دیک چنی از هریس اعلام حمایت کرد

به گزارش هوشمند نیوز «دیک چنی» از چهره‌های جمهوری‌خواه بانفوذ و معاون رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری «جورج دبلیو. بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بعد از آنکه دخترش «لیز چنی» از نامزدی «کامالا هریس» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کرد، به اعلام حمایتش از این نامزد حزب دموکرات پرداخت. به نوشته روزنامه «گاردین» دیک چنی

کد خبر : 492848
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۵
دیک چنی از هریس اعلام حمایت کرد



به گزارش هوشمند نیوز «دیک چنی» از چهره‌های جمهوری‌خواه بانفوذ و معاون رئیس‌جمهور در دوران ریاست جمهوری «جورج دبلیو. بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بعد از آنکه دخترش «لیز چنی» از نامزدی «کامالا هریس» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کرد، به اعلام حمایتش از این نامزد حزب دموکرات پرداخت.

به نوشته روزنامه «گاردین» دیک چنی که سابقا وزیر دفاع آمریکا و رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید هم بوده، در بیانیه‌ای در مخالفتش با «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه نوشت: «در طول تاریخ ۲۴۸ ساله کشور ما تا حالا هرگز تهدیدی بزرگتر از دونالد ترامپ علیه جمهوری ما وجود نداشته است. او تلاش کرد نتایج انتخابات قبلی را بعد از آنکه رای‌دهندگان به او دست رد زدند، با توسل به دروغ‌ها و خشونت دزدیده و خودش را در قدرت نگه دارد. او هرگز برای آنکه دوباره به قدرت برسد قابل اعتماد نیست.»

به نقل از ایسنا معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در ادامه این بیانیه خود نوشت: «ما به‌عنوان شهروندان این کشور وظیفه داریم کشورمان را فراتر از حزبی بودن به منظور دفاع از قانون اساسی خود قرار دهیم. به همین دلیل من قصد دارم به کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهور بایدن، رای دهم.»

«لیز چنی» دختر دیک چنی هم که از چهره‌های شاخص ضد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه و از مقام‌های دولت اسبق بوش است، روز پنجشنبه بعد از اعلام حمایت خود از کامالا هریس، در یک مصاحبه گفته بود که پدرش حامی این نامزد حزب دموکرات شده است.

«استیون چئونگ» سخنگوی ترامپ در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر در مورد حمایت لیز چنی از هریس صرفا گفت: «لیز چنی چه کسی است؟»

دیک چنی نیز مثل دخترش یکی از مخالفان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است و در زمان کارزار شکست‌خورده دخترش برای ورود دوباره به کنگره در انتخابات ۲۰۲۲، انتقادات صریحی را از این رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه سابق آمریکا مطرح کرد. دیک چنی در یک تبلیغ انتخاباتی برای چهارمین نامزدی دخترش برای نمایندگی کنگره از ایالت وایومینگ، دونالد ترامپ را «بزدل» خطاب کرد.

دونالد ترامپ روز جمعه در پستی در فضای مجازی خانواده چنی را «افراد به ظاهر جمهوری‌خواه اما بی‌ربط به حزب» خواند.

کارزار انتخاباتی «کامالا هریس» اما از حمایت دیک چنی و دخترش از او استقبال کرد.

«جن اومالی دیلون» رئیس کارزار انتخاباتی کامالا هریس گفت: «معاون رئیس‌جمهور آمریکا به داشتن حمایت معاون رئیس‌جمهور اسبق، دیک چنی، مفتخر بوده و عمیقا به شجاعت او برای آنکه کشورش را بالاتر از حزب قرار دهد، احترام می‌گذارد.»

لیز چنی در زمان حضورش در مجلس نمایندگان آمریکا، از اعضای کمیته منتخبی در این مجلس بود که درباره شورش حامیان ترامپ و حمله آنها به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تحقیق می‌کرد. او همچنین یکی از ۱۰ جمهوری‌خواهی است که به استیضاح ترامپ بعد از این تحقیقات رای مثبت داد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.