دوره ریحان کاری – دوره | مدرک معتبر

[ad_1] دوره ریحان کاری، برای آشنایی کامل افراد با ریحان کار ایجاد شده است. زمان کاشت ریحان بعد از رفع خطر سرما و یخبندان می باشد.تکثیر به روشهای بذر،انتقال نشاء و قلمه می باشد. دانه ریحان باید از منبع معتبر فراهم شود تا دانه از نوع خوبی بدست بیاید. نسبت جوانه زدن دانه بالای 80%

کد خبر : 187912
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
دوره ریحان کاری – دوره | مدرک معتبر

[ad_1]

دوره ریحان کاری، برای آشنایی کامل افراد با ریحان کار ایجاد شده است. زمان کاشت ریحان بعد از رفع خطر سرما و یخبندان می باشد.تکثیر به روشهای بذر،انتقال نشاء و قلمه می باشد. دانه ریحان باید از منبع معتبر فراهم شود تا دانه از نوع خوبی بدست بیاید. نسبت جوانه زدن دانه بالای 80% است.
در کاشت وسیع ریحان در زمین کشاورزی یک دانه پاش کودی یا دانه پاش تجارتی دارای نسبت دانه پاشی ، مناسب است برای وقتی دانه پاشی مستقیم است،دانه پاشی زیاد باعث افزایش نسبت 90-80% جوانه زدن می شود. از نظر تجاری،دانه پاش، برای پاشیدن بذر مناسب است. بستر دانه ها باید مناسب باشد.باید زمین را به خوبی مسطح نموده، کلوخه ها را خرد کرده و محیطی یکنواخت ایجاد کنیم. در زمان کاشت بهتر است رطوبت در حد ظرفیت مزرعه باشد.

شرایط مناسب برای کاشت ریحان:

+خاک:
خاک شن سبک یا لوم سیلتی،زهکش مناسب(در بهار زود گرم می شوند) و تهویه باید به خوبی انجام گیرد. pH متوسط 5/7 -6 ولی pH مطلوب، 4/6میباشد. غالب خاکهای مناطق مرکزی ایران قلیایی می باشند. برای تعدیل و کاهش به سمت خنثی و اسیدی، بایستی قبل از کشت به خاک گوگرد اضافه شود.

برای کم کردن pH خاکهای قلیایی از کود سولفات آمونیوم و برای بالا بردن pH خاک اسیدی از نیترات کلسیم استفاده می شود. بهتر است خاک ضد عفونی شود.که ،ضد عفونی به وسیله مواد شیمیایی بایستی بستر شخم خورده و مسطح شود و دارای رطوبت در حد گاورو باشد.(حداقل عمق 25 سانتیمتری خاک دارای این رطوبت باشد).

+دما
وقتی که خطر یخبندان گذشته باشد زمان خوبی جهت کاشت است. بهتر است برای جوانه زنی دما 29- 20 درجه باشد.ولی کلا” در رنج دمایی 30-10 درجه سانتیگراد می توانند رشد کنند ولی دمای مطلوب 24-20 درجه سانتیگراد می باشد. در اثرافزایش دما به بالاتر از 40 درجه سانتیگراد علاوه بر توقف رشد بوته،کنار برگها با سوختگی مواجه می شود. دامنه حرارتی مناسب برای رشد گیاهان حدی است که در آن فتوسنتز به میزان بالاو تنفس متعادل باشد.دقت شود که دمای بالا همراه رطوبت بالا، باعث ایجاد مشکلات خسارتی می شود.

+آب
به رطوبت مستمر احتیاج دارد.از بدو سبز شدن بذر تابرداشت به 550-500 میلیمتر آب احتیاج دارد. ریحان در هر مرحله از رشد نسبت به استرس آب مقاوم نیست.آبیاری منظم در این محصول لازم می باشد.می توان ازآبیاری قطره ای یاغرقابی استفاده کرد. برای تولید هر گرم ریحان خشک در سبزی های برگی 2500 گرم آب مصرف می شود.
دمای مطلوب هنگام آبیاری بهتر است20-15 درجه سانتیگراد باشد چونکه در دماهای پائین آب باعث وارد آمدن شوک به گیاه و همچنین بروز برخی بیماری ها می شود.
آبیاری نباید در ساعات گرم روز انجام شود. هنگام صبح زود یا غروب مناسب می باشد.

سرفصل های دوره دوره ریحان کاری:

  • تشخیص انواع ریحان و خواص آن
  • بررسی اقلیم و انتخاب محل مناسب جهت کشت ریحان
  •  آماده سازی بستر کشت
  •  کاشت عملیات
  • عملیات داشت ریحان
  •  مبارزه با علفهای هرز، انواع بیماریها و آفات
  •  انجام عملیات برداشت و پس از برداشت ریحان
  •  بسته بندی، انبارداری، بازاررسانی ریحان

پیش نیاز دوره ریحان کاری:

این دوره به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و دوره از پایه آموزش داده می شود.

[ad_2]

لینک ثبت نام : دوره ریحان کاری – دوره | مدرک معتبر

هوشمند نیوز: اخبار جدید

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.