رئیس جدید BOJ می گوید که ایده هایی برای خروج از سیاست فوق العاده آسان دارد

[ad_1] به گفته اوئدا، بانک مرکزی خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد و احتمالاً زمانی که دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود را به دست آورد، به سمت عادی سازی سیاست حرکت خواهد کرد. با این حال، با توجه به اینکه روند تورم کمتر از هدف BOJ است، بانک مرکزی باید در

کد خبر : 326063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
رئیس جدید BOJ می گوید که ایده هایی برای خروج از سیاست فوق العاده آسان دارد

[ad_1]

به گفته اوئدا، بانک مرکزی خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد و احتمالاً زمانی که دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود را به دست آورد، به سمت عادی سازی سیاست حرکت خواهد کرد.

با این حال، با توجه به اینکه روند تورم کمتر از هدف BOJ است، بانک مرکزی باید در حال حاضر سیاست فوق العاده آسان فعلی را حفظ کند.

اوئدا گفت: «باید پیشرفت‌های بزرگی در روند تورم ژاپن ایجاد شود تا BOJ به سمت انقباض پولی حرکت کند.

این طور نیست که من هیچ ایده ای در مورد چگونگی تغییر سیاست فعلی BOJ ندارم. اما تغییر مطلوب بسته به تغییرات اقتصادی در آن زمان متفاوت خواهد بود.

در اوایل این ماه، دولت در یک انتخاب غافلگیرکننده که بازارها در ابتدا احتمال پایان دادن به سیاست نامحبوب YCC را افزایش می‌داد، از این دانشگاه 71 ساله به عنوان گزینه خود برای ریاست بعدی بانک مرکزی نام برد.

در شرایطی که تورم اصلی مصرف کننده فراتر از هدف BOJ است، Ueda با چالش حذف تدریجی کنترل منحنی بازده (YCC) مواجه است، که انتقاد عمومی را به دلیل ایجاد انحراف در عملکرد بازار و خرد کردن حاشیه بانک ها برانگیخته است.

در حالی که Ueda به طور مشخص مشخص نکرد که چه چیزی روند تورم را تشکیل می دهد، او گفت که این تورم “بالاتر از صفر اما کمتر از 2٪” است و به عنوان معیاری کلیدی برای تصمیم گیری سیاست پولی BOJ عمل می کند.

او گفت که در حال حاضر، سیاست فوق‌العاده سست BOJ مناسب است زیرا مزایای این سیاست، مانند افزایش رشد، از هزینه‌هایی مانند بدتر شدن عملکرد بازار فراتر رفته است.

اوئدا در جلسه تأیید مجلس نمایندگان گفت: «اگر روند تورم بالا نرود، BOJ باید به سیاست پایدارتر یا چارچوب تسهیل پولی تغییر جهت دهد تا هزینه محرک‌های خود را بررسی کند.

اوئدا گفت که در حال حاضر نیازی به تغییر هدف یا زبان BOJ برای تورم 2 درصدی در بیانیه مشترکی که دولت در سال 2013 امضا کرد و بانک مرکزی را متعهد به رسیدن به هدف قیمت در اولین تاریخ ممکن می داند، نمی بیند.

او همچنین گفت در حالی که بحث درباره جزئیات استراتژی خروج زود است، اما BOJ باید «همیشه شبیه‌سازی‌های مختلفی» از یک برنامه خروج انجام دهد، حتی قبل از اینکه دستیابی پایدار به هدف تورم 2 درصدی خود پیش‌بینی شود.

پس از تایید پارلمان، اوئدا جانشین هاروهیکو کورودا، رئیس فعلی، برنامه خرید دارایی گسترده و سیاست کنترل بازده اوراق قرضه بحث برانگیز را به عنوان دومین دوره پنج ساله خود در 8 آوریل پشت سر گذاشت.

اوئدا ضمن ستایش از سیاست کورودا به دلیل داشتن رشد مجدد، گفت که محرک های پولی بزرگ به تنهایی نمی تواند تورم را تحریک کند، به ویژه زمانی که اقتصاد تحت تاثیر شوک های خارجی بزرگ قرار می گیرد.

او همچنین گفت که بانک مرکزی باید با حفظ تعهد به افزایش چاپ پول تا زمانی که تورم از هدف 2 درصدی خود فراتر رود، نسبت به افزایش ناخواسته تورم توجه داشته باشد.

سیاست پولی می تواند تورم را افزایش دهد. اما این تنها عاملی نیست که بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

BOJ مجبور شده است برای دفاع از سقف 0.5 درصدی خود برای بازده اوراق قرضه 10 ساله تحت YCC، خرید اوراق قرضه را افزایش دهد، که باعث شده برخی از بازیگران بازار شرط ببندند که به زودی این سیاست را تغییر می دهد یا کنار می گذارد.

اوئدا گفت که BOJ باید بررسی کند که آیا اقداماتی که تاکنون انجام شده برای رسیدگی به انحرافات بازار ناشی از YCC کافی است یا خیر، اما از اظهار نظر در مورد اقدامات بیشتر پس از به دست گرفتن او خودداری کرد.

جلسه استماع مجلس علیا پس از شهادت در مجلس پایین پارلمان در روز جمعه، جایی که اوئدا بر لزوم حفظ سیاست فوق العاده سست در حال حاضر تاکید کرد.

نامزدی او نیاز به تایید هر دو اتاق رژیم دارد، که عملاً یک معامله تمام شده است زیرا ائتلاف حاکم اکثریتی قوی در هر دو دارد.

(گزارش توسط لیکا کیهارا و تتسوشی کاجیموتو؛ ویرایش توسط ژاکلین وانگ و سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.