دولت های کانادا ، بریتیش کلمبیا ، هیلتسوک ، کیتاسو/زایکسایس ، نوکسالک و وویکینکسف برای حفاظت از سواحل مرکزی بریتیش کلمبیا با هم همکاری می کنند

[ad_1] تفاهم نامه ای برای راه اندازی امکان سنجی برای پیشنهاد منطقه حفاظت شده منطقه حفاظت شده دریایی ملی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا امضا شد. 13 آگوست 2021 ساحل مرکزی ، پارکهای بریتیش کلمبیا کانادا مناطق حفاظت شده نقش مهمی در حفظ میراث طبیعی و فرهنگی دریایی ، مبارزه با تغییرات آب و هوایی

کد خبر : 91567
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
دولت های کانادا ، بریتیش کلمبیا ، هیلتسوک ، کیتاسو/زایکسایس ، نوکسالک و وویکینکسف برای حفاظت از سواحل مرکزی بریتیش کلمبیا با هم همکاری می کنند

[ad_1]

تفاهم نامه ای برای راه اندازی امکان سنجی برای پیشنهاد منطقه حفاظت شده منطقه حفاظت شده دریایی ملی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا امضا شد.

13 آگوست 2021 ساحل مرکزی ، پارکهای بریتیش کلمبیا کانادا

مناطق حفاظت شده نقش مهمی در حفظ میراث طبیعی و فرهنگی دریایی ، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و از دست دادن تنوع زیستی و فراهم آوردن فرصت هایی برای شهروندان کانادایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمادهای فرهنگی و طبیعی نمادین دارند.

امروز ، مرلین اسلت ، رئیس ، ملت هیلتسوک ؛ داگ نیسلوس ، رئیس ، Kitasoo/Xai’xais Nation ؛ ساموئل شونر ، رئیس ، Nuxalk Nation ؛ دانیل شاو ، رئیس ، Wuikinuxv Nation ، جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوا و وزیر مسئول پارکهای کانادا ؛ کاترین کانروی محترم ، وزیر جنگل ها ، اراضی ، عملیات منابع طبیعی و توسعه روستایی BC ، و محترم جورج هیمن ، وزیر محیط زیست و استراتژی تغییر آب و هوا ، از امضای تفاهم نامه ای برای راه اندازی ارزیابی امکان سنجی ذخیره منطقه ملی حفاظت از دریا (NMCAR) در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا خبر داد.

منطقه مورد مطالعه برای ارزیابی امکان سنجی منطقه حفاظت دریایی ملی حدود 14200 کیلومتر مربع است و در آبهای دریایی ساحلی و دریایی در مجاورت جنگل بارانی خرس بزرگ در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا واقع شده است. منطقه مورد مطالعه شامل اکوسیستم های دریایی ساحلی و دریایی است که در مجاورت خط ساحلی پیچیده ای قرار دارند که شامل آبدرهای شیب دار و کانال های باریک ، مجمع الجزایر جزیره ، ساحل باز ، خورها ، سواحل شنی ، سواحل پوشیده از پوسته و خط ساحلی سنگی است. این محیط پویا زیستگاه گونه های متعددی از پستانداران دریایی است ، از جمله نهنگ های کوهان دار ، اورکاها ، شیرهای دریایی ، گراز دریایی هاربر و دال ، بیش از 6000 گونه بی مهرگان ، 400 گونه ماهی ، 150 گونه پرنده و برخی از بزرگترین جنگل های کلپ. در بریتیش کلمبیا همچنین زیستگاه مهمی برای تعدادی از گونه های در معرض خطر از جمله eulachon ، abalone ، bocaccio ، murrelet مرمریزه و سمورهای دریایی است.

برای هزاران سال ، رفاه Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’Xais ، Nuxalk و Wuikinuxv به طور جدایی ناپذیری با سلامت محیط زیست دریایی مرتبط بوده است. مدیریت و استفاده از منابع دریایی فراوان ، به ویژه ماهی قزل آلا ، eulachon و شاه ماهی ، از تمدن های باستانی حمایت کرد و به فرهنگ ها و جوامع غنی و پیچیده اجازه توسعه داد. باستان شناسان منشاء مکان های روستایی در ساحل مرکزی را به 14000 سال قبل بر می گردانند – که آنها را به قدیمی ترین مکان های تحت اشغال دائم در کانادا تبدیل کرده است. پیش از تماس ، ساحل مرکزی از برخی از بالاترین غلظت جمعیت در آمریکای شمالی پشتیبانی می کرد.

امروزه اعضای جامعه Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’Xais ، Nuxalk و Wuikinuxv همچنان به مسئولیت خود به عنوان مراقبان محیط زیست دریایی احترام می گذارند. خون حیاتی جوامع ملل از وجود شبکه ای از گونه ها ، جمعیت ها و مناطق متنوع و سالم ناشی می شود. حفظ و بازسازی اکوسیستم های دریایی نه تنها از سلامت جسمی ملت ها پشتیبانی می کند بلکه با سلامت و تداوم فرهنگی پیوند ناگسستنی دارد.

در ارزیابی امکان سنجی ، که توسط کشورهای ساحلی مرکزی ، پارک های کانادا و دولت بریتیش کلمبیا رهبری می شود ، از علوم غربی ، دانش بومی و نتایج رایزنی ها با ذینفعان از جمله صنعت ماهیگیری ، سازمان های غیردولتی و کانادایی ها استفاده خواهد شد. مزایا و تاثیرات اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی و اکوسیستم ایجاد یک منطقه حفاظت شده ملی دریایی در ساحل مرکزی بریتیش کلمبیا. نتایج ارزیابی امکان سنجی تصمیمات آتی را در مورد ادامه پیشنهاد ، از جمله محدوده پیشنهادی و ملاحظات پهنه بندی ، آگاه می کند.

بر اساس علم ، دانش بومی و چشم اندازهای محلی ، کانادا متعهد است که تا سال 2025 25 درصد از مناطق دریایی و ساحلی را حفظ کند و تا سال 2030 این میزان به 30 درصد برسد. بودجه 2021 برای ایجاد و مدیریت مناطق حفاظت شده جدید دریایی 976.8 میلیون دلار طی پنج سال تأمین کرده است. و سایر اقدامات م effectiveثر حفاظت مبتنی بر منطقه ، همکاری با دولتهای استانی ، سرزمینی و بومی و ذینفعان.

بر اساس یک مدل حکمرانی و مدیریت مشارکتی ، حفاظت بیشتر از این اکوسیستم دریایی ساحل مرکزی ناشی از ذخیره ملی پیشنهادی منطقه حفاظت دریایی ، به حفظ تنوع زیستی ، مدیریت پایدار ماهیگیری و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی کمک می کند. علاوه بر این ، این امر به حفظ فرهنگ ، سنت ها ، اقتصاد و رفاه ملل اول ساحلی مرکزی ، که مدت ها مباشرت این سرزمین ها و آب ها بودند ، کمک می کند.

ذخیره منطقه حفاظت شده دریایی ملی در ساحل مرکزی به عنوان عنصر مهمی از شبکه منطقه حفاظت شده دریایی در نظر گرفته شده است که برای منطقه زیستی قفسه شمالی منطقه اقیانوس آرام طراحی شده است. پارکهای کانادا ، BC ، و Heiltsuk ، Kitasoo/Xai’xais ، Nuxalk و Wuikinuxv Nations در توسعه این رویکرد شبکه ای برنامه ریزی شده برای حفاظت از دریاها در منطقه زیستی قفسه شمالی شریک هستند. مشاوره در مورد این فرایند گسترده تر شبکه در اواخر سال 2021 با هدف تکمیل برنامه اقدام شبکه تا ژوئن 2022 پیش بینی می شود. ورودی مشورت ها بازخوردهای مهمی را برای بررسی روند امکان سنجی ذخیره ملی منطقه حفاظت شده دریایی ساحل مرکزی ارائه می دهد.

-30-

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.