دولت کانادا با ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف مضر پیش می رود

21 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو آلودگی پلاستیک سواحل، پارک‌ها، خیابان‌ها، سواحل و سایر مکان‌هایی که کانادایی‌ها برایشان ارزش قائل هستند را پر می‌کند. این برای طبیعت و حیات وحش ما مضر است و کانادایی ها خواستار اقدام هستند. به همین دلیل است که دولت کانادا با طرحی جامع برای مقابله با آلودگی پلاستیکی در

کد خبر : 145629
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
دولت کانادا با ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف مضر پیش می رود


21 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو

آلودگی پلاستیک سواحل، پارک‌ها، خیابان‌ها، سواحل و سایر مکان‌هایی که کانادایی‌ها برایشان ارزش قائل هستند را پر می‌کند. این برای طبیعت و حیات وحش ما مضر است و کانادایی ها خواستار اقدام هستند. به همین دلیل است که دولت کانادا با طرحی جامع برای مقابله با آلودگی پلاستیکی در درازمدت پیش می‌رود که شامل ممنوعیت برخی پلاستیک‌های یکبار مصرف مضر در کوتاه مدت است.

امروز، وزیر محیط‌زیست و تغییرات آب و هوا، استیون گیلبولت، و وزیر بهداشت، ژان ایو دوکلوس، اعلام کردند که پیش‌نویس مقررات منع برخی پلاستیک‌های یک‌بار مصرف برای اظهار نظر عمومی منتشر شده است. پیش‌نویس مقررات منعکس‌کننده ورودی‌های دریافتی از طریق مشاوره‌های گسترده‌ای است که از سال ۲۰۱۹ توسط دولت کانادا انجام شده است، از جمله ده‌ها هزار کانادایی که حمایت خود را از ممنوعیت برخی پلاستیک‌های یک‌بار مصرف ابراز کردند. تخمین زده می شود که این مقررات از ورود بیش از 23000 تن آلودگی پلاستیکی به محیط زیست در طول یک دوره ده ساله جلوگیری می کند – معادل یک میلیون کیسه زباله – و تصویب آنها هم یک گام ضروری و هم یک گام بزرگ در مقررات نظارتی است. فرآیندی که کانادا را یک گام به اجرای تعهد خود برای ممنوعیت برخی پلاستیک‌های یکبار مصرف مضر نزدیک‌تر می‌کند. قصد دولت این است که پس از بررسی و بررسی نظرات دریافتی، این مقررات را نهایی کرده و ممنوعیت را در اسرع وقت و در اوایل سال 2022 به اجرا درآورد.

رویکرد دولت کانادا برای ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف مضر بر اساس شواهد، حقایق و علم دقیق است. مقررات پیشنهادی ارائه شده امروز مبتنی بر یافته‌های ارزیابی علمی آلودگی پلاستیک است، که دولت در اکتبر 2020 پس از بررسی صدها مطالعه علمی و سایر منابع شواهد، که تأیید می‌کند آلودگی پلاستیک در همه جای محیط زیست وجود دارد، نهایی شد. اثرات زیانبار زیست محیطی دارد.

دولت کانادا به زودی پیش نویس راهنمایی را منتشر خواهد کرد تا به کسب و کارها کمک کند تا با الزامات مقررات پیشنهادی سازگار شوند.

دولت کانادا اذعان دارد که پلاستیک هایی که به راحتی قابل بازیافت هستند نقش مهمی در زندگی روزمره بسیاری از کانادایی ها ایفا می کنند، اما در حال حاضر تنها 9 درصد از زباله های پلاستیکی بازیافت می شوند. به همین دلیل است که این مقررات بخش مهمی از برنامه کاهش آلودگی پلاستیک از طریق یک رویکرد جامع است که به کل چرخه حیات پلاستیک ها می پردازد. یکی دیگر از عناصر کلیدی این طرح، ایجاد استانداردهای تنظیم شده برای افزایش استفاده از محتوای بازیافتی در برخی محصولات پلاستیکی خواهد بود. دولت کانادا متعهد است تا سال 2030 اطمینان حاصل کند که تمام بسته بندی های پلاستیکی در کانادا حاوی حداقل 50 درصد محتوای بازیافتی است. دستیابی به یک هدف جاه طلبانه بازیافت 90 درصد – همسو با کبک و اتحادیه اروپا – برای ظروف پلاستیکی نوشیدنی. منع برچسب‌گذاری گمراه‌کننده بازیافت که توسط تأسیسات بازیافت پشتیبانی نمی‌شود. و همکاری با استان ها و مناطق برای اطمینان از اینکه تولیدکنندگان، نه مالیات دهندگان، مسئول هزینه مدیریت زباله های پلاستیکی خود هستند.

سایر سطوح دولتی نیز نقش مهمی در مقابله با این چالش و استفاده از این فرصت دارند، که بسیاری از آنها در حال حاضر اقدام کرده اند. در سطح محلی، شهرداری‌هایی مانند ونکوور و تورنتو در حال اجرای استراتژی‌هایی برای کاهش پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، پیشگیری و مدیریت بهتر زباله‌ها و بهبود مدیریت زباله‌های پلاستیکی هستند. چندین استان و منطقه نیز در حال انجام اقداماتی برای بهبود مدیریت زباله های پلاستیکی هستند. دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای با هم در نوامبر 2018 با استراتژی سراسری کانادا در مورد زباله‌های پلاستیکی صفر موافقت کردند، که چشم‌اندازی را برای اقتصاد دایره‌ای برای پلاستیک و همچنین یک برنامه عملی دو مرحله‌ای که دولت کانادا انجام خواهد داد، ارائه می‌کند. به اجرای مشترک با شرکا ادامه دهید.

استراتژی و برنامه اقدام سراسری کانادا شامل ارائه راهنمایی برای حمایت از رویکردهای سازگار در قبال مسئولیت گسترده تولیدکننده در سراسر کانادا است به طوری که شرکت هایی که تولید، واردات یا فروش محصولات پلاستیکی و بسته بندی می کنند مسئول جمع آوری و بازیافت آنها به شیوه ای هماهنگ و منصفانه باشند. .

بازار در حال حرکت رو به جلو است و تعداد فزاینده‌ای از خرده‌فروشان و رستوران‌ها برای اجتناب از پلاستیک‌های یکبار مصرف اقدام می‌کنند. دولت کانادا به همکاری با صنعت و کانادایی‌ها ادامه خواهد داد تا پذیرش جایگزین‌های پایدار، به‌ویژه گزینه‌های قابل استفاده مجدد، و انتقال کانادا از یک اقتصاد خطی – اقتصادی که می‌گیرد، می‌سازد و سپس هدر می‌رود – را ارتقا دهد و به سمت اقتصاد دایره‌ای حرکت کند. برای پلاستیک ها با حذف پلاستیک های یکبار مصرف غیر ضروری و سخت بازیافت و افزایش نرخ تعمیر، ساخت مجدد، نوسازی، استفاده مجدد و بازیافت.

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.