دیپلمات آمریکایی می گوید حملات اوکراین به اهداف نظامی در کریمه مشروع است

[ad_1] (رویترز) – ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده معتقد است کریمه که روسیه در سال 2014 آن را از اوکراین ضمیمه کرد، باید حداقل غیرنظامی شود و واشنگتن از حملات اوکراین به اهداف نظامی در شبه جزیره حمایت می کند. کریمه که شامل بندر سواستوپل است که ناوگان دریای

کد خبر : 321211
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
دیپلمات آمریکایی می گوید حملات اوکراین به اهداف نظامی در کریمه مشروع است

[ad_1]

(رویترز) – ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده معتقد است کریمه که روسیه در سال 2014 آن را از اوکراین ضمیمه کرد، باید حداقل غیرنظامی شود و واشنگتن از حملات اوکراین به اهداف نظامی در شبه جزیره حمایت می کند.

کریمه که شامل بندر سواستوپل است که ناوگان دریای سیاه روسیه در آن مستقر است، از نظر دیپلمات‌های غربی و روسی به عنوان بزرگ‌ترین نقطه درگیری در جنگ اوکراین شناخته می‌شود.

نولاند به بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی در واشنگتن گفت: «مهم نیست اوکراینی‌ها در مورد کریمه چه تصمیمی می‌گیرند از نظر جایی که برای جنگ با غیره انتخاب می‌کنند، اوکراین امن نخواهد بود مگر اینکه کریمه حداقل، حداقل، غیرنظامی شود». .

نولند در پاسخ به سوالی درباره خطرات تشدید تنش در جنگ اوکراین گفت که روسیه دارای انبوهی از تاسیسات نظامی است که برای درگیری حیاتی هستند. نولند گفت: «اینها اهداف قانونی هستند، اوکراین در حال ضربه زدن به آنها است و ما از آن حمایت می کنیم.

کریمه که از دریای سیاه بیرون می‌آید، پس از ضمیمه کردن کاترین کبیر در قرن هجدهم به امپراتوری روسیه تبدیل شد.

در سال 1921، این شبه جزیره بخشی از اتحاد جماهیر شوروی و روسیه در داخل آن شد تا اینکه در سال 1954 توسط جانشین جوزف استالین، نیکیتا خروشچف، اوکراینی، به اوکراین، یکی از جمهوری‌های شوروی، تحویل داده شد.

در یادداشت سال 1994 بوداپست، روسیه حاکمیت اوکراین را در مرزهای فعلی خود – که شامل کریمه می‌شد – به رسمیت شناخت و موافقت کرد که از توسل به زور علیه جمهوری جدید خودداری کند.

اوکراین می‌گوید که می‌خواهد تمام سرزمین‌های ضمیمه شده توسط روسیه را پس بگیرد، روسیه که در فوریه سال گذشته تهاجم گسترده‌ای به همسایه‌اش آغاز کرد. روسیه می گوید هر گونه حمله به کریمه بسیار خطرناک خواهد بود و خطر تشدید جنگ را به دنبال خواهد داشت.

حملات به پایگاه‌های هوایی و دریایی روسیه، و همچنین به پل جاده‌ای و ریلی ساخت روسیه که آن را از طریق دهانه به دریای آزوف به روسیه متصل می‌کند، توسط مقامات اوکراین جشن گرفته شده است.

(گزارش توسط گای فالکونبریج؛ ویرایش توسط مارک هاینریش)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.