رئیس جمهور تایوان در پیام سال نو از ارتش تشکر کرد

تایپه (رویترز) – تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در پیام سال نو قمری خود در روز جمعه از نیروهای مسلح برای دفاع از جزیره تشکر کرد و گفت که دولت صلح را در مقابل تمرینات نظامی و فشار چین حفظ کرده است. چین که مدعی است این جزیره تحت حکومت دموکراتیک به عنوان قلمرو

کد خبر : 309075
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
رئیس جمهور تایوان در پیام سال نو از ارتش تشکر کرد


تایپه (رویترز) – تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در پیام سال نو قمری خود در روز جمعه از نیروهای مسلح برای دفاع از جزیره تشکر کرد و گفت که دولت صلح را در مقابل تمرینات نظامی و فشار چین حفظ کرده است.

چین که مدعی است این جزیره تحت حکومت دموکراتیک به عنوان قلمرو خود است، در سه سال گذشته فعالیت های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده است، از جمله برگزاری بازی های جنگی در آن نزدیکی در ماه اوت پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایپه.

تسای در یک پیام ویدئویی کوتاه و ضبط‌شده قبل از روز سال نو قمری در روز یکشنبه، مهم‌ترین تعطیلات در جهان چینی زبان، گفت امسال نیز مانند سال گذشته «پر از چالش‌ها» خواهد بود.

او گفت: «در مواجهه با کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی کمونیست‌های چینی که مکرراً تایوان را آزار می‌دهند، یا حتی تمرین‌هایی را در اطراف تنگه تایوان انجام می‌دهند، دولت قاطعانه از صلح و ثبات در تنگه تایوان و منطقه محافظت می‌کند».

وی افزود: «ارتش به طور کامل از امنیت ملی محافظت می کند و از میهن مشترک ما دفاع می کند. من می خواهم از زحمات برادران و خواهران خود در ارتش تشکر کنم. در سال جدید، دولت به تمام تلاش خود برای اقتصاد و بهبود، حفاظت از حاکمیت و حفظ صلح ادامه خواهد داد.»

نیروی هوایی چین از زمان رزمایش ماه اوت به طور منظم از خط میانی تنگه تایوان که به عنوان یک مانع غیررسمی بین این دو عمل می‌کرد، عبور کرده و تمرین‌های دیگری را در نزدیکی تایوان انجام داده است.

تسای مستقیماً تبریک سال نو را به چین ارائه نکرد و فقط بهترین آرزوها را برای “دوستان” در سراسر جهان که این جشنواره را جشن می گیرند ، که در کشورهایی مانند ویتنام و کره جنوبی نیز برگزار می شود ، ابراز کرد.

تسای در سخنرانی سال نو خود در اول ژانویه پیشنهاد کرد که به چین “کمک های ضروری” برای کمک به مقابله با افزایش موارد کووید-19 ارائه کند، اما گفت که فعالیت های نظامی چین در نزدیکی جزیره برای صلح و ثبات مفید نیست.

(گزارش توسط بن بلانچارد. ویرایش توسط جری دویل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.