دوره عکاسی خبری+ مدرک معتبرl دوره آموزشی عکاسی خبری(photojournalism)

[ad_1] دوره عکاسی خبری دوره ای برای آموزش تمامی تکنیک ها و روش های عکاسی خبری ساخته شده است.تعاریف مختلف این رشته، ارتباط آن با عکاسی هنری و روزنامه‌نگاری، مرام‌نامه‌ها و اخلاقیات عکاسی‌ خبری و ویژه‌گی‌های این نوع عکاسی در این مطلب معرفی شده‌است.عکس‌های خبری را می توان مستندی از وقایعی دانست که همراه با

کد خبر : 94850
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
دوره عکاسی خبری+ مدرک معتبرl دوره آموزشی عکاسی خبری(photojournalism)

[ad_1]

دوره عکاسی خبری دوره ای برای آموزش تمامی تکنیک ها و روش های عکاسی خبری ساخته شده است.تعاریف مختلف این رشته، ارتباط آن با عکاسی هنری و روزنامه‌نگاری، مرام‌نامه‌ها و اخلاقیات عکاسی‌ خبری و ویژه‌گی‌های این نوع عکاسی در این مطلب معرفی شده‌است.عکس‌های خبری را می توان مستندی از وقایعی دانست که همراه با مضمون هستند وهمچنین روایت‌گر اتفاقات و رویدادهای خبری می باشند. این عکس ها تاثیربسزایی بر زندگی انسان‌ها می‌گذارند. برای قوی‌تر ظاهر شدن در تهیه و ارائه گزارشات خبری باید با اصول عکاسی خبری، ژانرهای گوناگون و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها آشنا باشید.

سه تعریف رایج درباره عکاسی خبری (فتوژورنالیسم) وجود دارد:

۱٫ هنری است که برای قصه‌گویی عکاسانه به کار گرفته می‌شود تا زندگی را مستند کند. پدیده‌ای جهانی است و به همه مربوط است و از محدودیت‌های زبانی و فرهنگی عبور می‌کند. فتوژورنالیسم ما را به عکس‌هایی ارجاع می‌دهد که یک داستان را بیان می‌کند؛ مثل عکس‌هایی که در رسانه‌های خبری می‌بینیم یا مجلات، گاه‌نامه‌ها یا هفته‌نامه‌ها. این عکس‌ها می‌تواند دربر گیرنده‌ی عکاسی مستند، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی در صحنه، عکاسی ورزشی، زندگی جاری‌، علایق انسانی و به تصویر کشیدن شیوه معاصر و رایج زندگی باشد.

۲٫ ژورنالیسمی است که داستانی را از طریق تصاویر بیان می‌کند. می‌توان این‌طور برداشت کرد که در ذهن غربی‌ها، فتوژرنالیسم تک‌فریم نیست؛ به همین علت است که همیشه یک فیچر یا گزارش تصویری جداگانه دارند و یک تک فریم؛ که تک فریم در واقع اوج گزارش تصویری است.

۳٫ تعریف آخری که از فتوژورنالیسم(photojournalism) می‌توان عنوان کرد این است که بگوییم شکلی ویژه‌ از ژورنالیسم است که تصاویری را خلق می‌کند تا داستانی خبری را بازگو کند؛ هرچند معمولا این‌طور فهم می‌کنند که اصل بر تک‌فریم است، در حالی که اینطور نیست. در حالت عام‌تر هم به مطالب بسیار مهم و جدی که عکاسی شده است گفته می‌شود.

ویژگی عکاس خبری :

عکاس خبری باید از اطلاعات گسترده‌ای برخوردار، و با ادبیات عکاسی و روزنامه نگاری آشنا باشد. منظور از ادبیات عکاسی دانستن مباحث اصلی در عکاسی است مباحثی مثل: ترکیب بندی، نقطه توجه، پرسپکتیو خطی، کادربندی، لحظه قطعی، و عمق میدان جزئی از اصول اولیّه حرفه عکاسی است که عکاس خبری باید در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشد.

از سوی دیگر شناخت عناصر خبری، ارزش‌های خبری، و سوژه‌ یابی از مباحثی است که وی را جهت رسیدن به عکسی مطلوب هدایت خواهد نمود. گذشته از مباحث نرم افزاری و سخت افزاری این حرفه، باید یادآور شد که عکاس خبری باید از فرهنگ و آداب، سنن و باورهای مردم، روانشناسی و جامعه شناسی اطلاعات مفیدی داشته باشد. او باید مخاطب را بشناسد و نیازهای وی را تشخیص دهد. کسب شناخت در تمام این حوزه‌ها لازم است و مثل زنجیره ای به هم پیوسته است که نبود هر یک از حلقه ها تداخلی را در کلیّت موضوع و این زنجیره ایجاد می‌کند. در صورت جمع شدن این عوامل است که عکس قدرت خواهد یافت و عکاس خواهد توانست به هدف اصلی خود نائل شود.

فهرست سرفصل های دوره دوره عکاسی خبری :

+ عکاسی

+ فتوژورنالیست

+ عکاسی خبری

+ سبک های عکاسی

+ ادیت عکس

+ قالب های خبری تلویزیون

+ خبرنگاری و خبرنویسی

+ کتاب فتوژورنالیسم

دوره دوره عکاسی خبری برای رشته های زیر مفید است :

  • هنر
  • عکاسی
  • گرافیک

پیش نیاز دوره آموزشی عکاسی خبری :

این دوره به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و دوره از پایه آموزش داده می شود.

[ad_2]

لینک ثبت نام : دوره عکاسی خبری+ مدرک معتبرl دوره آموزشی عکاسی خبری(photojournalism)

هوشمند نیوز: اخبار جدید

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.