رئیس بانک مرکزی چک می گوید تورم به اوج خود نزدیک شده است

[ad_1] پراگ (رویترز) – کارینا کوبلکووا، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی چک در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ای که روز دوشنبه منتشر می‌شود، گفت: تورم چک در حالی که احتمالاً تا پایان سال بالا باقی می‌ماند، نزدیک به اوج خود است و نباید قبل از کاهش در سال 2023 بیشتر از این افزایش یابد. کوبلکووا که در

کد خبر : 271452
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۲۱
رئیس بانک مرکزی چک می گوید تورم به اوج خود نزدیک شده است

[ad_1]

پراگ (رویترز) – کارینا کوبلکووا، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی چک در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ای که روز دوشنبه منتشر می‌شود، گفت: تورم چک در حالی که احتمالاً تا پایان سال بالا باقی می‌ماند، نزدیک به اوج خود است و نباید قبل از کاهش در سال 2023 بیشتر از این افزایش یابد.

کوبلکووا که در ماه ژوئیه به هیئت مدیره پیوست، گفت در حالی که افزایش تقاضای داخلی نشان دهنده نیاز به تشدید بیشتر سیاست های پولی است، اما این امر محقق نشد.

او در اولین اظهارات عمومی خود از زمان پیوستن به هیئت مدیره به روزنامه Lidove Noviny گفت: «آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که مردم خرج نمی‌کنند و مصرف شروع به کند شدن می‌کند، و حتی در برخی از بخش‌های بازار رو به کاهش است.

این بانک چرخه قبلی افزایش نرخ بهره را تحت رهبری آلس میکل، فرماندار جدید، که او نیز در ماه جولای سمت خود را بر عهده گرفت، متوقف کرد و از ثبات نرخ بهره برای مدت طولانی خبر داد. این بانک تا ژوئن سال جاری نرخ اصلی خود را به 7 درصد افزایش داده بود، در حالی که تورم در سپتامبر به 18 درصد سال به سال رسید.

کوبلکووا گفت که رشد دستمزدها در سه ماهه دوم شگفت‌زده شد، اگرچه او اضافه کرد که به اندازه برخی از همکارانش در هیئت مدیره نگران مارپیچ تورم دستمزد نیست، زیرا او انتظار مصالحه در مذاکرات دستمزد بین کارفرمایان و اتحادیه‌ها را داشت.

کوبلکووا گفت که مداخلات چند ماهه بانک مرکزی در بازار برای تقویت نرخ مبادله ارز یک ابزار استثنایی بوده است که به کاهش ترازنامه بزرگ بانک در سال‌های گذشته کمک کرده است.

او گفت که داده‌ها نشان می‌دهد که بانک در ماه اوت دخالت چندانی نکرده است و او معتقد است که حتی بدون مداخله، نرخ ارز کرون تقریباً به همان جایی خواهد بود که اکنون است.

این تاج که توسط میلیاردها یورو مداخلات در ماه‌های گذشته تقویت شد، از همتایان منطقه‌ای خود یعنی فورینت مجارستان و زلوتی لهستان بهتر عمل کرد و در حدود 24.5 در برابر یورو ثابت ماند که تا کنون 1.4 درصد افزایش داشته است.

(گزارش توسط یان لوپاتکا؛ ویرایش توسط یان هاروی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.