دولت با کمترین درآمد نفتی و در شرایط سخت، کشور را اداره کرد

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، چشم همه دنیا  به ایران دوخته شده است، گفت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با تضمین سلامت مردم تلاش کنیم. روحانی با بیان اینکه در قدم اول انتخابات ۱۴۰۰

کد خبر : 58789
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۴:۱۴
دولت با کمترین درآمد نفتی و در شرایط سخت، کشور را اداره کرد



به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، چشم همه دنیا  به ایران دوخته شده است، گفت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با تضمین سلامت مردم تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه در قدم اول انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور هیجان بسیار خوب و قابل توجهی در ثبت نام نامزدها بودیم و از تفکرات مختلف ثبت نام کردند، افزود: مرحله دوم انتخابات را در روزهای آینده با اعلام اسامی نامزدها از سوی شورای محترم نگهبان شاهد هستیم و بسیار مهم است که این م رحله تشویق کننده جامعه باشد یا خدای ناکرده کند کننده حرکت باشد.

وی با بیان اینکه این دولت در شرایط پیچیده و مشکلی مسئولیت را بر دوش داشته است که حداقل در ۱۰۰سال گذشته مشابه آن را نمی بینیم، خاطرنشان کرد: این دولت با کمترین درآمد نفتی کشور را اداره کرده است درحالی که کسی فکر نمی کرد بودجه بدون نفت در کشور محقق شود و اگر شرایط کشور را نگوئیم تاریخ را تحریف کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: مهم این است که دولت در طول ۳.۵ سال گذشته با کمترین حضور قیمت نفت در بودجه و با کمترین استفاده از نفت، کشور را اداره کرد، اینکه بودجه کشور بدون نفت اداره شد، جزء تصوراتی است که هیچ کس فکر نمی‌کرد محقق شود و آرزوی بلندمدت بود، اما این دولت بودجه را بدون نفت اداره کرد.

 روحانی با طرح این سوال که دولت چگونه در ۳.۵ سال گذشته بدون اتکاء به نفت و درحالی که همه منابع را قطع و تحریم کرده بودند، کشور را اداره کرد، اظهار داشت: دولت برای این منظور درآمدهای جدیدی برای کشور بوجود آورد و صادرات غیرنفتی را جایگزین نفت کرد که این کار آسانی نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه عمده‌ترین صادرات غیرنفتی که در سال‌های اخیر ما را یاری کرد، فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و فولاد بود، تصریح کرد: تحریم‌کنندگان تصور نمی‌کردند که بتوانیم در این حوزه‌ها صادرکننده باشیم، اما برغم خواست آنها امروز در بنزین، گاز و برق صادرکننده‌ هستیم و تحول بزرگی در این عرصه‌ها در کشور بوجود آمده است.

وی افزود: صادرات شمش فولاد در سال ۹۲ حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن بود که امروز ۶.۵ میلیون تن شده است، اما کسی نمی‌گوید که این تحول چگونه بوجود آمده است و چطور از خام‌فروشی به صادرکننده فولاد تبدیل شده ایم و مردم زیاد در جریان این موضوعات قرار ندارند.

رئیس جمهور گفت: اینکه این دولت تصمیم می‌گیرد تا تولید پتروشیمی را از ۵۶ میلیون تن در سال به ۱۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد از جمله تحولات بزرگی است که در شرایط سخت تحریم ایجاد شده است.

 روحانی خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که آمریکا در مقابل مردم ایران شکست خورده و بهم ریخت، برای این بود که در دوران تحریم، تولید در کشور به حرکت پرشتاب خود ادامه داد و در سال ۹۹ شاهد جهش تولید در کشور بودیم و این موضوع در حد یک شعار باقی نماند و در این راستا پنج‌شنبه‌های افتتاح در سال ۱۳۹۹ و ادامه آن در سال جاری، ضربه سنگینی بر کمر آمریکا بود.

رئیس جمهور گفت: عظیم‌ترین اتوبانی که شمال و قلب کشور را از آبیک به چرمشهر در جنوب کشور متصل می‌کند، جاده پیچیده شمال که در این دولت بیش از ۸۰ درصد آن اجرایی گردید و افزایش خطوط راه‌آهن از ۱۵۰ کیلومتر به ۹۰۰ کیلومتر، از جمله اقداماتی است که در شرایط سخت و دشوار تحریم و کرونا عملیاتی شد، البته مردم به واسطه جنگ اقتصادی، صدمه دیدند و با سختی زندگی کردند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.