دوره تقاضا در حمل و نقل: رشد شتابان اقتصادی و جمعیتی کلان شهرها و افزایش مالکیت خودرو شخصی در کنار محدودی تهای زیر ساخت های حمل و نقل شهری و ناکار آمدی حمل و نقل همگانی در شهرهای بزرگ باعث افزایش استفاده از خودرو شخصی در این شهرها شده است. برنامه ریزان بخش حمل و
کد خبر : 95423
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
دوره تقاضا در حمل و نقل: رشد شتابان اقتصادی و جمعیتی کلان شهرها و افزایش مالکیت خودرو شخصی در کنار محدودی تهای زیر ساخت های حمل و نقل شهری و ناکار آمدی حمل و نقل همگانی در شهرهای بزرگ باعث افزایش استفاده از خودرو شخصی در این شهرها شده است.
برنامه ریزان بخش حمل و نقل با درک عوارض نامطلوب این پدیده در زندگی شهری و آثار گسترده اقتصادی-اجتماعی-زیست محیطی آن ، استراتژی های متنوعی را برای کنترل و تخفیف عوارض ناشی از این وضعیت بکار گرفته اند که تحت عنوان مدیریت تقاضای حمل و نقل دسته بندی می گردد. در این دوره آموزشی به بررسی جامع درباره تقاضادر حمل و نقل و مفاهیم آن می پردازیم.
خلاصه ای از این دوره :
با توجه به اینکه همیشه افزایش عرضه و امکانات رانمیتوان به عنوان تنها راهکار بهبود وضعیت و عملکرد تسهیلات و سیستمهای مختلف دانست، متدهای مدیریت تقاضا به عنوان روشی برای دستیابی به اهداف مورد نظر مطرح می شوند. امروزه در سیستم های حمل و نقل نیز به دلیل محدود بودن منابع موجود و عدم امکان گسترش و افزایش عرضه روش های مدیریت تقاضای سفر به عنوان راهکارهای مهم و مؤثر در بهبود عملکرد و افزایش سطح سرویس سیستم های حمل و نقل در شهرها بخصوص شهرهای بزرگ به شمار میآید.
مبنای این روش را میتوان بر اساس سه سناریوی کلی زیر بیان نمود:
– سناریوی کاهش سفرها و حذف کلی قسمتی از آنها – توزیع زمان وقوع سفرها و پخش آنها در ساعات مختلف – تغییر الگوی سفر از حمل و نقل خصوصی به سمت سیستم های همگانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰