رازگشایی از نقش کرونا در وابستگی شدید تیم کوک و اپل به چینی ها!

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، در پاییز امسال، اپل برای اولین بار برخی از آیفون های پرچمدار خود را در خارج از چین تولید می کند، یک تغییر کوچک اما قابل توجه برای شرکتی که یکی از پیچیده ترین زنجیره های تامین در جهان را با کمک مقامات چینی ساخته است. بیشتر بخوانید: پایان موقت

کد خبر : 253719
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۲
رازگشایی از نقش کرونا در وابستگی شدید تیم کوک و اپل به چینی ها!


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، در پاییز امسال، اپل برای اولین بار برخی از آیفون های پرچمدار خود را در خارج از چین تولید می کند، یک تغییر کوچک اما قابل توجه برای شرکتی که یکی از پیچیده ترین زنجیره های تامین در جهان را با کمک مقامات چینی ساخته است.

بیشتر بخوانید:

پایان موقت دعوایی با اتهام «ترویج شیطان پرستی و محتوای مستهجن»!

تصاویر | ادعاهای عجیب انگلیسی درباره ملکه : او رکوردشکن است!

اما توسعه آیفون ۱۴ که در روز چهارشنبه رونمایی شد، نشان می‌دهد که واقعاً گره‌گشایی اپل از چین چقدر پیچیده خواهد بود و حال آیفون از محصولی که در کالیفرنیا طراحی شده و در چین ساخته شده است به محصولی ساخته شده از هر دو کشور تبدیل شده است.

شرکت‌های چینی با فعالیت در هند همچنان نقش کلیدی در برنامه اپل برای ساخت برخی از آیفون‌ها در این کشور خواهند داشت. در چنای هند، تامین‌کننده تایوانی فاکسکان که قبلاً آیفون‌ها را در کارخانه‌های سراسر چین تولید می‌کرده‌است، مونتاژ این دستگاه را توسط کارگران هندی با پشتیبانی تامین‌کنندگان چینی نزدیک از جمله Lingyi iTech که شعبه‌هایی برای تامین شارژر و سایر اجزای آیفون دارد، رهبری خواهد کر و BYD چین در حال تنظیم عملیات برش شیشه برای نمایشگرها است.

کرونا اپل را در مخمصه انداخت

هنگامی که چین مرزهای خود را در سال ۲۰۲۰ بست، اپل مجبور شد عملیات خود را بازنگری کند و از پرواز انبوهی از مهندسان مستقر در کالیفرنیا به چین برای طراحی فرآیند مونتاژ آیفون های پرچمدار صرف نظر کند.

اپل در نهایت به جای اینکه کارکنان را در قرنطینه های طولانی قرار دهد، شروع به توانمندسازی و استخدام مهندسان چینی بیشتری در شنژن و شانگهای کرد تا عناصر طراحی حیاتی را برای محصول پرفروش خود رهبری کنند.

اپل کارکنان خود را چگونه تشویق کرد؟

تیم‌های تولید و طراحی محصول شرکت شروع به برقراری تماس‌های ویدیویی آخر شب با همتایان خود در آسیا کردند. به گفته این افراد، پس از از سرگیری سفر، اپل با ارائه کمک هزینه روزانه ۱۰۰۰ دلاری در طول دو هفته قرنطینه و چهار هفته کار، سعی کرد کارکنان خود را برای بازگشت به چین تشویق کند. اگرچه مبلغ پرداختی ممکن است به ۵۰۰۰۰ دلار برسد، بسیاری از مهندسان به دلیل عدم اطمینان در مورد مدت زمان قرنطینه کردن، تمایلی به رفتن نداشتند.

مبلغ کمک‌هزینه مهندسان اپل لو رفت! l افزایش ۵۰ درصدی کارآفرینی اپل در چین

افزایش ۵۰ درصدی کارآفرینی در چین

در غیاب سفر، این شرکت کارکنان را در آسیا تشویق کرده است تا جلساتی را که زمانی همکاران در کالیفرنیا رهبری می کردند، رهبری کنند. کارکنان همچنین مسئولیت انتخاب برخی از تامین کنندگان آسیایی قطعات آیفون در آینده را بر عهده گرفتند.

این افراد گفتند که این شرکت اکنون به طور فزاینده ای از چین برای تامین کارگران با دستمزد بالا برای انجام این مشاغل استفاده می کند. بر اساس گزارش گلوبال دیتا، که روند استخدام در سراسر دنیای فناوری را دنبال می کند، امسال، اپل نسبت به کل سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد شغل بیشتری در چین ایجاد کرده است. این افراد گفتند که بسیاری از این افراد جدید، شهروندان چینی تحصیل کرده هستند.

پاداش اپل به چین

در اکثر موارد همه‌گیری، چین به اتکای اپل به این کشور برای تولید پاداش داده است. به گفته تحلیلگران، تولید ثابت آن حتی در شرایطی که سایر کشورها برای دوره‌هایی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعطیل شدند به اپل کمک کرد تا سهم بازار گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهد و بیشترین آیفون‌های خود را تا کنون بفروشد.

منبع: نیویورک‌تایمز

۲۲۷۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.