دلار کاهش یافت زیرا مشاغل کاهش یافت، برخی از مقامات فدرال رزرو خواستار کاهش ماه جولای توسط رویترز شدند

نوشته کارن برتل (رویترز) – پس از آن که داده ها نشان داد کارفرمایان در سال منتهی به مارس 818000 شغل کمتر از آنچه قبلا تصور می شد، اضافه کردند، دلار در برابر یورو و استرلینگ به پایین ترین حد بیش از یک سال اخیر سقوط کرد. این انتشار قبل از سخنرانی موردانتظار جروم پاول،

کد خبر : 485701
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
دلار کاهش یافت زیرا مشاغل کاهش یافت، برخی از مقامات فدرال رزرو خواستار کاهش ماه جولای توسط رویترز شدند


نوشته کارن برتل

(رویترز) – پس از آن که داده ها نشان داد کارفرمایان در سال منتهی به مارس 818000 شغل کمتر از آنچه قبلا تصور می شد، اضافه کردند، دلار در برابر یورو و استرلینگ به پایین ترین حد بیش از یک سال اخیر سقوط کرد.

این انتشار قبل از سخنرانی موردانتظار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول فدرال رزرو کانزاس سیتی در روز جمعه انجام می شود، که برای هر سرنخ جدیدی در مورد دیدگاه وی از بازار کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

واسیلی سربریاکوف، استراتژیست FX در UBS در نیویورک، می گوید: «احتمالاً به ظاهر پاول در جکسون هول اهمیت بیشتری می دهد. “این نشان می دهد که بازار کار آنقدر قوی نبود که فدرال رزرو در آن زمان فکر می کرد و در حال برقراری ارتباط بوده است. اما کمتر مشخص است که چه معنایی برای چشم انداز آینده دارد.”

بازارها به دنبال شفافیت در مورد اندازه احتمالی کاهش نرخ بهره در نشست 17-18 سپتامبر فدرال رزرو و اینکه آیا هزینه های استقراض احتمالاً در هر جلسه بعدی فدرال رزرو کاهش می یابد یا خیر.

سربریاکوف گفت: “این با شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بسیار سازگار است. اما گفتن اینکه چه معنایی برای سرعت تسهیل و سایر جزئیات دارد، دشوارتر است.”

طبق صورتجلسه 30 تا 31 ژوئیه که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو در ماه گذشته به شدت به سمت کاهش نرخ بهره در نشست سیاستی خود در سپتامبر متمایل بودند و برخی از آنها حتی مایل به کاهش فوری هزینه های استقراض بودند.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME (NASDAQ:)، معامله گران اکنون با احتمال 38 درصد کاهش 50 واحد پایه در ماه آینده، از 33 درصد در اوایل روز چهارشنبه، و 62 درصد احتمال کاهش 25 واحد پایه قیمت گذاری می کنند.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد ارز در ForexLive در تورنتو، گفت: کاهش نرخ بهره برای فدرال رزرو در حال حاضر و تا پایان سال آسان تر شده است، اما من فکر نمی کنم (داده های مشاغل) دلیل محکمی برای 50 واحد پایه باشد.

باتن گفت: «ما می دانیم که سال رشد اقتصادی قوی بود، سود شرکت خوب بود و اقتصاد در سال منتهی به مارس رشد خوبی داشت.»

افزایش شغلی کمتر از انتظار در ماه ژوئیه و افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری باعث شد تا معامله گران به دلیل نگرانی از اینکه ایالات متحده با رکود قریب الوقوع مواجه است، به کاهش بیشتر نرخ ها بپردازند.

این نگرانی‌ها با داده‌های بهتر، از جمله گزارش فروش خرده‌فروشی قوی در ماه ژوئیه و همچنین تورم پناهگاهی بالاتر از حد انتظار در ماه، به عقب برگشتند.

اما بازارها نسبت به داده های شغلی برای هر نشانه جدیدی که اقتصاد با سرعت بیشتری در حال بدتر شدن است، بسیار حساس هستند.

گزارش های اشتغال و تورم آگوست پس از سخنرانی پاول اما قبل از نشست سپتامبر منتشر خواهد شد.

آخرین قیمت با 0.33 درصد کاهش به 101.03 رسید که پایین‌ترین میزان از 28 دسامبر بود. یورو با 0.27 درصد افزایش به 1.116 دلار رسید که بالاترین رقم از جولای 2023 است.

سربریاکوف از UBS گفت: قدرت یورو ممکن است پس از افزایش اخیر افزایش یابد.

او گفت: “شما حرکت بزرگی در نرخ های ایالات متحده ندیده اید. من فکر نمی کنم که داده های اروپا به ویژه برای یورو مثبت باشد. بنابراین، به نظر می رسد هنوز کمی حرکت فنی در FX باشد.”

پوند با 0.59 درصد تقویت به 1.3101 دلار رسید که بالاترین میزان از جولای 2023 است.

دلار با کاهش 0.34 درصدی به 144.74 ین ژاپن رسید که پایین ترین رقم از 7 آگوست تاکنون است.

انتظار می رود کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، تصمیم بانک مرکزی در ماه گذشته برای افزایش نرخ بهره را با حضور در پارلمان در روز جمعه مورد بحث قرار دهد.

به گفته بیش از نیمی از اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز که روز چهارشنبه منتشر شد، بانک ژاپن تا پایان سال مجدداً نرخ بهره را افزایش خواهد داد و آنهایی که نظر داشتند در کدام ماه تمایل به افزایش در دسامبر دارند.

نظرسنجی رویترز از 18 اقتصاددان نشان داد که انتظار می رود داده های هفته آینده نشان دهد که نرخ تورم مصرف کننده ژاپن در ماه جولای برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین با 2.47 درصد افزایش به 60769 دلار رسید.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.