رازگشایی از پرتره مهجور ناصرالدین شاه در کاخ نیاوران

تابلویی نقاشی‌شده از ناصرالدین شاه اما بی‌نام و نشان از جهت خالق اثر و موجود در مخزن کاخ موزه صاحبقرانیه در نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی مجموعه تاریخی کاخ نیاوران، نمایشگاه «نظاره سلطان صاحبقرانیه» با رازگشایی از نگاره مهجوری از ناصرالدین شاه از ۲۳ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه

کد خبر : 507316
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
رازگشایی از پرتره مهجور ناصرالدین شاه در کاخ نیاوران


تابلویی نقاشی‌شده از ناصرالدین شاه اما بی‌نام و نشان از جهت خالق اثر و موجود در مخزن کاخ موزه صاحبقرانیه در نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی مجموعه تاریخی کاخ نیاوران، نمایشگاه «نظاره سلطان صاحبقرانیه» با رازگشایی از نگاره مهجوری از ناصرالدین شاه از ۲۳ مهرماه تا ۱۲ آبان‌ماه در تالار آبی کاخ نیاوران برپا می‌شود.

تابلوی نقاشی‌شده از ناصرالدین شاه اما بی‌نام و نشان از جهت خالق اثر است و در مخزن کاخ موزه صاحبقرانیه در نیاوران شناسایی شده است که عکسی از مراسم تشییع شاه قاجار توانسته تا حد زیادی گره‌گشا باشد.

در این نمایشگاه مجموعه آثاری که از کاخ گلستان به امانت گرفته شده در کنار مجموعه موجود در مخزن کاخ صابقرانیه به نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه شامل دستمال خونی، دست‌خط و دیگر وسایل مرتبط با ناصرالدین‌شاه است. این مجموعه آثار به شکلی گردهم آورده شده است که مراسم تشییع جنازه ناصرالدین‌شاه را روایت می‌کند.

در توضیح این نمایشگاه نیز آمده است: گاهی یک اثر، یک تابلوی نقاشی و یک عکس می‌تواند بهانه‌ای باشد برای ورود به عمق تاریخ. لازم نیست همیشه به دنبال مجموعه‌ای باشیم تا نمایشگاهی شکل بگیرد. بلکه یک شیء تاریخی و یک اثر به جا مانده از سرانگشتان حتی هنرمندی ناشناس می‌تواند بهانه‌ای باشد برای سیر در تاریخ.

آنچه در این میان می‌تواند خمیر مایه کار تلقی شود عشقی است که می‌آید و به کار قوام می‌بخشد. این همان چیزی است که نمایشگاه «نظاره سلطان صاحبقران» را شکل داده، افراد بسیاری را دور هم جمع کرده، تاریخ دیروز را پیش چشم ما قرار داده تا پیوندمان با گذشته و تاریخ برقرار بماند. ورق زدن تاریخ به بهانه یک تصویر کاری است نه چندان آسان، اما شدنی و لذت‌بخش است.»

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.