رئیس جمهور سوریه با رهبر ایران در تهران دیدار کرد

نوشته پریسا حافظی دبی (رویترز) – رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه از نزدیک‌ترین متحد منطقه‌ای خود ایران برای گفت‌وگو با رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای دیدار کرد و طی آن هر دو رهبر خواستار تقویت روابط بین تهران و دمشق شدند. خبرگزاری دولتی ایران گزارش داد، اسد که

کد خبر : 204143
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
رئیس جمهور سوریه با رهبر ایران در تهران دیدار کرد


نوشته پریسا حافظی

دبی (رویترز) – رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه از نزدیک‌ترین متحد منطقه‌ای خود ایران برای گفت‌وگو با رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای دیدار کرد و طی آن هر دو رهبر خواستار تقویت روابط بین تهران و دمشق شدند.

خبرگزاری دولتی ایران گزارش داد، اسد که دومین سفر خود را از زمان آغاز جنگ سوریه در سال 2011 به تهران انجام می داد، در این سفر با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز دیدار کرد.

به گزارش دولت بهار، خامنه‌ای خطاب به اسد گفت: سوریه امروز مثل قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان هیچ تخریبی رخ نداده است، اما احترام و اعتبار سوریه از گذشته بیشتر است و همه این کشور را یک قدرت می‌بینند. تلویزیون.

اسد با کمک مهم شبه نظامیان نیابتی ایران و مداخله نظامی بزرگ روسیه در سال 2015، توانست جریان جنگ داخلی سوریه را که از اعتراضات دموکراسی خواهانه در سال 2011 آغاز شد، تغییر دهد.

تلویزیون دولتی ایران به نقل از اسد نوشت: «روابط راهبردی ایران و سوریه مانع از تسلط رژیم صهیونیستی (اسرائیل) در منطقه شده است. نورنیوز ایران گفت اسد تهران را به مقصد سوریه ترک کرده است.

اسرائیل، که جمهوری اسلامی از به رسمیت شناختن آن امتناع می ورزد، حملات مکرری را علیه آنچه که به عنوان اهداف ایرانی در سوریه توصیف می کند، انجام داده است، جایی که نیروهای مورد حمایت تهران از جمله حزب الله لبنان در دهه گذشته برای حمایت از اسد در جنگ سوریه مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی ایران، تسنیم، رئیسی رئیس جمهور ایران در دیدار با اسد گفت که اولویت دولت وی تقویت روابط راهبردی با سوریه است.

نفوذ اقتصادی ایران در سوریه در سال‌های اخیر افزایش یافته است و خطوط اعتباری برای دولت اسد فراهم کرده و قراردادهای تجاری پرسودی به دست آورده است.

(نوشته پریسا حافظی؛ ویرایش توسط ادموند بلر، سوزان فنتون و رایسا کاسولوسکی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.