، اروپا، فرانسه، آلمان، سوئیس، ایتالیا و لهستان نیز به‌تدریج در حال تبدیل‌شدن به مقصدهای انتخابی برای گردشگری پزشکی هستند.

راهکارهای ایجاد یک برند موفق در مرکز بازار گردشگری پزشکی، تامین نیازهای گردشگر پزشکی معمولی بین‌المللی است و بیشتر این راهکارها به همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی نیاز دارند.

کیفیت مراقبت‌های بهداشتی از محرک‌های سفر پزشکی است. فعالان این صنعت چندین راهبرد را برای افزایش ارزش و کیفیت خدمات خود برای برجسته کردن آن‌ها از رقبا، با ایجاد رقابت در بازار گردشگری سلامتی اتخاذ کرده‌اند.

محققان اظهار کردند: کشورها و بیمارستان‌هایی که خدمات مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت بالا را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و بسیار رقابتی ارائه می‌دهند، سهم بیشتری از بازار گردشگری سلامت را به خود اختصاص می‌دهند. به عنوان مثال، از سال ۲۰۱۶، هزینه جراحی تعویض مفصل ران در ایالات‌متحده که از روش‌های معمول ارتوپدی است، ۴۰هزار و ۳۶۴ دلار ذکر شده است، در حالی که بیماران در تایلند و هند می‌توانند همان خدمات و با همان کیفیت را به‌ترتیب با هزینه ۱۷ هزار و ۷ هزار دلار دریافت کنند.

همچنین حمایت دولت می‌تواند در ایجاد انگیزه برای گردشگری سلامت نقش داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال، هواپیمایی ترکیه به عنوان راهی برای افزایش بیماران‌ بین‌المللی به گردشگران پزشکی تخفیف می‌دهد.

بیماران می‌خواهند از صلاحیت متخصصان مراقبت‌های بهداشتی یک مرکز اطمینان داشته باشند. در دسترس بودن زیرساخت‌های پیشرفته فناوری در مقصد برای گردشگری پزشکی بین‌المللی اهمیت زیادی دارد. بنابراین، یک راهبرد عمده بازاریابی در بازار گردشگری سلامت، بهبود کیفیت پرسنل و زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی است و کشور مالزی نمونه خوبی در این زمینه است که توانسته طی دهه گذشته رشد خارق‌العاده‌ای در بازار گردشگری سلامت تجربه کند.

راهبرد دیگری که بیمارستان‌های پیشرو در زمینه گردشگری سلامت به کار می‌گیرند، نمایش تعداد و صلاحیت متخصصان بهداشت در صفحات اینترنتی بوده و این عامل به‌تنهایی در افزایش مسافران پزشکی به‌ویژه مسافران کشورهای غربی تاثیر بسزایی داشته است. همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند در تحریک و افزایش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان‌های همکار در کلاس جهانی موثر باشد.

گردشگران پزشکی به کشورهایی سفر می‌کنند که نه‌تنها خدمات بهداشتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کنند، بلکه راحتی را نیز تجربه می‌کنند. بیمارستان‌ها باید راهبردهایی را ارائه دهند که تجربه بدون استرس را برای بیمار فراهم کنند تا تحت حمایت بین‌المللی بیشتری قرار گیرند.

واحد بیماران بین‌الملل بیمارستان‌ها ساده‌ترین راه برای دستیابی به مشتریان هدف است. خدمات این بخش شامل ارائه اطلاعات ارزشمند به گردشگران بالقوه پزشکی در مورد خدمات ارائه‌شده و جلوگیری از موانع ارتباطی بااستفاده از پرسنل آموزش دیده‌ای است که به چندین زبان صحبت می‌کنند تا ارتباط آسان با بیماران را تضمین کنند.

سایر راهبردهای بازاریابی که توسط بخش‌های گردشگری بین‌المللی استفاده می‌شود، ارتباط مستقیم با بیماران از طریق آژانس‌های گردشگری پزشکی برای ارائه خدمات حمل ونقل پزشکی و امکانات رفاهی برای کشور مقصد است.

موفقیت در گردشگری پزشکی مانند هر صنعت دیگری، به دانش و اجرای صحیح راهبردهای اصلی بستگی دارد که باید بر اساس نیاز مصرف‌کنندگان احتمالی باشد، بنابراین ایجاد یک بازار مناسب گردشگری پزشکی مستلزم همکاری بین بخش‌های بهداشت عمومی و خصوصی است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.