رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به پرونده استرداد آسانژ ابراز نگرانی کرد، ویکی لیکس همچنان به جمع آوری مبالغ هنگفتی از رمزارزها ادامه می دهد – بیت کوین نیوز

[ad_1] روز شنبه، میشل باشله، مسئول حقوق بشر در سازمان ملل متحد (UN)، گفت که استرداد احتمالی افشاگر جولیان آسانژ، نگرانی‌هایی را در مورد حقوق افشاگران و روزنامه‌نگاران تحقیقی در آینده ایجاد می‌کند. در همین حال، حامیان ارزهای دیجیتال به کمک های مالی خود به آسانژ و مبارزه حقوقی او ادامه داده اند، زیرا ویکی

کد خبر : 248355
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۰
رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به پرونده استرداد آسانژ ابراز نگرانی کرد، ویکی لیکس همچنان به جمع آوری مبالغ هنگفتی از رمزارزها ادامه می دهد – بیت کوین نیوز

[ad_1]

روز شنبه، میشل باشله، مسئول حقوق بشر در سازمان ملل متحد (UN)، گفت که استرداد احتمالی افشاگر جولیان آسانژ، نگرانی‌هایی را در مورد حقوق افشاگران و روزنامه‌نگاران تحقیقی در آینده ایجاد می‌کند. در همین حال، حامیان ارزهای دیجیتال به کمک های مالی خود به آسانژ و مبارزه حقوقی او ادامه داده اند، زیرا ویکی لیکس از زمانی که آسانژ از سال 2019 در لندن اسیر شده بود، صدها هزار دلار دارایی رمزنگاری جمع آوری کرده است.

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل می گوید تلاش ایالات متحده برای استرداد آسانژ “نگرانی های مربوط به آزادی رسانه ها را افزایش می دهد”

ایالات متحده مایل است جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را به دلیل افشای اطلاعات محرمانه ارائه شده توسط تحلیلگر اطلاعاتی ارتش ایالات متحده، چلسی منینگ، به ایالات متحده مسترد کند. هنگامی که ویکی لیکس ویدیوی «قتل جانبی»، گزارش جنگ افغانستان، گزارش جنگ عراق و کیبل گیت را منتشر کرد، دولت ایالات متحده تحقیقات جنایی تمام عیار را علیه آسانژ آغاز کرد. زمانی که مقامات فدرال کیفرخواستی را علیه آسانژ منتشر کردند، این شکایات ناشی از افشای اطلاعات منینگ بود. آسانژ متهم به نقض قانون جاسوسی 1917 است.

ابراز نگرانی دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل در مورد پرونده استرداد آسانژ

آسانژ به تعداد دیگری می پیوندد که تحت قانون جاسوسی 1917 متهم شده اند، از جمله الکساندر برکمن، اما گلدمن، دانیل السبرگ، چلسی منینگ و ادوارد اسنودن. در حالی که آسانژ در سال 2012 از سوی اکوادور پناهندگی گرفت، هفت سال بعد در 11 آوریل 2019، او از سفارت اکوادور در لندن بیرون کشیده شد و از آن زمان تاکنون با استرداد آمریکا مبارزه کرده است. این هفته، میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل، نگرانی خود را در مورد استرداد آسانژ به ایالات متحده ابراز کرده است.

باشلت هنگام ملاقات با همسر آسانژ و وکلای او گفت:

استرداد و پیگرد احتمالی آقای آسانژ نگرانی‌هایی را در رابطه با آزادی رسانه‌ها و تأثیر وحشتناک احتمالی بر روزنامه‌نگاری تحقیقی و فعالیت‌های افشاگران ایجاد می‌کند.

یکی از وکلای آسانژ، جنیفر رابینسون، به مطبوعات گفت که این پرونده به دادگاه حقوق بشر اروپا ارسال خواهد شد. وکلای آسانژ اعتراض می کنند که بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل عقاید سیاسی خود تحت تعقیب و مجازات قرار گرفته است. پس از اظهارات اولیه باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که دفتر او پرونده این افشاگر را زیر نظر خواهد داشت.

در این شرایط، من می خواهم بر اهمیت تضمین احترام تاکید کنم [for] باچله به مطبوعات گفت: حقوق بشر آقای آسانژ، به ویژه حق محاکمه عادلانه و دادرسی عادلانه در این پرونده تضمین می شود. دفتر من به پیگیری دقیق پرونده آسانژ ادامه خواهد داد.

ویکی لیکس صدها هزار بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش جمع آوری کرد

ویکی لیکس از سال 2010 از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کند و بیت کوین را برای کمک های مالی می پذیرد. پس از دستگیری آسانژ در سفارت اکوادور در لندن، کمک های ارزهای دیجیتال شروع به سرازیر شدن کرد و تا به امروز ادامه یافته است. تنها در چهار ماه گذشته، ویکی لیکس 3.480 بیت کوین به ارزش 133179 دلار را با استفاده از نرخ ارز امروزی بیت کوین جمع آوری کرده است. بیت کوین ویکی لیکس در چند سال گذشته به طور مکرر تغییر کرده است.

ابراز نگرانی دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل در مورد پرونده استرداد آسانژ

اطلاعات بیشتر نشان می دهد که برای تقریباً 24 ماه، ویکی لیکس 228.16 BCH به ارزش نزدیک به 100 هزار دلار جمع آوری کرده است. طی چهار سال گذشته، ویکی لیکس 147.48 ETH به ارزش 145647 دلار را با استفاده از نرخ ارز امروزی اتر جمع آوری کرده است. البته، مقدار زیادی از BTC، BCH و ETH اهدا شده با ارزش دلار بسیار بالاتر از ارزش امروزی نقدی شد. علاوه بر این، ویکی لیکس کمک های مالی در لایت کوین (LTC)، zcash (ZEC) و مونرو (XMR) را نیز می پذیرد.

برچسب ها در این داستان

الکساندر برکمن، دستگیری، BCH، بیت کوین، بیت کوین کش، مدیریت چلسی، ارز دیجیتال، دانیل السبرگ، کمک های مالی، اکوادور، ادوارد اسنودن، اما گلدمن، قانون جاسوسی 1917، ETH، اتریوم، استرداد، حقوق بشر، روزنامه نگاری تحقیقی، رابینسون، جنی جولیان آسانژ، لندن، LTC، مسترکارت، آزادی رسانه، میشل باشلت، پی پال، بریتانیا، رئیس حقوق بشر سازمان ملل، ایالات متحده، ایالات متحده، ویزا، افشاگر، افشاگران، ویکی لیکس، xmr

نظر شما در مورد اینکه رئیس حقوق بشر سازمان ملل گفت استرداد آسانژ توسط ایالات متحده می تواند ضربه وحشتناکی به آزادی رسانه ها، افشاگران و روزنامه نگاری تحقیقی وارد کند، چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5700 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، اعتبار عکس سرمقاله: لندن، بریتانیا، 21 اکتبر 2019. رویترز/هانا مک کی

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.