رئیس اوپک می گوید سیاستگذاران و قانونگذاران را مقصر افزایش قیمت نفت می دانند

[ad_1] فقدان سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به دنبال افت قیمت ناشی از کووید-19، ظرفیت تولید مازاد اوپک را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانایی این گروه را برای واکنش سریع به اختلالات احتمالی بیشتر عرضه محدود کرده است. قیمت نفت خام برنت در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی

کد خبر : 243447
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۰۸
رئیس اوپک می گوید سیاستگذاران و قانونگذاران را مقصر افزایش قیمت نفت می دانند

[ad_1]

فقدان سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به دنبال افت قیمت ناشی از کووید-19، ظرفیت تولید مازاد اوپک را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانایی این گروه را برای واکنش سریع به اختلالات احتمالی بیشتر عرضه محدود کرده است.

قیمت نفت خام برنت در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی 147 دلار در هر بشکه نزدیک شد، زیرا سفارش روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین نگرانی‌های عرضه را تشدید کرد. در حالی که قیمت ها از آن زمان کاهش یافته است، اما همچنان برای مصرف کنندگان و کسب و کارها در سطح جهانی به طرز دردناکی بالا هستند.

الغیس که در اول آگوست به قدرت رسید، گفت: «اوپک را سرزنش نکنید، سیاستگذاران و قانونگذاران خود را مقصر بدانید، زیرا اوپک و کشورهای تولیدکننده زمان و زمان را برای سرمایه گذاری در نفت (و گاز) تحت فشار قرار داده اند. یک مصاحبه آنلاین

آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته اعلام کرد که سرمایه‌گذاری نفت و گاز نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، اما بسیار پایین‌تر از سطح سال 2019 است و افزود که برخی از کمبودهای فوری صادرات روسیه باید با تولید در جاهای دیگر جبران شود.

این مقام اوپک همچنین انگشت اتهام را بر کمبود سرمایه گذاری در بخش پایین دستی نشانه رفت و افزود: اعضای اوپک ظرفیت پالایشی را برای متعادل کردن کاهش در اروپا و ایالات متحده افزایش داده اند.

الغیس گفت: “ما نمی گوییم که جهان برای همیشه با سوخت های فسیلی زندگی خواهد کرد… اما با گفتن اینکه ما روی سوخت های فسیلی سرمایه گذاری نمی کنیم… باید یک شبه از نقطه A به نقطه B حرکت کنید.”

اوپک وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که جهان به اندازه کافی نفت دریافت می کند، اما “اگر سرمایه گذاری اهمیتی نداشته باشد، بسیار چالش برانگیز و بسیار دشوار خواهد بود” و افزود که امیدوار است “سرمایه گذاران، موسسات مالی و سیاست گذاران به خوب در سطح جهانی این موضوع را جدی بگیرند و آن را در برنامه های خود برای آینده در نظر بگیرند.»

نسبتاً خوش بینانه

نفت از ماه مارس سقوط کرده است و برنت این هفته به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته به زیر 92 دلار در هر بشکه رسید.

الغیس در حالی که دیدگاه نسبتاً خوش بینانه ای در مورد چشم انداز سال 2023 دارد، گفت: این کاهش نشان دهنده ترس از کندی اقتصادی است و اصول فیزیکی بازار را پنهان می کند.

او گفت: «ترس زیادی وجود دارد. گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌های زیادی وجود دارد و این چیزی است که عمدتاً باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

در حالی که در بازار فیزیکی ما چیزها را بسیار متفاوت می بینیم. تقاضا همچنان قوی است. ما همچنان در مورد تقاضا بسیار صعودی و در مورد تقاضا برای بقیه سال بسیار خوش بین هستیم.

الغیس که چهار سال قبل از دوران حرفه ای خود در چین کار کرده است، گفت: «از نظر من ترس در مورد چین واقعاً نامتناسب است. چین هنوز هم مکان فوق العاده ای برای رشد اقتصادی است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، به علاوه روسیه و سایر متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، رکورد کاهش تولید نفت خود را در سال 2020 در اوج همه‌گیری کاهش داده‌اند و در ماه سپتامبر تولید خود را 100 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند.

پیش از نشست بعدی که اوپک پلاس در 5 سپتامبر برگزار می کند، الغیس گفت که هنوز زود است که بگوییم چه تصمیمی می گیرد، اگرچه او درباره چشم انداز سال آینده مثبت بود.

من می‌خواهم در مورد آن خیلی واضح بگویم – در صورت لزوم می‌توانیم تولید را کاهش دهیم، در صورت لزوم می‌توانیم تولید را اضافه کنیم.»

«همه چیز بستگی به این دارد که اوضاع چگونه پیش می‌رود. اما همانطور که گفتم همچنان خوشبین هستیم. ما شاهد کاهش رشد تقاضا در سال 2023 هستیم، اما نباید بدتر از آنچه در طول تاریخ داشته ایم باشد.”

او درباره چشم انداز سال 2023 افزود: «بله، من نسبتاً خوشبین هستم. من فکر می کنم که جهان با فشارهای اقتصادی ناشی از تورم به شیوه ای بسیار خوب برخورد می کند.

الغیس گفت که اوپک پلاس در سال 2017 برای مقابله با مازاد عرضه که در سال‌های 2014-2016 ایجاد شده بود، شروع به محدود کردن عرضه کرد و اوپک مشتاق است اطمینان حاصل کند که روسیه بخشی از توافق تولید نفت اوپک پلاس پس از سال 2022 باقی خواهد ماند.

او گفت: ما دوست داریم توافق با روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک را تمدید کنیم.

این یک رابطه بلندمدت است که اشکال گسترده تر و جامع تر ارتباط و همکاری بین 23 کشور را در بر می گیرد. این فقط از نظر تعدیل تولید نیست.»

(گزارش توسط روونا ادواردز، الکس لاولر، دیمیتری ژدانیکوف، ماها الدهان و اولسیا آستاخوا؛ ویرایش توسط دیوید ایوانز و دیوید هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.