راز عنکبوت عجیب مریخ کشف شد!

راز عنکبوت عجیب مریخ: دانشمندان ناسا با بازآفرینی ویژگی‌های عنکبوت‌مانند غیرمعمولی که به عنوان زمین‌های آرانی شکل کشف شده در سیاره سرخ شناخته می‌شوند، کاوشی استثنایی انجام داده‌اند. این ترکیبات غیرمعمول شبیه عنکبوت های سیاه به نظر می رسند و از لحظه شناسایی اولیه در سال 2003 برای دانشمندان جذاب و در عین حال نامشخص

کد خبر : 498613
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
راز عنکبوت عجیب مریخ کشف شد!


راز عنکبوت عجیب مریخ: دانشمندان ناسا با بازآفرینی ویژگی‌های عنکبوت‌مانند غیرمعمولی که به عنوان زمین‌های آرانی شکل کشف شده در سیاره سرخ شناخته می‌شوند، کاوشی استثنایی انجام داده‌اند. این ترکیبات غیرمعمول شبیه عنکبوت های سیاه به نظر می رسند و از لحظه شناسایی اولیه در سال 2003 برای دانشمندان جذاب و در عین حال نامشخص بوده اند. درک چگونگی ظهور این ساختارها می تواند به کشف سرنخ های ارزشمندی در مورد مریخ منجر شود. در این نوشتار از صفحه تازه چه خبر خبرنامه به راز عنکبوت عجیب مریخ پرداخته ایم.

دانشمندان ناسا راز عنکبوت عجیب مریخ را کشف کردند

راز عنکبوت عجیب مریخ

دانشمندان ناسا با بازآفرینی ویژگی‌های عنکبوت‌مانند غیرمعمولی که به عنوان زمین‌های آرانی شکل کشف شده در سیاره سرخ شناخته می‌شوند، کاوشی استثنایی انجام داده‌اند. این ترکیبات غیرمعمول شبیه عنکبوت های سیاه به نظر می رسند و از لحظه شناسایی اولیه در سال 2003 برای دانشمندان جذاب و در عین حال نامشخص بوده اند.

زمین‌های آرانی‌فرم شامل آرایش‌های تاریک و ترک‌مانندی است که می‌تواند حدود یا حتی بیش از ۳۳۰۰ فوت، یعنی تقریبا ۱۰۰۰ متر گسترش یابد. وقتی به این ساختارها نگاه کنیم، از بالا بسیار شبیه به خوشه‌ای از عنکبوت‌های سیاه هستند که در سراسر سطح مریخ می‌خزند. این ساختارهای شگفت‌انگیز به تازگی کشف شده‌اند که نتیجه عملکردهای زمین‌شناسی غیرمعمول، به ویژه شامل یخ دی اکسید کربن است.

فرآیند کشف راز عنکبوت عجیب مریخ

کشف این تشکل‌های عنکبوت‌مانند در ابتدا توسط مدارگردهای مریخ انجام شد و فرضیه‌های مختلفی در مورد چگونگی پیدایش آنها به وجود آمد. از میان تمام تئوری‌های ارائه شده، یکی از نظریه‌های معروف نشان می‌دهد که نوسانات دما، و همچنین فشار، می‌تواند بر تصعید یخ دی‌اکسید کربن تأثیر بگذارد و شکل آن را از جامد به گاز تغییر دهد. آخرین تحقیقات و آزمایشات در آزمایشگاه رانش جت ناسا (JPL) با موفقیت این روش را در یک محیط آزمایشگاهی خاص بازسازی کرده اند.

این آزمایش توسط Lauren McKeown، ژئومورفولوژیست سیاره ای در JPL انجام شد. دانشمندان از یک محفظه انحصاری به نام بستر آزمایش شبیه سازی زیر خلاء برای محیط های یخی (DUSTIE) استفاده کردند. این محفظه ویژه آنها را قادر می سازد تا محیط بسیار سرد مریخ را تکرار کنند و به دمای منفی 301 درجه فارنهایت که منفی 185 درجه سانتیگراد است برسند.

بازآفرینی زمین های آرانی شکل

در این آزمایش‌ها، محققان ترکیبی از شبیه‌ساز خاک مریخ و یخ دی‌اکسید کربن را وارد محفظه کردند. آنها با حرارت دادن مخلوط از زیر، تأثیر گرمای خورشید بر مریخ را تقلید کردند. و بنابراین، پس از چندین تلاش ناموفق، آنها با موفقیت شرایط عالی را برای ترکیدن یخ و انتشار گاز ایجاد کردند و تشکیلات عنکبوت مانند را ایجاد کردند.

یک پیشرفت قابل توجه

مک‌کئون به اشتراک گذاشت که لحظه موفقیت برای او بسیار هیجان‌انگیز بود، و اظهار داشت که «اواخر غروب جمعه بود و مدیر آزمایشگاه پس از شنیدن فریاد من به داخل منفجر شد. او فکر می کرد تصادفی رخ داده است.» این لحظه هیجان‌انگیز نشان می‌دهد که مشاهدات و یافته‌های آن‌ها چقدر ارزشمند است و همچنین کاری که برای انجام تحقیق انجام شده است.

رویه‌ای که در آزمایش‌ها شاهد بودیم نشان می‌دهد چگونه یخ دی اکسید کربن در خاک مریخ در فصل سرما شکل می‌گیرد. وقتی دما در بهار افزایش می‌یابد، یخ بدون تغییر به مایع به گاز تبدیل می‌شود و فشار ایجاد می‌کند و افزایش می‌یابد تا زمانی که در سطح منفجر شود. این انتشار سریع گاز باعث ایجاد ترک های عنکبوت مانند می شود.

یافته های جدید و تحقیقات آینده

مطالعه جدید دیگری جزئیات بیشتری را فاش کرد. ایجاد یخ محصور در خاک نیز باعث ایجاد ترک می شود که ممکن است شکل زیگزاگ پاهای عنکبوت را روشن کند. یکی از بنیانگذاران این مطالعه به نام سرینا دینیگا خاطرنشان کرد: “این یکی از جزئیاتی است که نشان می دهد طبیعت کمی آشفته تر از تصویر کتاب درسی است.”

علاوه بر کشف راز عنکبوت عجیب مریخ، ناسا در حال آماده شدن برای کاوش بیشتر در مورد اینکه چرا زمین‌های آرانی‌فرم در برخی از بخش‌های مریخ پدیدار می‌شوند اما در برخی دیگر نه. آنها همچنین مشتاق درک چگونگی رشد تدریجی این ساختارها هستند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.