دوره بازرگانی بین الملل: مدیریت بازرگانی بین الملل عبارتست از ؛ کلیه فعالیتهای تجاری در زمینه های خدمات و کالا بر اساس سیاست های بازرگانی مدرن که بین کشورهای مختلف انجام می شود. در روزگار گذشته انگیزه اصلی در بازرگانی بین الملل تأمین نیازهای جامعه و سودجویی بود، با گذشت زمان و در عصر حاضر
کد خبر : 187518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
دوره بازرگانی بین الملل: مدیریت بازرگانی بین الملل عبارتست از ؛ کلیه فعالیتهای تجاری در زمینه های خدمات و کالا بر اساس سیاست های بازرگانی مدرن که بین کشورهای مختلف انجام می شود. در روزگار گذشته انگیزه اصلی در بازرگانی بین الملل تأمین نیازهای جامعه و سودجویی بود، با گذشت زمان و در عصر حاضر انگیزه اصلی در این عرصه اهداف مهم سیاسی و اقتصادی می باشد.هدف بازرگانی بین الملل ایجاد رفاه از طریق وابستگی متقابل می باشد. دانشپذیران گرامی در دوره آموزشی مدیریت بازرگانی بین الملل با فرآیند کامل بازرگانی خارجیبه صورت کاربردی آشنا می شوند .
خلاصه ای از این دوره:
از دیدگاه طرفداران تجارت بین المللی گسترش مبادلات خارجی یک راهبرد توسعه اقتصادی محسوب می شود. که در ادبیات بازرگانی بین المللی این رویکرد را سیاست برون گرا یا گسترش صادراتی نامیده اند.
دلایل اصلی برای پشتیبانی از دخالت دولت در بازرگانی خارجی را میتوان به شرح زیر ارائه نمود : 1 .روابط اقتصادی و بازرگانی با دنیای خارج باید با خط مشی های سیاسی و الگوی روابط خارجی کشور همسو و سازگار باشد. 2 .واردات و صادرات کالاها و خدمات و جابجایی ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی جنبه های سیاسی و نقش دولت ها عوامل تولید و تکنولوژی می تواند امنیت ملی کشور را تحت تاثیر قرار دهد. 3 .مقدار واردات یا صادرات کالاها بر وضعیت عرضه و تقاضای آن ها در بازارهای داخلی اثر میگذارد. 4 .افزایش صاردات یک کالا ممکن است موجب استخراج یا برداشت بی رویه از برخی منابع ارزشمند یا ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی جنبه های سیاسی و نقش دولت ها کمیاب اقتصادی کشور گردد. 5 . مبادله برخی از کالاها و خدمات با دنیای خارج با تندرستی و بهداشت جامعه ارتباط پیدا می کند. 6 .برای بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته کسب درآمد ارزی و تعادل در بازار ارز یک هدف اقتصادی مهم تلقی می شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰